Т.е. чувак: фактически создал Бней-Брак, как общество нахлебников, которым не надо работать. Сравнил государство с разбойником. Читал поминальные молитвы в день независимости и т.д. И фактически представляет из себя все, за что нормальные люди не любят досов. Я точно у либералов опять? Не забрел к религиозным фанатикам?
Не, не совсем так. Не то что бы он создал, это видно из следующего абзаца: אין ספק שלחזו"א הייתה השפעה על הישיבות אך הייתה גם הרבה התנגדות וביקורת שלו לתופעות ותכנים חינוכיים הקשורים בהן ושלהן - לחלק מהעקרונות בהם דגל. החזו"א לא היה מנהיג הישיבות והשפעתו עליהם הייתה עקיפה ולעתים קרובות לעומתית.
ראשית צריך לזכור שהוא נפטר בשנת 1953. מספר התלמידים בשתי הישיבות הליטאיות הגדולות בארץ, חברון ופוניבז', לא עלה אז על 450 בשתיהן יחד ועוד מאתיים בחורים לכל היותר למדו בישיבות אחרות. מודל הבנייה של שתי הישיבות הוא הישענות על נדיבים ועל המדינה מעמיד במוקד הווייתן גורמים משמעותיים שבאופן רשמי אין להם דבר עם מעגלי השפעתו של החזו"א. מחקרים על התהוות עולם הישיבה הישראלי מבליטים דמויות בולטות אחרות שייסדו עולם זה.
Comments 5
И фактически представляет из себя все, за что нормальные люди не любят досов.
Я точно у либералов опять? Не забрел к религиозным фанатикам?
Reply
אין ספק שלחזו"א הייתה השפעה על הישיבות אך הייתה גם הרבה התנגדות וביקורת שלו לתופעות ותכנים חינוכיים הקשורים בהן ושלהן - לחלק מהעקרונות בהם דגל. החזו"א לא היה מנהיג הישיבות והשפעתו עליהם הייתה עקיפה ולעתים קרובות לעומתית.
ראשית צריך לזכור שהוא נפטר בשנת 1953. מספר התלמידים בשתי הישיבות הליטאיות הגדולות בארץ, חברון ופוניבז', לא עלה אז על 450 בשתיהן יחד ועוד מאתיים בחורים לכל היותר למדו בישיבות אחרות. מודל הבנייה של שתי הישיבות הוא הישענות על נדיבים ועל המדינה מעמיד במוקד הווייתן גורמים משמעותיים שבאופן רשמי אין להם דבר עם מעגלי השפעתו של החזו"א. מחקרים על התהוות עולם הישיבה הישראלי מבליטים דמויות בולטות אחרות שייסדו עולם זה.
Reply
Но как "мыслитель" - вектор он задал.
Reply
Reply
Reply
Leave a comment