Неделя 8-я по Пасхе. День Святой Троицы. Пятидесятница. ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ. УТРЕНЯ. Канон. 20/06/2021

Jun 18, 2021 12:45


20 ию́ня 2021 го́да. День Свято́й Тро́ицы. Неделя 8-я по Пасхе.  Пятидеся́тница. Всенощное бдение для домашнего (келейного) совершения состоит из Великой вечерни, утрени с чтением евангелия, также канона и первого часа.  Вся служба праздника (по Триоди)

Канон утрени. Начало здесь (великая вечерня), здесь (утреня) и здесь (продолжение утрени)

ПЕРВЫЙ КАНОН ПЯТИДЕСЯТНИЦЫ, ГЛАС 7

ПЕСНЬ 1

Ирмóс:  По́нтом покры́/ фарао́на с колесни́цами/ сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою,// пои́м Ему́, я́ко просла́вися. (Дважды)

Припéв:  Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Де́лом, я́коже дре́вле ученико́м обеща́л еси́, Уте́шителя Ду́ха посла́вый Христе́, возсия́л еси́ ми́ру свет Человеколю́бче. (Трижды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Зако́ном дре́вле пропове́данное и проро́ки, испо́лнися: Боже́ственнаго бо Ду́ха днесь всем ве́рным благода́ть излия́ся. (Трижды)

ВТОРОЙ КАНОН ПЯТИДЕСЯТНИЦЫ, ГЛАС 4

Ирмóс: Боже́ственным покрове́н/ медленоязы́чный мра́ком,/ извити́йствова богопи́санный зако́н:/ ти́ну бо отря́с очесе́ у́мнаго,/ ви́дит Су́щаго,/ и науча́ется Ду́ха ра́зуму,// хваля́ Боже́ственными пе́сньми. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Реко́ша чи́стая и честна́я уста́:/ разлуче́ния вам не бу́дет, о дру́зи!/ Аз бо на О́тчем вы́шнем престо́ле соседя́, излию́ Ду́ха,// возсия́ти жела́ющим благода́ть незави́стную. (Трижды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.



Тропáрь: Преде́л преше́дшее и́стиннейшее Сло́во, тихообра́зно соверша́ет се́рдце: де́ло бо сконча́в, возвесели́ дру́ги, дыха́нием ну́жным и о́гненными язы́ки, пода́в Ду́ха Христо́с, я́коже обеща́ся.

Слáва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху.

Тропáрь: Преде́л преше́дшее и́стиннейшее Сло́во, тихообра́зно соверша́ет се́рдце: де́ло бо сконча́в, возвесели́ дру́ги, дыха́нием ну́жным и о́гненными язы́ки, пода́в Ду́ха Христо́с, я́коже обеща́ся.

И ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Тропáрь: Преде́л преше́дшее и́стиннейшее Сло́во, тихообра́зно соверша́ет се́рдце: де́ло бо сконча́в, возвесели́ дру́ги, дыха́нием ну́жным и о́гненными язы́ки, пода́в Ду́ха Христо́с, я́коже обеща́ся.

Катава́сия Пятидеся́тницы (глас 7): По́нтом покры́/ фарао́на с колесни́цами/ сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою,// пои́м Ему́, я́ко просла́вися.

Катава́сия Пятидеся́тницы (глас 4): Боже́ственным покрове́н,/ медленоязы́чный мра́ком,/ извити́йствова Богопи́санный зако́н:/ ти́ну бо оттря́с очесе́ у́мнаго,/ ви́дит Су́щаго,/ и науча́ется Ду́ха ра́зуму,// хваля́ Боже́ственными пе́сньми.

ПЕСНЬ 3

Ирмóс: С высоты́ си́лою,/ ученико́м Христе́, до́ндеже облеце́теся, рекл еси́,/ седи́те во Иерусали́ме:/ Аз же я́ко Мене́, Уте́шителя ино́го,/ Ду́ха Моего́ же и О́тча послю́,// в Не́мже утвердите́ся. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь:  Боже́ственнаго Ду́ха наше́дшая си́ла, разде́льшийся дре́вле глас, зле согласи́вшихся, во еди́но прили́чие боже́ственне совокупи́, ве́дением Тро́ицы вразумля́ющи ве́рныя, в Не́йже утверди́хомся. (6 раз)

Глас 4

Ирмóс:  Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы,/ доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия,/ еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле А́нны,/ нося́щия дух сокруше́н,// к си́льному и Бо́гу ра́зумов. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Непостижи́ма есть Богонача́льнейшая: вети́я бо изъяви́ безкни́жныя, ры́бари прему́дрыя, зауша́ющия сло́вом, и от глубо́кия но́щи изыма́ющия лю́ди безчи́сленны, блиста́нием Ду́ха. (Трижды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Бя́ше исхо́ден от нерожде́нна Све́та, всеси́льный сия́ющий Свет, Его́же Сы́ном Оте́ческия вла́сти, ны́не явля́ет сра́сленное озаре́ние, о́гненный глас в Сио́не язы́ком.

