Незвичні різновиди громадського транспорту

Nov 29, 2016 13:20

  Цього року щось відійшов від теми висвітлення громадського транспорту, а тому вирішив зробити незвичний фотозвіт про незвичні різновиди наземного громадського транспорту. Тим паче, як тільки зявився доступ до інтернету, почав вивчати дану тематику.
  Як не дивно, громадський транспорт не обмежується звичними для нас видами транспорту: маршрутне таксі, автобус, тролейбус, трамвай, метро. Існують і чудернацькі, незвичні транспорті системи, які можуть вас здивувати. Наприклад: метробус, метротрам, міжміський тролейбус, монорейка. Деякі екзотичні види транспорту можна побачити лише за кордоном, дещо є і в нашій країні.

Звичайно, було б добре і цікаво побачити все на власні очі, однак самостійно дослідити незвичні транспортні системи не маю можливості. І навряд чи коли-небудь там побуваю. А деякі незвичні транспортні системи ліквідовані. Тому для ілюстрації використав запозичені з інтернету знімки. Сподіваюся, автори не будуть проти.



1. Раніше було якщо автобус - то автобус. Якщо тролейбус - то тролейбус. А зараз понавигадували всього: метробус, метротролейбус, підземний тролейбус, шпурбус, шпурдуобус, метротрам, монорейка.
  Зрозуміло, що я не перший, хто додумався написати про незвичний громадський транспорт. Але мені захотілося зібрати найцікавіші і найнезвичніші системи в один пост.

Думаю, ви здивуєтеся транспортними «збоченнями» (настільки незвичне, що іншого терміну не підбереш). Це переверне ваші уявлення про види громадського транспорту.




2. Metrobus Istanbul - Метробус в Стамбулі (Турція). Лінія швидкісного автобусу протяжністю 50 кілометрів(!) і складається з 45 станцій. Система відкрита у вересні 2007го. Маршрут метробуса має номер 34. Окрім основного, повного маршруту 34, є декілька скорочених варіантів маршруту.
(Автор фото: © Tavalex2007).



3. Ліня метробусу обслуговується зчленованими автобусами Mercedes-Benz і Phileas.
(Автор фото: © Tavalex2007).



4. Незвична схема руху: праворульна. Хоча автобуси з лівим рулем. Це обумовлено тим, що більшість станцій - острівні платформи. Станціями нагадує метро.
(Автор фото: Maurits90 at Wikipedia. Ліцензія: Public domain. Оригінал фото ).



5. Окрім того, що зупинки зроблені у вигляді станцій, вхід на станції здійснюється через турнікети. Таке собі автобусне метро.
(Автор фото: Myrat at Wikipedia. Ліцензія: CC-BY-SA 3.0 . Оригінал фото ).



6. А це швидкісний автобус в Джаккарті (Індонезія) - BRT (Bus Rapid Transit). Автобуси тут не такі круті, як у Туреччині - зате двері в автобусів з двох сторін. Тобто станції можуть бути з обох боків.
Ця система є найбільшою швидкісного автобусу в світі (210 км.). Відкрита в 2004 році.
(Автор фото: Gunawan Kartapranata at Wilipedia. Ліцензія: CC-BY-SA 4.0 . Оригінал фото. Відредаговано: maxiWELL.).



7. Одна зі станцій (вихід до платформи з лівого боку автобуса) Джаккартського метробусу.
(Автор фото: hiroo (flickr.com). Ліцензія: CC-BY-SA 2.0. Оригінал фото. ).



8. Шпурбус - керований автобус. Незвична транспорта система, швидкісний автобус. Але на відміну від Стамбульского метробусу, автобуси рухаються по направляючим. Частково лінія могла бути суміщеною з трамвайною лінією.
Система шпурбусу була поширена в Німеччині. Це - лінія Маннхейм - Фьюденхейм. Існувала з 1992 по 2005 рік. Система в Ессені була закрита цього року.
(Автор фото: © 2016 Martin Hawlisch (LosHawlos) (з Wikipedia). Ліцензія: CC-BY-SA 3.0. Оригінал фото).



