Как сберечь самообладание в условиях информационной войны...

Jul 01, 2014 08:15


Відкидайте емоційне забарвлення повідомлення і шукайте у тексті тільки факти, все інше - це чиїсь позиції і думки. Звичайний український громадянин починає ранок з фронтових зведень: ми прокидаємося і одразу ж включаємо канали новин або заходимо в інтернет, поринаючи у потік тривожних повідомлень зі Сходу України. Як уберегти свою психіку, зберегти самовладання в негативному інформаційному просторі?
Психолог Олег Хомяк дає рекомендації, як зберегти психологічну рівновагу в агресивному інформаційному полі:

- Нині багато хто задається питанням, як в цьому нестабільному світі підтримувати емоційну рівновагу і як допомогти своїм близьким, що впадають у депресію або паніку через новини.

Перше, чого слід навчитися робити, - це розрізняти власний стан, власний внутрішній світ і ту емоцію, яка надходить ззовні (у даному випадку - з новин). Якщо ми хочемо подбати про власну внутрішню цілісність, слід одразу ж провести межу між тим, що зовні нас, і тим, що всередині. Відповідно, подбати про те, щоб цей внутрішній стан не було порушено.

Коли ви вмикаєте новини по ТБ, відкриваєте соціальні мережі, слід розуміти, що ця дія небезпечна для вашого емоційного стану. Вважайте новини джерелом підвищеної небезпеки. Тому перш ніж включити ТВ, радіо, зайти в інтернет, налаштуйтеся на себе, на свій внутрішній світ, видихніть і скажіть собі: «Це моє, це я, я тут, а те, про що я читаю, - це там, далеко, не зі мною».

Чому ми впадаємо в паніку і від чого збивається наш емоційний стан? Емоції, що йдуть ззовні, потрапляють всередину нас, ми підключаємося, заряджаємося ними. Слухаючи (читаючи) про те, що десь щось відбувається, ми чуємо (читаємо) слова, що описують переживання цих подій, і, відповідно, самі певним чином реагуємо, тобто у нас виникає емоційна реакція. Слід розуміти, що інформація, яку ми беремо зі ЗМІ у вигляді новин, - це повідомлення конкретних людей з їх певним ставленням до подій.

Сьогодні ви навряд чи побачите текст, де дуже сухо, раціонально і спокійно будуть описуватися події. Такі «вичавлені» тексти зазвичай не несуть ніякого емоційного забарвлення і читаються дуже спокійно. Навіть якщо мова йде про дуже неприємні факти, але написано це буде сухо, казенною мовою, це нас не схвилює, адже ми заражаємося емоціями, коли подія описана «у кольорах і барвах».

Отже, перший крок - захистити свій внутрішній простір, всередині вас має бути спокій. Тому що як би не було важко навколо, які б події не відбувалися, головне, що людині потрібно, аби вижити, зберегти ефективність і допомогти близьким, - це внутрішній спокій.

Другий крок - бути насторожі, не втрачати пильності: слухаючи повідомлення, відчувайте і розрізняйте емоції, що йдуть ззовні. Як тільки відчули сильну емоцію, ставте кордон («це не я, це не моє»). Наприклад, якщо сильні негативні емоції виходять від співрозмовника, можна дотримуватися такої стратегії захисту: «Я знаю, що тобі важко і погано, але я не знаю, як насправді відбувалося те, про що ти розповідаєш. Я бачу, що ти ненавидиш (обурюєшся, гніваєшся, боїшся і т. ін.), але це твої почуття, не мої. Мені справді цікаво те, про що ти розповідаєш, але мені хотілося б перейти через твою емоцію і заглянути у суть події». Ця уявна формула допоможе зберегти душевну рівновагу, не включитися емоційно і не перебувати залишок дня в пригніченому стані.

Якщо ми з вами занурюємося в чужі емоції, говорити про об'єктивне сприйняття ситуації безглуздо. Якщо ж емоції виходять не від співрозмовника, а від телевізійного диктора, починається масове зараження. Емоційне забарвлення інформації - найкращий спосіб для запуску інформаційних вірусів і створення паніки. Паніка - це стан несвідомого жаху, викликаний якоюсь подією, що актуалізувала всі страхи. Це стан хаосу, повної розгубленості, втрати самоконтролю. У такому стані люди є найбільш зручним об'єктом для маніпулювання.

