Облом з швидкісними потягами у Нідерландах.

Jan 19, 2013 15:24

Приїжджали до нас в гості родичі жінки з Києва, привезли почитати українських журнальчиків: "Фокус", "Корреспондент" і "Тиждень". В кожному з них запуск в Україні швидкісних потягів "Хюндай" названо "інвестиційним провалом року". Так і написано. Аргументи класичні:
1) їде лише на годину швидше
2) під нього відмінили дешевші потяги
3) ламається і запізнюється, деколи його взагалі відміняють
4) помилкою було замовляти їх у корейців

Щось подібне відбувається і в інформаційному просторі Нідерландів, хоча тут швидкісними потягами нікого вже не здивуєш. Отже, існував собі з 50х років потяг Амстердам - Брюссель. Сполучав дві столиці, їздив майже кожну годину і за 3 з гаком години ви вже в столиці сусідньої держави.



Їхав в режимі звичайного голландського Інтерсіті по звичайним рельсам зупиняючись на всіх важливих станціях. Маршрут пролягав через Гаагу, хоча можна було їхати коротшою дорогою. Ніяких доплат чи резервацій місць робити не треба, тарифи по Нідерладам були від Нідерландських Залізниць, а по Бельгії - від їхніх. Всіх все нібито влаштовувало. Я ним користувавсь і для поїздок в Брюссель, Антверпен, на перегони Формули 1 в Спа, та й просто по Нідерландам, якщо по часу випадало.

І от хтось вирішив, що треба було б сполучити столицю Нідерландів зі столицею Європи чимось новішим і швидшим. На той час вже була побудована швидкісна лінія HSL Zuid від Амстердама до Бельгійського кордону, де починалась лінія HSL 4 до Брюсселя, а далі по HSL 1 до кордону з Францією. По цій лінії їздив французький швидкісний поїзд Thalys від Амстердаму до Парижу. Їхав швидко - більш, ніж на годину раніше прибував в Брюссель, але коштував значно дорожче і треба було резервувати місця заздалегідь, тобто просто купити квиток і сісти на перше-ліпше місце не вийшло б.

Покращення вирішили розпочати саме на цій лінії, спочатку запустивши швидкісні потяги до Роттердаму та Бреди під брендом "Fyra". На них ще не треба було резервувати місця, але потрібно доплачувати "за швидкість" понад звичайний тариф. В Роттердам поїзд приїздив на 20хв раніше, ніж простий голландський Інтерсіті, тому користувались ним не дуже охоче. Возив повітря, якщо одною фразою.

З 9 грудня 2012 року залізниці Нідерландів та Бельгії розпочали другий етап покращення скасувавши всі прямі звичайні потяги між Брюсселем і Нідерландами, залишивши лише швидкісний Thalys, а нові потяги Fyra продовжили з Роттердама до Брюсселю. Збільшилась ціна за квиток, хоча час подорожі зменшивсь на одну годину.

The cost of a single train ticket between Amsterdam and Brussels is set to go up from €40.40 to €54 when the high-speed Fyra trains replace existing services, according to website treinreiziger.nl.

A flexible day return between the two cities will go up from €51.80 to €108 while a day return from Rotterdam to Antwerp will increase from €25 to €70, the website says.

Місця треба резервувати заздалегідь. Нове сполучення не проходить через політичну столицю - Гаагу і бюрократи, яким треба було мотатись в Брюссель від нового потягу тільки програли (хоча там на метро можна доїхати з Центральної Станції Гааги до Центральної станції Роттердаму). Ага, ще він більше не зупиняється в Дордрехті і Мехелені - з останнього можна було на поїзді доїхати до міжнародного аеропорту Брюсселю.



Але головне не це, головне, як саме він зарекомендував себе на новому маршруті за перший місяць. Слово голландській спілці споживачів послуг залізниці:

Of the 2,350 Fyra services in the first month, 130 trains never arrived - this means one in 20 of the Brussels trains did not make its destination. And barely 55% of the trains arrive on time

Це був лише перший місяць. Далі ще гірше - з 19 потягів V250 замовлених у італійської фірми AnsaldoBreda вийшли з ладу через мороз аж 3. Мороз - це мінус 7 градусів. Врешті-решт бельгійський регулятор безпеки на залізничному транспорті заборонив потягам Fyra курсувати по Бельгії до тих пір, поки оператор не розбереться з проблемами. А на додачу транспортні комітети парламентів Бельгії і Нідерландів хочуть заслухати залізничників, як вони пояснять такі серйозні проблеми. Також піднімається питання про правильність вибору виробника потягів. Основний аргумент на користь італійців була ціна. Але, чи знають італійці про голландський клімат, і чому потяги не замовили у інших учасників тендеру, які вже виконували замовлення для Нідерландів.

Голландія одна з найменш корумпованих країн світу, швидкісні потяги тут вже давно обжились, клімат значно м'якший за український, але все одно стаються транспортні провали.

гроші, політика

Previous post Next post
Up