9. Автобус утримується на вузькому полотні за допомогою роликів, закріплених на кузові.
(Автор фото: © 2016 Moritz Lötzgen. Ресурс: selber fotografiert. Ліцензія: CC-BY-SA 3.0. Оригінал фото).



10. Шпурдуобус в Ессені (Німеччина). Шпурбус з дуобусами замість автобусів. Тролейбусно-автобусні Мерседеси рухались трасою, суміщеною з трамвайною лінією. По підземній частині маршруту трамвайно-тролейбусної суміщеної лінії дуобуси рухались в режимі тролейбуса. Система шпурбусу проіснувала з 1991 по 1998 рік. І була закрита по причині замикань тролейбусної мережі з трамвайною. Все-таки тролейбусно-трамвайна суміщенка технічно була недосконалою.
(Автор фото: © L.Pojlmann (www.duwag.de) / http://www.lars-p.de/spurbus.htm .).



11. У підземній частині цей вид транспорту виглядав як тролейбусно дуобусне-трамвайне метро. Двері у дуобуса були з обох сторін(!), що дозволяло обслуговувати станції острівного типу.
(Фото з сайту http://www.lars-p.de/spurbus.htm).



12. По лінії одночасно їздили і тролейбуси дуобуси, і трамваї.
(Фото з сайту: http://www.lars-p.de/spurbus.htm).

А тепер переходимо до незвичних тролейбусних систем.



13. Однією із найцікавіших тролейбусних систем є Кримський тролейбус - міжміська тролейбусна лінія Аеропорт - Сімферополь - Алушта - Ялта (Україна (нині - анексована Росією територія)), а ще гірський тролейбус. Це найдовша тролейбусна лінія в світі (96 км.)! Система відкрита в 1959 році як альтернатива залізниці.



14. В 2010 році Кримський тролейбус внесли до Книги рекордів України як тролейбусна система з найстарішим рухомим складом. Міжміські маршрути обслуговувались тролейбусами Škoda 9Tr 1970х-1980х рр. З 2016го вони майже зняті з експлуатації.
(Автор фото: © Tavalex2007).



15. Поступово старі Шкоди витіснялися більш новими Škoda 14Tr.
(Автор фото: © Tavalex2007).



16. А пізніше - тролейбусами «Богдан».
(Автор фото: © Tavalex2007).



17. А так виглядає тролейбусна станція в Ялті. Слід зазначи, що окрім міжміських тролейбусних маршрутів, є багато приміських.
(Автор фото: © Tavalex2007).



18. Метробус «Срібна Лінія» в Бостоні (США). В даному випадку це - швидкісний дуобус (тролейбус з двума двигунами: електромотором і двигуном внутрішнього згоряння (дизельним)) з підземною трасою.
Silver Line складається з двох маршрутів SL1 і SL2. По підземній частині маршруту дуобуси їздять в тролейбусному режимі як метробус по окремому тунелю. По наземній частині дуобуси їздять в автобусному режимі по звичайним дорогам у загальному потоці.
(Автор фото: © 2016 Xb-70 (з English Wikipedia). Ліцензія: Public domain. Оригінал.)



19. Частина лінії проходить по підземному тунелю. Лінія метробусу має три підземні станції («South Station» (Південна станція), «Courthouse» (Суд) і «World Trade Center» (Світовий торговий центр)).
(Скріншот з відео).



20. Наземна зупинка метробусу Silver Line. Тут закінчуються тролейбусні дроти.
(Автор фото: © 2016 Pi.1415926535 (з English Wikipedia). Ліцензія: CC-BY-SA 3.0 .Оригінал.)



