Не только лишь все знают, что крыло с подкосами - это было давно давно. На древних тихоходных самолётах.
Нет, конечно и сейчас таким не брезгуют, но по прежнему на тихоходных самолётах.
Ну кому придёт в голову выставить в поток вязанку палок на современном лайнере?
Оказывается - не просто придёт, а ещё и ислледовать станут.
Truss-Braced Wings May Find Place On Transonic Aircraft.На минуточку - околозвуковой. С подкосами.
Оказывается потери от торчащего подкоса меньще, чем профиты от более лёгкого лонжерона и тонкого крыла.
Compared with a conventional cantilevered wing, a truss-braced wing can theoretically be lighter because the load is partially shared with the strut, relieving some bending moment. The wing structure can therefore be lighter, enabling a larger wing for the same weight. The larger the wing is, the bigger the potential lift-to-drag ratio and the lower the induced drag. Struts also allow thinner wing profiles, significantly reducing wave drag and making it easier to fly at transonic speeds. The thinner profile is also more suitable for natural laminar flow, reducing the zero-lift drag and further enhancing efficiency.
Вот и думай теперь, что такое хорошо, а что такое плохо.