Слáва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху.

Тропáрь: Бя́ше исхо́ден от нерожде́нна Све́та, всеси́льный сия́ющий Свет, Его́же Сы́ном Оте́ческия вла́сти, ны́не явля́ет сра́сленное озаре́ние, о́гненный глас в Сио́не язы́ком.

И ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Тропáрь: Бя́ше исхо́ден от нерожде́нна Све́та, всеси́льный сия́ющий Свет, Его́же Сы́ном Оте́ческия вла́сти, ны́не явля́ет сра́сленное озаре́ние, о́гненный глас в Сио́не язы́ком.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 7): С высоты́ си́лою,/ ученико́м Христе́, до́ндеже облеце́теся, рекл еси́,/ седи́те во Иерусали́ме:/ Аз же я́ко Мене́, Уте́шителя ино́го,/ Ду́ха Моего́ же и О́тча послю́,// в Не́мже утвердите́ся.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 4): Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы,/ доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия,/ еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле А́нны,/ нося́щия дух сокруше́н,// к Си́льному, и Бо́гу ра́зумов.

Гóсподи, помилуй. (3 раза)

Седáлен прáздника, глaс 8: Спа́совы рачи́тилие ра́дости испо́лнишася,/ и дерзнове́ние прия́ша, пре́жде боя́щиеся:/ я́ко Дух Святы́й днесь свы́ше сни́де на дом учени́ческий,/ и ин ина́я глаго́лаше к лю́дем./ Язы́цы бо разсе́яшася, ви́дими я́ко огнь:// и сих не опали́, но па́че ороси́.

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв, аминь.

Седáлен прáздника, глaс 8: Спа́совы рачи́тилие ра́дости испо́лнишася,/ и дерзнове́ние прия́ша, пре́жде боя́щиеся:/ я́ко Дух Святы́й днесь свы́ше сни́де на дом учени́ческий,/ и ин ина́я глаго́лаше к лю́дем./ Язы́цы бо разсе́яшася, ви́дими я́ко огнь:// и сих не опали́, но па́че ороси́.

ПЕСНЬ 4

Ирмóс: Смотря́яй проро́к/ в после́дняя Твое́ Христе́ прише́ствие, вопия́ше:/ Твою́ услы́шах Го́споди си́лу,// я́ко вся спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Во проро́цех глаго́лавый, и зако́ном пропове́данный пе́рвее несоверше́нным, Бог И́стинный Уте́шитель, Сло́ва служи́телем и свиде́телем познава́ется днесь. (Трижды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Зна́мение Божества́ нося́й, апо́столом во огни́ Дух раздели́ся, и стра́нными язы́ки явля́шеся, я́ко Оте́ческая Боже́ственная си́ла гряду́щая есть, самоповели́тельная. (Трижды)

Глас 4

Ирмóс: Царю́ царе́й,/ яковы́й от якова́го еди́н Сло́ве произше́дый/ от Отца́ безвино́внаго,/ равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха/ апо́столом и́стинно посла́л еси́,/ я́ко Благоде́теля пою́щим:// сла́ва держа́ве Твое́й Го́споди. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Ба́ню Боже́ственную пакибытия́ сло́вом раствори́в, ссложе́нное естество́, дождоточи́ши ми струю́ от нетленнопрободе́ннаго Твоего́ ребра́, о Бо́жий Сло́ве, запечатле́я теплото́ю Ду́ха. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Преклоня́ют вся Уте́шителю коле́на, Сы́ну же О́тчу, Отцу́ сра́сленному, в Ли́цех бо ви́деша трегу́бых Существо́ и́стинное, неприкоснове́нное, безле́тное, еди́ное: возсия́ бо свет благода́ть Ду́ха. (Дважды)

Слáва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху.

