Ось тут є парламентські слухання у ВР стосовно освіти:
відео:
16 листопада 2016, 18:50
Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
У Верховній Раді відбулися парламентські слухання на тему: «Про стан та проблеми фінансування освіти і науки в Україні»
http://rada.gov.ua/news/Novyny/137448.htmlпрямі лінки до відео:
Сироїд - відкриття слухань про освіту-науку
https://youtu.be/lEG2mKPZrmU Гриневич
https://youtu.be/G-yOH8H8aJs Cпіваковський
https://youtu.be/7QPVjb6-Guk всі решту виступи (найцікавіше)
https://youtu.be/TA7UfSLXq80 53мег (у форматі 3gp)
тивалість 1год37хв
розшифровка-стенограма. текст.
http://gska2.rada.gov.ua/zakon/new/par_sl/sl161116.htm Оскільки там дуже багато виступів, то наголошу на наступних, які видаються мені найцікавішими:
1)
президент Національної академії педагогічних наук України, академік Національної академії наук України та Національної академії педагогічних наук України
Василь Кремень
колишній міністр освіти - до 2004 року.
якщо порівнювати нашу країну з європейськими іншими країнами, то у нас є явне недофінансування середньої освіти, там 3,6-3,7 відсотків ВВП, у нас менше 3 відсотків ВВП.
Тут згадувалось за велику кількість університетів ІІІ-ІV рівня акредитації. І це правильно. Біда не сама по собі у великій кількості, біда в тому, що багато серед них малоефективні, з низькою якістю підготовки фахівців, але з достатньо високими витратами економічними.
щодо наукової сфери. Будемо відвертими, вона в економічному відношенні в занепаді фінансово знекровлена.
Більше того, науку в стані кволості в суспільстві стали зневажати. Почастішав розпад наукових шкіл і колективів,
молодь дійсно втрачає інтерес до дослідницької кар'єри
що неприродньо для будь-якої країни
загрозою в результаті постала втрата українською державою наукового сувернітету і зниження рівня національної безпеки
Так сталось не за один рік, сталось так за всі 25 років
в результаті ми є одним із останніх за показником наукомістськості економіки.
одні з останніх в Європі
ми є одними з останніх за часткою дослідників серед зайнятого населення
досить сказати що з 1991 року чисельність науковців зменшилась у 4,5 рази
національна академія педагогічних наук "мала честь" за останні тільки два роки скоротитись на 37 відсотків
2)
Галасюк Віктор, голова комітету ВР з питань пром-політики та підприємництва, нардеп
0,6 відсотка ВВП йде на фінансування науки в Україні
в той час як в європейському союзі куди ми прагнемо це 2 відсотки, а в таких країнах як Швеція, Фінляндія понад три, три з половиною відсотки
за роки незалежності кількість науковців скоротилася в 5 разів - з трьохсот тисяч осіб до 64 тисяч науковців
ми перетворилися на
світовий університет,
на фабрику талантів,
ми молодь тут навчаємо
а потім
вони відїжджають і працюють на економіку інших країн,
там платять податки, там роблять економічний добробут а ми залишаємся експортерами сировини: лісу-кругляка, металобрухту, зерна, кукурудзи.
і залишаємося бідною примітивною економікою
Тільки за останні 5 років на 5,5 тисяч дослідників - молодих дослідників скоротилась кількість науковців.
Сьогодні високотехнологічний експорт України становить
близько 6 відсотків, це
африканський рівень.
В таких країнах як Чехія, Японія, Корея, мають понад 20 відсотків в структурі високотехнологічного експорту.
3)
Стасик Олег, заст.дир. з наукової роботи інституту біології клітини НАНУ
я хочу сказати звичайно ми це чули в багатьох доповідях наука є в жахливому стані, вона
не розвивається вона занепадає.
згідно з міжнародних даних. міжнародних баз даних
вклад української науки в світову скоротився з 0,5 відсотка до 0,35 за останні 15 років
Подібне падіння є і в науки російської де подібне падіння складає з 2,7 до 1,9 за останні 15 років.
В той же час наука польська виросла з одного проценту до півтора.
4)
Ірина Єгорченко, старший науковий співробітник інституту математики НАНУ
Добрий день! Мені тут пишуть в Фейсбуці, що у нас тут насправді така колективна медитація. І ці всі рекомендації не будуть впроваджені. Але все-таки я спробую щось сказати, навіть в рамках цієї колективної медитації.
у нас зараз впроваджується
державна політика, яка спрямована саме на
деградацію освіти і науки
У нас насправді існуюча наукова система дуже ефективна, тому що вона дійсно виконує те, чого від неї хоче держава.
Тобто держава хоче роздачі ступенів чиновникам діточкам і роздачі дипломів народу, хай порожніх хай яких-завгодно, хай без знань, але
хай народ буде щасливий.
Тобто люди дали дітям типу-вищу освіту.
я хочу зазначити що з цього року в нас в університети офіційно приймають випускників з початковою освітою.
Тобто 9 балів з математики, з якими приймають в університет, це початкова освіта, це чотири класи - арифметика.
Викладачі роблять вигляд що їх навчають там вищої математики, коли діти не вміють додавати дроби.