Для того, щоб не стати таким об'єктом маніпулювання, пам'ятаймо, що навколо нас є світ подій, проте в більшості випадків ми не маємо прямого контакту з ними. Навіть безпосередні учасники (на Донбасі, у Києві, Одесі, Харкові) мають зіткнення лише з невеликими фрагментами цих подій, вони теж не бачать цілісної картини того, що відбувається. Більшість населення взагалі не має відношення до подій. Вони бачать лише їх відображення у телевізійній картинці, у текстах журналістів. З точки зору психологічної безпеки, потрібно чітко розділяти: є події і є інформація про ці події, яка включає у себе ставлення того, хто про них пише.

Якщо про це весь час пам'ятати, можна убезпечитися від непотрібного негативу, відловлювати і відсівати емоційну складову тексту, залишаючи в сухому залишку лише факти. В ідеалі було б добре вибрати ті інформаційні джерела (журналістів, експертів), яким ви найбільше довіряєте, чиєму відношенню до подій ви довіряєте, і тоді ви зможете більш-менш спокійно слухати новини.

Я для себе вибрав такі джерела, їх декілька, ці люди зазвичай видають інформацію високого ступеня достовірності (хоча і вони можуть помилятися). До того ж, говорять вони дуже спокійно, стримано, зберігаючи раціональний тон розмови і не допускаючи сильних емоційних слів. Такий спокійний спосіб донесення інформації дає слухачеві можливість розмірковувати, робити самостійні висновки. У той час як емоційний тон інформування - це завжди вплив.Відтинайте емоційне забарвлення повідомлення і шукайте у тексті голі факти, все інше - це чиїсь позиції і думки.

Якщо вам вдасться зберігати спокій, ви зможете допомогти своїм близьким, які засмучуються через новини. Щонайменше можна сказати: «Зачекай, ми достеменно не знаємо, що там відбулося. Давай почекаємо більш детальної інформації. Зазвичай потім все прояснюється». Переведіть їх увагу на щось з їх реальності, на навколишню дійсність, запропонуйте якийсь спільний похід, поїздку, сходіть у театр, кіно, поговоріть про якусь минулу подію з їхнього життя.



Ми можемо впливати на емоційний стан наших близьких, переводячи їх увагу в ті сфери, де існує щось справжнє і позитивне. Можна, звичайно, назвати це маніпуляцією, але я назвав би це підтримкою і допомогою.

Інформація навіть найбільш драматичного змісту, але в якій присутній позитив (хоча б позначені світлі перспективи), не вводить у депресію, а додає наснаги. До речі, надмірно оптимістичні тексти, в яких буде йтися «тільки про хороше», на тлі того, що відбувається, сприйматимуться як фальш. За правильної подачі інформації обов'язково повинен витримуватися баланс між позитивним початком (внутрішня віра, чистота) і визнанням усіх складнощів, з якими ми наразі стикаємося. Добре збалансована інформація не буде для людини такою, що травмує, руйнує її внутрішній світ. Вона буде надавати ясність і силу, вселяти впевненість. Здобувши цей спокійний стан, цю віру (тобто здатність спиратися на те, чого ще немає), ви зможете передати своє позитивне бачення близьким.

В оригинале:
"Как сберечь самообладание в мире тревожных новостей и псевдоновостей"

Текст полностью здесь

Р.S.
Пришлось сокращать и этот текст, интересный и полезный для многих.
Даже здесь было пару тезисов раскалывающих читателей, вызывающиз ИМЕННО эмоции, а не пробуждающие разум и логику. С ув."Команда777"

Как противодействовать «промывке мозгов». 20 способов от социального психолога


  • 18 июн, 2014 в 11:34



Известный социальный психолог Филип Зимбардо, посвятивший пятьдесят лет своей научной карьеры изучению влияния власти и социального давления на поведение людей, предлагает рецепт противодействия «промыванию мозгов».
Чтобы не столкнуться с нежелательным психологическим воздействием, организатор знаменитого Стэнфордского тюремного эксперимента советует придерживаться 20-ти простых правил уменьшения уязвимости перед манипуляциями.
Цель контроля сознания заключается в манипулировании мыслями, чувствами и поведением, которые опираются на использовании фундаментальных человеческих потребностей, чтобы добиваться уступчивости или подчинения желаемым правилам и поведенческим указаниям государственных, политических, религиозных, коммерческих или иных мунипуляторов.Когда кто-либо из нас сталкивается с трудными проблемами, мы часто стремимся к простым ответам и простым действиям для нахождения наилучшего выхода.
( Продолжение )

Социальные сети и стремительный рост дезы


Всемирный экономический форум (ВЭФ) представил прогноз «Глобальная повестка - 2014» (Outlook on the Global Agenda 2014) и отчет «10 основных глобальных тенденций 2014 года». Почти все прогнозы негативные: тут и устойчивая структурная безработица, и усиление киберугроз, и увеличение разрыва между доходами бедных и богатых, и т.д.Одна из новых тенденций, отмеченных экспертами ВЭФ, - стремительный рост дезинформации в Интернете.