Тропа́рь: Да испо́лнятся вси Богонача́льнейшим, ели́цы служи́телие Трисве́тлаго Существа́: па́че естества́ бо соверша́ет я́ко благоде́тель, и огнесве́тит Христо́с во спасе́ние, всю дая́ благода́ть Ду́ха.

И ны́не и при́сно и во ве́ки векóв, ами́нь.

Тропа́рь: Да испо́лнятся вси Богонача́льнейшим, ели́цы служи́телие Трисве́тлаго Существа́: па́че естества́ бо соверша́ет я́ко благоде́тель, и огнесве́тит Христо́с во спасе́ние, всю дая́ благода́ть Ду́ха.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 7):Смотря́яй проро́к/ в после́дняя Твое́ Христе́ прише́ствие, вопия́ше:/ Твою́ услы́шах Го́споди си́лу,// я́ко вся спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 4): Царю́ царе́й,/ Яковы́й от Якова́го еди́н Сло́ве произше́дый,/ от Отца́ безвино́внаго,/ равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха апо́столом и́стинно посла́л еси́,/ я́ко Благоде́теля пою́щим:// сла́ва держа́ве Твое́й Го́споди.

ПЕСНЬ 5

Ирмос: Стра́ха ра́ди Твоего́/ зача́тый Го́споди во чре́ве проро́ков,/ и рожде́нный на земли́ Дух спасе́ния,/ апо́стольская сердца́ созида́ет чи́ста/ и в ве́рных пра́вый обновля́ется:// свет бо и мир зане́ Твоя́ повеле́ния. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Наше́дшая си́ла днесь сия́, Дух Благи́й,/ Дух прему́дрости Бо́жия, Дух от Отца́ исходя́й,/ и Сы́ном ве́рным нам явле́йся подава́телен,// в ни́хже вселя́ется естество́м святы́ни, в не́йже зри́тся. (6 раз)

Глас 4

Ирмóс: Реши́тельное очище́ние грехо́в,/ огнедохнове́нную приими́те Ду́ха ро́су,/ о ча́да светообра́зная церко́вная./ Ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н,// языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Я́коже благоволи́ самовла́стно, необлада́нный исхо́дит Дух от Отца́, умудря́я в язы́цех апо́столы, печатле́я живоно́сное Сло́во, Отчеси́льное, сообра́зное, Его́же Спас рече́. (Трижды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Да исцели́т у́бо смы́слы от греха́, и се устроя́ше апо́столов, Бог Сло́во всенача́льное, пречи́стый дом, в не́мже единомо́щнаго же и ссу́щественнаго ны́не вселя́ется Ду́ха свет.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху.

Тропáрь: Да исцели́т у́бо смы́слы от греха́, и се устроя́ше апо́столов, Бог Сло́во всенача́льное, пречи́стый дом, в не́мже единомо́щнаго же и ссу́щественнаго ны́не вселя́ется Ду́ха свет.

И ны́не и при́сно и во ве́ки векóв, ами́нь.

Тропáрь: Да исцели́т у́бо смы́слы от греха́, и се устроя́ше апо́столов, Бог Сло́во всенача́льное, пречи́стый дом, в не́мже единомо́щнаго же и ссу́щественнаго ны́не вселя́ется Ду́ха свет.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 7): Стра́ха ра́ди Твоего́/ зача́тый Го́споди во чре́ве проро́ков,/ и рожде́нный на земли́ Дух спасе́ния,/ апо́стольская сердца́ созида́ет чи́ста/ и в ве́рных пра́вый обновля́ется:// свет бо и мир зане́ Твоя́ повеле́ния.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 4): Реши́тельное очище́ние грехо́в,/ огнедохнове́нную приими́те Ду́ха ро́су,/ о ча́да светообра́зная церко́вная./ Ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н,// языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть.