І з університетів виключити неможливо тобто існує наприклад фінансові органи, які вважають нецільовим витрачанням коштів якщо виключити такого поганого студента, або не дати йому диплом. Тобто це вважається нецільове витрачання коштів. А дати йому диплом ну це цільове витрачання коштів.
ну також у нас реальна функція науки це імітація такої освіти і виготовлення якихось експертних рішень на підтримку різних незрозумілих рішень.
насправді у нас головною метою вищої освіти реальної, яку наша освіта дуже ефективно виконує, є амортизація безробіття.
Тобто практично в жодній нормальній країні 80 відсотків випускників не вчать з яких може 20 відсотків дійсно здатні вчитися
Тобто фактично народ хоче щоб діти мали дипломи, держава не хоче щоб діти вештались вулицями
така ситуація не дає можливості вчитись навіть тим дітям, тим 20 чи 15 відсоткам дітей які не зважаючи на це все, все-таки хочуть вчитися.
І саме тому вони їдуть за кордон. Вони просто не можуть вчитись коли поряд з ними з двома-трьома цими нормальними дітьми в групі сидять діти, які не вміють додавати дроби, фактично там не знають таблицю множення або дивляться на число "мінус один" і питаються: "що це за рисочка, це мабуть помилка". Це - реальні історії.
Тут пропозиція така що треба створювати систему освіти окрему. Хай будуть ці університети, хай будуть технікуми ми не можемо з цього нічого зробити, але треба на цьому фоні
створювати
окрему
систему освіти
для тих дітей, які дійсно хочуть вчитись.
і для того щоб справді переносити науку в університети, треба все-таки
створити університети
замість існуючих закладів амортизації безробіття.
5)
співдоповідь першого віце-президента Національної академії наук України, академіка Національної академії наук України пана Антона Наумовця.
шановна Лілія Михайлівна, ви оговорилися, обмовилися. Ви сказали: 16 відсотків. 16 сотих відсотка зараз у нас на науку. Тоді як по країнах Європейського Союзу складає цей індекс близько 2 відсотків, у Штатах - 3 відсотки, а в Південній Кореї, в якій населення таке, як у нас, навіть 4,75 відсотка.
Скорочення асигнувань на науку спричиняє сильне і загрозливе відставання фінансових показників нашої наукової сфери від показників навіть наших найближчих західних сусідів: Польща, Румунія і так далі, - де обсяг видатків на одного співробітника в 3-10 разів вище.
Як наслідок, у 1991 році кадровий персонал нашої академії скоротився більш ніж утричі, з 1991 року.
І сьогодні в Україні кількість наукових працівників на тисячу працюючих вдвічі менше, ніж у країнах ЄС. До вашого відома, шановні колеги, за цим показником ми вже поступаємося Албанії.
Вибачте, я маю сказати різкі речі, але мені здається, що загубити науку можна дуже швидко, втратити унікальні наукові школи, але коли ми дивимося на високопосадовців, які не розуміють значення академії, значення науки, то одне з двох - або вони не відповідають займаній ними високій посаді,
або це шкідники, які свідомо хочуть загубити
високотехнологічний розвиток нашої держави.
====
Там є ще багато цікавого, наприклад у виступах:
Ольга Богомолець, Григорій Драган, Анатолій Широков, БУЛГАКОВ В.А., Литвин, Труханов
Цитати з цих виступів (6,7,8,9,10,11) винесені в окремі додатки (див нижче).
Якщо підсумувати всю наведену інформацію, то мусимо прийти до наступного висновку:
наша колоніальна адміністрація СВІДОМО руйнує науку, і наукоємкі виробництва, перетворюючи нашу країну на "бананову республіку", на сировинний придаток до цивілізованого світу.
Негативні результати псевдо-реформ не є випадковими!
Руйнування освіти і науки є абсолютно СВІДОМИМ і КЕРОВАНИМ процесом.
Який має абсолютно реальних АВТОРІВ, ЗАМОВНИКІВ І ПРОВАЙДЕРІВ.
Метою цього руйнування є відправка на зАробітки (читай - в рабство) якомога більшу кількість населення України.
Наша Колоніальна Адміністрація цілком свідомо перетворює нашу освіту у "світовий університет", який з одного боку амортизує безробіття, а з іншого - працює винятково для відбору-та-експорту мозгів-талантів за кордон.
Все це є ознаками типової колоніальної політики.
Нашу державу абсолютно свідомо і послідовно заштовхують у "третій світ".
А можливо навіть у четвертий, бо країни третього світу - це країни які Розвиваються. Натомість наша країна ЗАНЕПАДАЄ.
Зрештою негативне порівняння з Албанією вже говорить само за себе...
Яка розумная цьому альтернатива?
Така, як сказала пані Єгорченко.
СТВОРЕННЯ ПАРАЛЕЛЬНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ.
Аналогічної тій системі, яка діяла перед другою світовою війною і зразком якої є Український Вільний Університет у Мюнхені.
і позбуватися шкідників у системі державної влади.
Тому що у такому вигляді як вона зараз є, це вже давно не державна влада а тільки окупаційна адміністрація.