Технология страха. Элементарные правила защиты...


  • 30 май, 2014 в 20:41




Большинство кандидатов в президенты построили свою кампанию на том, чтобы усилить у нас чувство страха.
От будущего президента все ждут очень быстрых и невозможных решений.
Страх - это социальная эмоция, которая очень легко распространяется. Такой страх (психологи называют его индуцированным), сформировавшийся под воздействием чужих эмоций, распространяется, как вирусная инфекция. По статистике, лишь 15% людей совершенно защищены от индуцированного страха.
( Продолжение )

Что такое психологическая война


  • 9 апр, 2014 в 13:09

Оригинал взят у
saltanovskiy в Что такое психологическая война


В  обращении трех - Президента, спикера и премьера - прозвучала фраза о том, что в кампании против государства присутствуют «признаки психологической войны». Что же такое психологическая война? Существует ли она сегодня в арсенале современных государств? Сегодня психологическая война реализуется на уровне исследований, обучения, подготовки военнослужащих во всех странах. Активно используется во всех вариантах военных конфликтов, к примеру, в Персидском заливе, в Боснии-Герцеговине, в Югославии. Такие подразделения есть в составе вооруженных сил всех стран мира, включая и Украину.
Как сегодня мы понимаем психологическую войну? Кстати, слово «война» в мирных условиях военными не употребляется, тогда речь идет о «психологической операции». Это такое воздействие на массовое сознание, достаточно интенсивное по своему характеру, которое призвано мотивировать новый тип поведения, выгодный коммуникатору. При этом все делается так, чтобы опереться на уже имеющиеся в сознании стереотипы, то есть используется ресурсный потенциал того, на кого воздействуют. Отсюда, к примеру, в американских стандартах есть такой термин, как точки уязвимости, через которые и происходит воздействие на человека, поскольку они представляют собой как раз те места, которые не закрыты той или иной защитой. И это естественно, коммуникация должна быть направлена туда, где возможно достижение максимального результата.
( Читать дальше... )

С увеличением числа жертв на востоке Украины меняется мотивация воюющих сторон


  • 24 май, 2014 в 21:30

Оригинал взят у
specnazspn в Борис Херсонский: С увеличением числа жертв на востоке Украины меняется мотивация воюющих сторон


С увеличением числа жертв в вооруженном противостоянии на востоке Украины меняется мотивация воюющих сторон. Все меньшее значение имеет цель борьбы. Все большее - личная ненависть и личная месть. И если цель борьбы есть величина постоянная, то ненависть и месть возрастают с каждым днем. Господи, сколько же оружия свободно переходит из рук в руки, сколько горячих голов готовы применять его!
Борис Херсонский

( СПРАВКА об авторе )

image Click to view


Информационная война, манипуляции и СМИ, специальные информационные операции. Лекция по теме.

Информационная война: определения и базовые понятия


  • 9 мар, 2014 в 12:10



Сегодняшние технологии позволяет достаточно легко создавать фальшивую информацию или фальсифицировать существующую информацию. Информационная практика все еще не имеет однозначных определений и моделей, позволяющих специалистам данной сферы говорить на одном языке. Это отражает как сложный характер данного феномена, так и отставание инструментария социальных наук. На тему информационных операций написаны десятки томов, но и по сегодня не только разные ученые или практики, но и разные ведомства видят и трактуют эту область по-разному и под разными именами. Можно выделить ряд этапов, которые проходит теория информационной войны, отталкиваясь от нулевой точки - в 1976 г. советник по науке министерства обороны и Белого дома Томас Рона впервые заговорил об информационной войне (он родился, кстати, в Будапеште). В своем тексте он останавливается на таком аспекте как важность информационных потоков для действий противника, анализируя внутренние и внешние информационные потоки.
( Продолжение )

Полезная информация, Психология, Психологическая безопасность, Манипуляции сознанием, Информационное оружие, Информационные войны

Previous post Next post
Up