ПЕСНЬ 6

Ирмóс: Пла́вающего в молве́ жите́йских попече́ний/ с корабле́м потопля́ема грехи́,/ и душетле́нному зве́рю примета́ема,/ я́ко Ио́на Христе́, вопию́ Ти:// из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.  (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: От Ду́ха Твоего́ на плоть вся́кую,/ я́коже рекл еси́, бога́тно излия́л еси́,/ и испо́лнишася вся́ческая Твоего́ ве́дения Го́споди,/ я́ко из Отца́ Сын нетле́нно роди́лся еси́,// и Дух Неразде́льный изы́де. (6 раз)

Глас 4

Ирмос: Очище́ние нам Христе́/ и спасе́ние Влады́ко,/ возсия́л еси́ от Де́вы,/ да я́ко проро́ка/ от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну,// от тли исхити́ши, всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: И́стинный нам пра́вый во утро́бах ве́чно прии́мшим Дух,/ да обнови́ши Отчеисхо́дный, и всесовокупле́нно,/ вещества́ ненави́стнаго пали́тельный скверн,// ка́ла же смы́слов чисти́тельный, Вседержи́телю. (Трижды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Жела́тельное достоя́ние апо́столом,/ сио́няном ча́ющим Твоего́ прише́ствия, позна́ние/ Дух Отчерожде́нна Сло́ва,/ речь жесто́кую язы́ческих ласка́тельств ско́ро показа́в,// огнедохнове́нно утвержда́еши.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Тропáрь: Жела́тельное достоя́ние апо́столом,/ сио́няном ча́ющим Твоего́ прише́ствия, позна́ние/ Дух Отчерожде́нна Сло́ва,/ речь жесто́кую язы́ческих ласка́тельств ско́ро показа́в,// огнедохнове́нно утвержда́еши.И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Тропáрь: Жела́тельное достоя́ние апо́столом,/ сио́няном ча́ющим Твоего́ прише́ствия, позна́ние/ Дух Отчерожде́нна Сло́ва,/ речь жесто́кую язы́ческих ласка́тельств ско́ро показа́в,// огнедохнове́нно утвержда́еши.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 7): Пла́вающего в молве́ жите́йских попече́ний/ с корабле́м потопля́ема грехи́,/ и душетле́нному зве́рю примета́ема,/ я́ко Ио́на Христе́, вопию́ Ти:// из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 4):  Очище́ние нам Христе́/ и спасе́ние Влады́ко,/ возсия́л еси́ от Де́вы,/ да я́ко проро́ка/ от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну,// от тли исхити́ши, всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Конда́к пра́здника, глас 8: Егда́ снизше́д язы́ки слия́,/ разделя́ше язы́ки Вы́шний,/ егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше,/ в соедине́ние вся призва́,// и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

И́кос:

Ско́рое и изве́стное даждь утеше́ние рабо́м Твои́м Иису́се,/ внегда́ уныва́ти духо́м на́шим,/ не разлуча́йся от душ на́ших в ско́рбех,/ не удаля́йся от мы́слей на́ших во обстоя́ниих,/ но при́сно нас предвари́./ Прибли́жися нам, прибли́жися везде́ Сый,/ я́коже со апо́столы Твои́ми всегда́ еси́,/ си́це и Тебе́ жела́ющим соедини́ Себе́ Ще́дре:/ да совоку́плени Тебе́ пое́м,/ и славосло́вим Всесвята́го Ду́ха Твоего́.

ПЕСНЬ 7

Ирмос: В пещь о́гненную/ вве́ржени преподо́бнии о́троцы,/ огнь в ро́су преложи́ша,/ воспева́нием си́це вопию́ще:// благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Вету́ющим Боже́ственная вели́чия апо́столом, Ду́ха де́йство непщева́шеся пия́нство неве́рствующим, и́мже Тро́ица познава́ется, еди́н Бог оте́ц на́ших. (Трижды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь:  Неразде́льное естество́ правосла́вно богосло́вим Бо́га Отца́ Безнача́льнаго, тоя́жде вла́сти Сло́ва и Ду́ха, благослове́н еси́, зову́ще, Бо́же оте́ц на́ших. (Трижды)

