"Воля України або смерть" - гасло повстанців Холодного Яру

May 30, 2012 16:49

Ух, давно я тут не була... Повернутись до писання мене змусила одна книжка. Прочитала я її зовсім випадково: так склались обставини, або як сказав би головний герой роману - "так лягло в масть ( Read more... )

книжкова поличка, роздуми

Leave a comment

Comments 38

andy_str May 30 2012, 14:26:32 UTC
ох і болючу тему ти зачепила...
Прочитала Солодку Дарусю може місяці 2 тому і відходила від неї ще кілька тижнів... Шкляр був на черзі, але тепер після твоїх слів ще подумаю чи читати його...
А відносно героїв та риторичних питань - як би мені не було прикро але останнім часом все більше змушена погодитися з людьми, що вважають розділ України виходом... Порівнюю цю ситуацію, що склалась в нашій державі з чимось трошки подібним в північній Ірландії. Коли в нас наклались дві культури (якщо російську можна називати культурою), то в ірландців - дві релігії, імперська Британія нав"язувала їм свою релігію сторіччями, але і зараз там спалахують сутички, місцеві не можуть погодитися. Думаю британці і самі не раді такому розвитку подій, але це ціна за ту помилку, що зробили їх предки. В Україні схід був омоскалений і простого шляху щоб українізувати людей, що там живуть і для яких все російське є рідним я на жаль не бачу... хіба розділ...

Reply

lesadko May 30 2012, 15:03:57 UTC
ні, не передумуй прочитати Шкляра. Дуже тебе прошу. Хоч би для того, щоб знати та пам'ятати героїв. Ти її проковтнеш так само, як і я. А потім... ну що ж, будь-яке очищення вимагає страждання.
Я б теж могла погодитись з розділом країни, як би не знала точно, що дуже багато і українців живе на півдні та сході. От Крим - можливо і віддати. Він все одно не наш... А про порівняння з Ірландією - згодна. Дуже схоже. Але тільки тепер ми не співпадаємо. Я була в Північній Ірландії. І багато чого бачила - наприклад, марш оранжистів на 1 травня, як ті самі англійці гордо крокувати Белфастом, і ніяких сумлінь не було у них видно, а тим часом в ірланському пабі тихо ненавиділи їх п'яні ірланці та співали несамовито свої пісні... Я не знаю відповіді, що треба зробити, щоб мати свою тверду державу та чесних патріотів.

Reply

andy_str May 31 2012, 06:38:48 UTC
Ну з Пн Ірландією імхо там і досі злобно на жаль, і головне - не повернеш же назад все як було...
Шкляра обов"язково прочитаю колись, але точно не зараз, інакше в даній ситуації він мене просто доб"є і все...
А якщо не розділ країни тоді що? Я теж знаю багатьох людей, які є українцями і на сході і на півдні, проте люди на цих частинах нашої держави були настільки мозгопромиті радянською пропогандою, що інакше вони собі життя не уявляють без росії... якщо якась частина організму гниє і веде до погибелі всього тіла то може ту частину краще відрізати... чесно - злобне питання, хотілось би знайти кращий вихід, але наразі я його не бачу...

Reply

lesadko May 31 2012, 07:07:35 UTC
от, точно ти сказала - назад не повернеш в Пн Ірландії, бо ті англійці (чи скоріше шотландці) міцно проросли там корнями, а ось ірландці там дуже-дуже нещасні через це. І це найкращий приклад, що показує, що буде з етнічними українцями, якщо ті території віддати Росії. Це вже буде назавжди. І українці будуть там навіки нещасними. А так, ми всі разом вимазалися зараз в багнюці овнюковичів, і головне, що багато хто на сході це зрозумів! але ж і очищення буде спільним! І тоді народиться нарешті спільна нація, якій совок вже точно не буде загрожувати. Я тобі скажу, що не тільки там мозки промиті совком, є в центрі багато і на Поліссі, та і на Заході зараз теж нанесло сміття всякого (спецслужби добре працюють, бо ми пам'ятаємо, що в гб відбирали найкращі розуми). Так що не тільки схід та південь грішний цїєю заразою. Тож треба чекати. Можливо століття. Можливо більше. Колись буде. Ми просто дуже молода та незріла нація поки що.