21. Далі дуобуси їздять в автобусному режимі на дизельному двигуні. На зупинці «Silver Line Way» відбувається зміна режиму з тролейбусного на автобусний і навпаки.
Дивний вид транспорту, чи не так? Гібрид тролейбуса з автобусом, та ще й в режимі метробусу. Надодачу з тунельною лінією і підземними станціями.
(Автор фото: © 2016 Pi.1415926535 (з English Wikipedia). Ліцензія: CC-BY-SA 3.0. Оригінал.)

Ну а далі - ще цікавіше і екзотичніше.



22. Тунельні тролейбусні лінії Тотеяма і Канден в Японії. Підземний тролейбус. Ця незвична тролейбусна система є частиною туристичного маршруту до плотини Куробе. Система складається з двох окремих тролейбусних ліній, прокладених всередині гори: маршрут Тотеяма становить 3,7 км., лінія Канден - 6,1 км.. Є і невелика наземна ділянка (показана на скріншоті). Парк складає 17 тролейбусів. Цікаво, що це єдина тролейбусна система в Японії.
Лінії були відкриті в 1964 (Kanden) і 1971 (Tateyama) роках. Тоді по ній здили автобуси. Але з 1996го року, з міркувань екології, лінії переобладнано під тролейбусний рух.
(Скріншот з відео).



23. Цікаво й те, що лінія (окрім розворотних кілець) двостороння і одна (слугує для руху в обидва напрямки). А як же полярність «+/-»?
(Скріншоти з відео.).



24. Оскільки ліня односмугова , то для роз'їзду тролейбусів зустрічних напрямків на трасах зроблені роз'їзди.
(Автор оригіналу фото: © 2016 tsuda (at flickr). Ліцензія: CC-BY-SA 2.0 . Оригінал.).

І це ще не все. Є більш дивніші види транспорту. Наприклад, шинний трамвай.



25. Транслор GLT (Guided Light Transit / Керований Легкий Транспорт) в Нансі (Франція). Це по-суті, шинний трамвай з тролейбусним токозйомом. На розворотних кільцях транслор підключається до направляючого рельсу. На інших ділянках їде як звичайний тролейбус. Окрім того, має альтернативний двигун внутрішнього сгоряння для руху без контактної мережі. Місцеві називають цей незвичний вид трансполрту трамваєм.
Дана транспортна система була збудована в 2000 році. Але в 2022му її планують закрити.
(Автор фото: © 2016 Єрій Маллер (Yury MTA-LRTA). Фото з сайту http://ymtram.mashke.org/france/nancy/ ).



26. Транслор в Нансі в «тролейбусному» режимі.
(Автор фото: © 2016 Юрій Маллер (Yury MTA-LRTA). Фото з сайту http://ymtram.mashke.org/france/nancy/ ).



27. Інший варіант транслору, в Кані (теж Франція). Шинний трамвай з пантографом. В маршрутному режимі вагони під'єднані до контактного рельсу і контактній мережі. В заїздах до депо вагони від'єднуються від направлояючого рельсу і їздять в автономному режимі на дизельному двигуні.
Система відкрита в 2002 році, але з 2018го планується її закриття.
(Автор фото: © 2016 Юрій Маллер (Yury MTA-LRTA). Фото з сайту: http://ymtram.mashke.org/france/caen/ ).



28. Рух в автономному режимі на дизельному двигуні. Під'єднання до направляючого рельсу.
(Автор фото: © 2016 Юрій Маллер (Yury MTA-LRTA). Фото з сайту: http://ymtram.mashke.org/france/caen/ ).



29. Транслор в Парижі. Шинний трамвай з двохкабінними, двохсторонніми вагонами. Токозйом трамвайного типу - з пантографом. Їздить тільки по направляюму рельсу.
Система Паризького транслору відносно нова: збудована в 2013 році. Наразі існує дві лінії транслору - Т5 і Т6.
(Автор фото: © 2016 Cramos (з Wikipedia). Ліцензія: CC-BY-SA 3.0. Оригінал фото .).