Глас 4

Ирмос: Согла́сная возшуме́ орга́нская песнь,/ почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н:/ Уте́шителева же светоно́сная благода́ть почеству́ет,/ е́же вопи́ти:// Тро́ице Еди́ная, равноси́льная, безнача́льная, благослове́на еси́. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Гла́са пророковеща́тельнаго не разуме́вше, глаго́лаху безу́мнии виносотворе́нное пия́нство, ре́чи я́ко стра́нны слы́шаша апо́столов: благочести́вии же Тебе́ вопие́м боже́ственно: Богоде́телю всех, благослове́н еси́. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Боже́ственное уче́ние возгреме́ ви́дяй виде́ния боже́ственный Ио́иль, Богонача́льнейшаго, и́мже излию́, рек, я́коже Сло́ва, Ду́ха Моего́ свозопию́щим: Естество́ Тривеща́нное Све́тлое, благослове́н еси́. (Дважды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Тропа́рь: Тро́ичную у́бо раздели́ зря благода́ть, я́ко да яви́т три Ипоста́си, почита́ти в простоте́ вла́сти, но во еди́ном ны́не дни Госпо́дьском, Сын, Оте́ц и Дух благослове́н.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Тропáрь: Тро́ичную у́бо раздели́ зря благода́ть, я́ко да яви́т три Ипоста́си, почита́ти в простоте́ вла́сти, но во еди́ном ны́не дни Госпо́дьском, Сын, Оте́ц и Дух благослове́н.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 7): В пещь о́гненную/ вве́ржени преподо́бнии о́троцы,/ огнь в ро́су преложи́ша,/ воспева́нием си́це вопию́ще:// благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Катава́сия Пятидеся́тницы (глас 4): Согла́сная возшуме́ орга́нская песнь,/ почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н:/ Уте́шителева же светоно́сная благода́ть почеству́ет,/ е́же вопи́ти:// Тро́ице Еди́ная, равноси́льная, безнача́льная, благослове́на еси́.

ПЕСНЬ 8

Ирмóс: Неопа́льная огню́ в Сина́и прича́щшаяся купина́,/ Бо́га яви́ медленноязы́чному и гугни́вому Моисе́ови,/ и о́троки ре́вность Бо́жия/ три непребори́мыя во огни́ певцы́ показа́:/ вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте,// и превозноси́те во вся ве́ки. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропа́рь: Живо́тну свы́ше бу́рну носи́му гласо́вне, Ду́ха Всесвята́го дыха́нию рыбаре́м, о́гненных ви́дом язы́к вели́чия Бо́жия вети́йствоваху: вся дела́ Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки. (Трижды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Я́ко на некаса́емую превосходя́ще го́ру, не боя́щеся огня́ страша́ща, прииди́те и ста́нем на горе́ Сио́нской, во гра́де Жива́го Бо́га, духоно́сным ученико́м ны́не слику́юще: вся дела́ Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки. (Трижды)

Глас 4

Ирмос: Разреша́ет у́зы,/ и ороша́ет пла́мень,/ трисве́тлый Богонача́лия О́браз:/ пою́т о́троцы,/ благослови́т же Еди́наго Спа́са и Вседе́теля,/ я́ко Благоде́теля// сотворе́нная вся́ческая тварь. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Па́мять Христо́с человекоспаси́тельных слове́с, я́же от Отца́ слы́шав апо́столом рече́, Дух устроя́ет языкоо́гненным виде́нием, посажда́я благослове́нно усвое́нную, учуже́нная же пое́т Тя тварь. (Дважды)

Припéв: Пресвятáя Трóице, Бóже наш, слáва Тебé.

Тропáрь: Спаси́тельно самовлады́чний Еди́н, Свет самосия́тельный, и пода́тельный све́та сый, прише́л еси́ исполня́я апо́столы, честны́й я́ко верх Твои́м рабо́м, насыти́тельный же Дух подава́еши. (Дважды)

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Тропáрь: Поя́ху проро́к духонасыще́нная уста́, Твое́ теле́сное, о Царю́, прише́ствие,/ и Дух от недр О́тчих произше́дший, несозда́нный, зданноде́телен, сопресто́лен Тебе́, еди́наго вочелове́чения ве́рным честь.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Тропáрь:  Поя́ху проро́к духонасыще́нная уста́, Твое́ теле́сное, о Царю́, прише́ствие, и Дух от недр О́тчих произше́дший, несозда́нный, зданноде́телен, сопресто́лен Тебе́, еди́наго вочелове́чения ве́рным честь.

Хор: Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 7): Неопа́льная огню́ в Сина́и прича́щшаяся купина́,/ Бо́га яви́ медленноязы́чному и гугни́вому Моисе́ови,/ и о́троки ре́вность Бо́жия/ три непребори́мыя во огни́ певцы́ показа́:/ вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте,// и превозноси́те во вся ве́ки.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 4): Разреша́ет у́зы,/ и ороша́ет пла́мень,/ трисве́тлый Богонача́лия О́браз:/ пою́т о́троцы,/ благослови́т же Еди́наго Спа́са и Вседе́теля,/ я́ко Благоде́теля// сотворе́нная вся́ческая тварь.