Reply


mandrivnic May 30 2012, 14:32:38 UTC
Так,саме для українців,бо неукраїнці її на дух не переносять.
А "Холодний Яр" Ю.Горліса-Горського читали?

Reply

lesadko May 30 2012, 15:06:23 UTC
Ні, не читала. Думаю, що треба прочитати. Але поки що не хочеться... Ще живу Чорним Вороном

Reply

mandrivnic May 30 2012, 15:17:11 UTC
Треба обов'язково.А коли-то справа ваша)
В "Холодному Яру" описуються події,які хронологічно передують "Чорному Ворону".І діють там багато героїв,з якими ви зустрілися в книзі Шкляра.Тільки в книзі Горліса-Горського їх більше...Живих...
Не останню роль грає факт,що Горліс-Горський-безпосередній учасник тих буремних подій.Коли буде бажання,можете проглянути
http://ukrlife.org/main/evshan/yar.htm

Reply

lesadko May 30 2012, 15:36:19 UTC
дуже дякую за пораду та посилання. Прочитаю обов'язково - куди ж тепер дінуся))
Десь пробігало, що Горліс-Горський є, навіть, прототипом Чорного Ворона, бо він майже не єдиний, хто врятувався за кордоном, але ні, це все-таки збірний образ всіх отаманів того часу

Reply


(The comment has been removed)

lesadko May 30 2012, 15:42:47 UTC
Про распечатать и повесить на стенку - это мысль! )) спасибо за подсказку.
Про язик - а мне как раз очень понравился разнообразный и богатый язык Шкляра. Если вы встречали лучше еще, то советуйте - буду с удовольствием читать))

Reply


strakovskaya May 30 2012, 15:27:34 UTC
я не читала ни того ни другого, но про патриотов могу сказать, их не будет, им попростуне откуда взяться...
когда-то мы разговаривая с друзьями гадали, что было бы если бы не убили Черновола...я думаю, что в нем был шанс Украины стать независимым государством, но что говорить о том, чего не суждено...

Reply

lesadko May 30 2012, 15:51:16 UTC
да у меня самой те же мысли про патриотов. всё, что могли, уничтожили за 70 лет. Тепер надо долго ждать, когда появятся, но а мы пока вернемся к совковому окупационному прошлому...
О Черноволе. Да, что говорить о том, чего уже никогда не может быть... Я тебе скажу, что пересмотрела много материалов по истории, так вот - гкб уничтожало всех, кто хоть как-то где-то представлял угрозу отторжения Украины от империи. И убивали их везде: Петлюру - в Париже, Коновальца - в Брюсселе, Бандеру - в Мюнхене. Что уже говорить про огранизацию убийства под Киевом... Ну словом, у них не прорвешься.

Reply


zamkovyi May 30 2012, 16:09:37 UTC
А я читав "Холодний Яр" Горліс-Горського, який безпосередньо брав участь в тих подіях. Теж дуже сподобалась.
Стосовно ситуації - протест є (як і в 2004-му), але немає справжніх лідерів, щоб його очолити і спрямувати.

Reply

lesadko May 30 2012, 16:17:35 UTC
Почитайте ще цю. Вона трагічна, бо описує поразку повстанського руху, як такого. І трагедія, на мою думку, навіть не в загибелі героїв чи в численних зрадах (завдяки яким ця поразка і сталася), а в зміненні самого селянства та його відношення - це саме вони зрадили своїх героїв - дуже за свою шкуру боялися. Це трагедія, яка сидить в самому народі.
А про протест, наскільки мені відомо, то є тільки віртуальний. Можливо є і підпільний, але ну дуже вже він завуальований. так завуальований, що співгромадяни про нього навіть не здогадуються. А між тим, багато хто б хотів до нього приєднатись.

Reply


Leave a comment

Up