Далі - про звичні трамваї в специфічних транспортних системах. Це курортний трамвай і метротрам.



30. Трамвай в Молочному (Крим, Україна (до 2014го)). Найменша трамвайна система і найкоротший трамвайний маршрут у світі. Довжина маршруту «Пляж» - «Молочне» становить всього 1,5 км.(!). Лінія одноколійна. Трамваї курсують в човниковому режимі (без розворотних кілець, вагони зчеплені ззаду один з одним).
Система була відкрита в 1986 році як курортний трамвай для перевезення пасажирів від пансіонту «Береговий» до пляжу. З 2014го закрита в звязку зі зниженням пасажиропотоку внаслідок переходу Криму під протекторат Росії, а також реконструкції пансіонату.
(Автор фото: © 2016 Tavalex2007).



31. Трамваї в човниковому режимі руху.
(Автор фото: © 2016 Tavalex2007).



32. А це швидкісний трамвай у Києві. По-суті, трамвайна лінія в режимі метро (з станціями замість зупинок, віддаленістю зупинок одна від одної, турнікетною системою оплати проїзду (оплата перед посадкою на платформи)). Фактично - наземний метротрам. Але система називається швидкісним трамваєм.
В Києві дві таких системи: Бощагівський швидкісний трамвай (на фото) і Троєщинський (про який я писав деілька років тому).



33. Рухомий склад - звичайні трамвайні зчіпки (СМЕ) зі стареньких Татр.



34. Одна зі станцій швидкісного трамваю.



35. На маршрутах швидкісного трамваю в Києві є і більш сучасні вагони.
(Автор фото: © 2016 Tavalex2007).



36. А це теж швидкісний трамвай. Хоча він більше нагадує метро. Криворізький швидкісний трамвай вважається системою метротраму, оскільки 5 станцій розташовані під землею. Система руху організована як у метро: системи блокування, світлофори, станції (а не зупинки), турнікетна система оплати проїзду.
(Автор фото: © 2016 Олександр Акуленко.).



37. Наземні станції теж виглядають як станції метрополітену.
(Автор фото: © 2016 Олександр Акуленко.).



38. Подібна система метротраму з підземними станціями, окрім Кривого Рогу, є в російському Волгограді.
(Автор фото: © 2016 Олександр Акуленко.).

Іще один вид транспорту - монорейка. В світі існує багато монорейкових систем. Тому, в якості прикладу, розглянемо одну систему в Сієтлі.



39. Монрейка в Сієтлі (США). Ця система монорейки називається Seatle Center Monorail. Довджина маршруту - всього лише 1,5 км.. Складається з двох станцій і збудована в 1962 році.
(Скріншот з відео).



40. Станція монорейки в Сієтлі.
(Автор фото: sturmovik (з Wikimapia). Оригінал фото.).



41. З міркувань безпеки платформи на станціях обгороджені.
(Автор фото: sturmovik (з Wikimapia). Оригінал фото.).



42. А ще є підвісна монорейка (Дрезден, Німеччина).
(Автор фото: own work by --Rolf-Dresden. Ліцензія: CC-BY-SA 3.0. Оригінал фото. ).

Ну і на завершення - зовсім фантастичний вид транспорту, який називається Transit Elevated Bus.



43. Transit Elevated Bus в Ціньхуандао (Китай). Не знаю як перекласти назву цього виду транспорту. Щось типу тунельного піднятого автобусу. Суть цього виду транспорту: вагон на двох направляючих з салоном, розташованим над автомобільною дорогою. Тобто, під вагоном можуть проїжджати машини.
В 2016му році був представлений діючий макет тунельного піднятого автобусу.
(Скріншоти з відео.).

Сподіваюся, ви розширили свої уявлення про громадський транспорт і дізналися багато нового. Тепер вас буде важко чимось здивувати.

інтернет, громадський транспорт, фотозвіт

Previous post Next post
Up