Припе́в пра́здника: Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Песнь 9

Ирмóс: Не тле́ния искуше́нием ро́ждшая,/ и Всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая,/ Ма́ти Неискусому́жная Де́во Богоро́дице,/ прия́телище Нестерпи́маго,/ село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́,// Тя велича́ем.

Припе́в: Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Ирмóс: Не тле́ния искуше́нием ро́ждшая,/ и Всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая,/ Ма́ти Неискусому́жная Де́во Богоро́дице,/ прия́телище Нестерпи́маго,/ село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́,// Тя велича́ем.

Припе́в: Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Тропа́рь: На паля́щей дре́вле о́гненной колесни́це,/ ревни́тель и огнедохнове́нный ра́дуяся носи́м,/ е́же ны́не возсия́вшее дохнове́ние свы́ше апо́столом явля́ше:// от него́же освяти́вшеся, Тро́ицу всем сказа́ша. (Трижды)

Припе́в: Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Тропа́рь: Зако́на есте́ств кроме́, стра́нное слы́шашеся ученико́в:/ еди́ному бо гла́су глася́щу Ду́ха благода́тию,/ разли́чне оглаша́хуся лю́дие, племена́ и язы́ки боже́ственная вели́чия,// Тро́ицы ве́дению науча́юще. (Трижды)

Глас 4

Припе́в: Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Ирмо́с: Ра́дуйся, Цари́це,/ матероде́вственная сла́во,/ вся́ка бо удобообраща́тельная/ благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут,/ Тебе́ пе́ти досто́йно,/ изумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти.// Те́мже Тя согла́сно сла́вим. (Дважды)

Припе́в: Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Тропа́рь: Пе́ти подоба́ше естественножи́зненную Отрокови́цу:/ еди́на бо во чре́ве скры Сло́во,/ тая́щееся неду́гующаго челове́ческаго естества́./ И́же в десны́х страна́х ны́не седя́й О́тчих,// посла́ благода́ть Ду́ха. (Трижды)

Припе́в: Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Тропа́рь: Ели́цем дхну богото́чная благода́ть,/ светя́щеся, блиста́юще,/ изменя́еми стра́нным измене́нием благоле́пнейшим,/ равноси́льствующую несеко́мую уве́девше прему́дрость,// Трисве́тлое существо́ сла́вим. (Трижды)

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 7): Не тле́ния искуше́нием ро́ждшая,/ и Всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая,/ Ма́ти Неискусому́жная Де́во Богоро́дице,/ прия́телище Нестерпи́маго,/ село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́,// Тя велича́ем.

Катавáсия Пятидеся́тницы (глас 4): Ра́дуйся Цари́це,/ Матероде́вственная сла́во:/ вся́ка бо удобообраща́тельная благоглаго́ливая уста́/ вити́йствовати не мо́гут,/ Тебе́ пе́ти досто́йно:/ низумева́ет же ум всяк, Твое́ Рождество́ разуме́ти.// Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Свети́лен прáздника: Всесвяты́й Ду́ше, исходя́й из Отца́,/ и Сы́ном прише́дый к безкни́жным ученико́м,/ Тебе́ Бо́га позна́вших спаси́ и поми́луй всех. (Дважды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Свети́лен прáздника:  Свет - Оте́ц, Свет - Сло́во, Свет и Святы́й Дух,/ И́же во язы́цех о́гненных апо́столом посла́ся,/ и Тем весь мир просвеща́ется Тро́ицу почита́ти Святу́ю.

ХВАЛИТНЫ

Хор: Всякое дыхáние да хвáлит Гóспода./ Хвалите Гóспода с небéс,/ хвалите Егó в вышних.// Тебé подобáет песнь Бóгу.

Хвалите Егó вси áнгели Егó,/ хвалите Егó вся силы Егó.// Тебé подобáет песнь Бóгу.

[В приходской практике пропускается до стихир]Хвали́те Его́, со́лнце и луна́, хвали́те Его́, вся зве́зды и свет. Хвали́те Его́ Небеса́ небе́с и вода́, я́же превы́ше небе́с. Да восхва́лят и́мя Госпо́дне: я́ко Той рече́, и бы́ша, Той повеле́, и созда́шася. Поста́ви я́ в век и в век ве́ка, повеле́ние положи́, и не ми́мо и́дет. Хвали́те Го́спода от земли́, зми́еве и вся бе́здны: огнь, град, снег, го́лоть, дух бу́рен, творя́щая сло́во Его́, го́ры и вси хо́лми, древа́ плодоно́сна и вси ке́дри, зве́рие и вси ско́ти, га́ди и пти́цы перна́ты. Ца́рие зе́мстии и вси лю́дие, кня́зи и вси судии́ зе́мстии, ю́ноши и де́вы, ста́рцы с ю́нотами да восхва́лят и́мя Госпо́дне, я́ко вознесе́ся и́мя Того́ Еди́наго, испове́дание Его́ на земли́ и на небеси́. И вознесе́т рог люде́й Свои́х, песнь всем преподо́бным Его́, сыново́м Изра́илевым, лю́дем, приближа́ющымся Ему́.

