(no subject)

Dec 03, 2016 22:38

Друга лекція курсу "Біологія поведінки людини", Стенфорд, 2010 рік. Довге, але цікаве і дотепне відео.

Серед іншого, мова йде про множинна дилему ув*язненого. Ну тобто гравці вирішують обманювати чи співробітничати не один, а багато разів. За допомогою комп*ютерного моделювання було з*ясовано, що найоптимальнішою є стратегія "зуб за зуб". Вона полягає в тому, що треба співробітничати, але якщо опонент обманює, в наступному турі його треба обмануть. Якщо ж він повертається до співробітництва - треба його пробачить і продовжити співробітництво. Проте в цій стратегії є вразливість. Якщо через дефекти в передачі інформації гравець А поступить чесно, а гравець Б помилково подумає, що його обманули, то вони скотяться в суцільну помсту один одному. Тому більш ефективною є інша стратегія, яка передбачає пробне припинення помсти через кілька інтерацій. Хоч і ця стратегія має вразливі місця. Все складно.

І хоч курс називається "Біологія поведінки людини", лектор університету преспокійно розказує про левів, голих землекопів, риб і бактерій. Унікальна здатність людини мислити абстрактно, схоже, його абсолютно не бентежить в цьому аспекті. Так що це, не треба наїжджати на мою шкільну вчительку біології.

Цікаво, що принцип "зуб за зуб" був дуже популярним у древньому законодавстві. Тобто люди, навіть винайшовши державу і право, продовжували мислити як риби.


біологія, концепт, в меморіз, пізнання

Previous post Next post
Up