[В приходской практике пропускается до стихир]Воспойте Господеви песнь нову, хваление Его в церкви преподобных. Да возвеселится Израиль о сотворшем Его, и сынове Сиони возрадуются о Царе своем. Да восхвалят имя Его в лице, в тимпане и псалтири да поют Ему. Яко благоволит Господь в людех Своих, и вознесет кроткия во спасение. Восхвалятся преподобнии во славе и возрадуются на ложах своих. Возношения Божия в гортани их, и мечи обоюду остри в руках их: сотворити отмщение во языцех, обличения в людех, связати цари их путы, и славныя их ручными оковы железными,

Чтец (стихиры Пятидесятницы, глас 4, самогла́сны):  Чтец: Сотворити в них суд написан./ Слава сия будет всем преподобным Его.

Стихиры Пятидесятницы, глас 4, самогла́сны: Пресла́вная днесь/ ви́деша вси язы́цы во гра́де Дави́дове,/ егда́ Дух сни́де Святы́й во о́гненных язы́цех,/ я́коже богоглаго́ливый Лука́ повеству́ет,/ глаго́лет бо:/ со́бранным ученико́м Христо́вым,/ бысть шум, я́коже носи́му дыха́нию бу́рну,/ и испо́лни дом, иде́же бя́ху седя́ще:/ и вси нача́ша глаго́лати стра́нными глаго́лы,/ стра́нными уче́нии,// стра́нными повеле́нии Святы́я Тро́ицы.

Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Стихира: Пресла́вная днесь/ ви́деша вси язы́цы во гра́де Дави́дове,/ егда́ Дух сни́де Святы́й во о́гненных язы́цех,/ я́коже богоглаго́ливый Лука́ повеству́ет,/ глаго́лет бо:/ со́бранным ученико́м Христо́вым,/ бысть шум, я́коже носи́му дыха́нию бу́рну,/ и испо́лни дом, иде́же бя́ху седя́ще:/ и вси нача́ша глаго́лати стра́нными глаго́лы,/ стра́нными уче́нии,// стра́нными повеле́нии Святы́я Тро́ицы.

Чтец:  Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.

Стихира: Дух Святы́й бе у́бо при́сно, и есть, и бу́дет:/ ниже́ начина́емь, ниже́ престая́й,/ но при́сно Отцу́ и Сы́ну счине́н и счисля́емь:/ Живо́т, и животворя́й,/ Свет, и све́та пода́тель,/ самоблаги́й и исто́чник благосты́ни:/ И́мже Оте́ц познава́ется, и Сын прославля́ется,/ и от всех познава́ется,/ еди́на си́ла, еди́но счета́ние,// еди́но поклоне́ние Святы́я Тро́ицы.

Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.

Стихира: Дух Святы́й бе у́бо при́сно, и есть, и бу́дет:/ ниже́ начина́емь, ниже́ престая́й,/ но при́сно Отцу́ и Сы́ну счине́н и счисля́емь:/ Живо́т, и животворя́й,/ Свет, и све́та пода́тель,/ самоблаги́й и исто́чник благосты́ни:/ И́мже Оте́ц познава́ется, и Сын прославля́ется,/ и от всех познава́ется,/ еди́на си́ла, еди́но счета́ние,// еди́но поклоне́ние Святы́я Тро́ицы.

Чтец:  Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.

Стихира: Дух Святы́й бе у́бо при́сно, и есть, и бу́дет:/ ниже́ начина́емь, ниже́ престая́й,/ но при́сно Отцу́ и Сы́ну счине́н и счисля́емь:/ Живо́т, и животворя́й,/ Свет, и све́та пода́тель,/ самоблаги́й и исто́чник благосты́ни:/ И́мже Оте́ц познава́ется, и Сын прославля́ется,/ и от всех познава́ется,/ еди́на си́ла, еди́но счета́ние,// еди́но поклоне́ние Святы́я Тро́ицы.

Чтец: Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

Стихира: Дух Святы́й бе у́бо при́сно, и есть, и бу́дет:/ ниже́ начина́емь, ниже́ престая́й,/ но при́сно Отцу́ и Сы́ну счине́н и счисля́емь:/ Живо́т, и животворя́й,/ Свет, и све́та пода́тель,/ самоблаги́й и исто́чник благосты́ни:/ И́мже Оте́ц познава́ется, и Сын прославля́ется,/ и от всех познава́ется,/ еди́на си́ла, еди́но счета́ние,// еди́но поклоне́ние Святы́я Тро́ицы.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Глас 6: Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Слáва Тебé, показáвшему нам свéт.

ВЕЛИКОЕ СЛАВОСЛОВИЕ

Хор: Слáва в вышних Бóгу, и на земли мир, в человéцех благоволéние. Хвáлим Тя, благословим Тя, клáняем Ти ся, славослóвим Тя, благодарим Тя великия рáди слáвы Твоея. Гóсподи, Царю Небéсный, Боже, Отче Вседержителю, Гóсподи Сыне Единорóдный, Иисусе Христé, и Святый Душе. Гóсподи Бóже, Агнче Божий, Сыне Отéчь, взéмляй грех мира, помилуй нас. Взéмляй грехи мира, приими молитву нáшу. Седяй одесную Отцá, помилуй нас. Яко Ты еси Един Свят; Ты еси Един Госпóдь, Иисус Христóс, в слáву Бóга Отцá, аминь.

На всяк день благословлю Тя и восхвалю имя Твоé во вéки, и в век вéка.

Сподóби, Гóсподи, в день сей без грехá сохранитися нам. Благословéн еси, Гóсподи Бóже отéц нáших, и хвáльно и прослáвлено имя Твоé во вéки, аминь.

Буди, Гóсподи, милость Твоя на нас, якоже уповáхом на Тя.

Благословéн еси, Гóсподи, научи мя оправдáнием Твоим. (трижды)

Гóсподи, прибéжище был еси нам в род и род. Аз рех: Гóсподи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебé. Гóсподи, к Тебé прибегóх, научи мя творити вóлю Твою, яко Ты еси Бог мой, яко у Тебé истóчник животá, во свéте Твоéм узрим свет. Пробáви милость Твою вéдущим Тя.

Святый Бóже,/ Святый Крéпкий,/ Святый Безсмéртный, помилуй нас. (3 раза)

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв, аминь.

Святый Безсмéртный, помилуй нас.

Святый Бóже,/ Святый Крéпкий,/ Святый Безсмéртный, помилуй нас.

ТРОПАРЬ ПЯТИДЕСЯТНИЦЫ, ГЛАС 8

Благословéн еси́, Христé Бóже наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явлéй,/ низпослáв им Ду́ха Святáго,/ и тéми уловлéй вселéнную,// Человеколю́бче, слáва Тебé.

Завершение утрени

Гóсподи, помилуй. (40 раз)

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв, аминь.

Гóсподи, помилуй. (12 раз)

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв, аминь.

Утверди, Бóже, святую правослáвную вéру, правослáвных христиáн во век вéка.

Честнéйшую Херувим и слáвнейшую без сравнéния Серафим, без истлéния Бóга Слóва рóждшую, сущую Богорóдицу, Тя величáем.

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв, аминь.

Гóсподи, помилуй. (3 раза)

Гóсподи, благослови.

ОТПУСТ

И́же в ви́дении о́гненных язы́к, с небесе́ низпосла́вый Пресвята́го Ду́ха на святы́я Своя́ ученики́ и апо́столы, Христо́с и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благи́й и Человеколю́бец.

МНОГОЛЕТИЕ

Благочестивейшаго, Самодержáвнейшаго, Великаго грядущаго Госудáря нáшего Имперáтора (его имя Ты вем) святéйшыя вселéнския патриáрхи преосвящéнныя митрополиты, архиепископы и епископы православныя, иерéи и дьяконы и весь причет церкóвный и вся правослáвныя христиáны, Гóсподи, сохрани их на мнóгая лéта!

Чти Первый час

2021 год, утреня, всенощное бдение, канон пятидесятницы, утреня.канон, первый канон пятидесятницы, Троица, хвалитны, 20 июня, Пятидесятница, второй канон пятидесятницы, религия, великое славословие

Previous post Next post
Up