Оригинал взят у
maxiwell83 в
Заброшки Експоцентру України (частина 1): Макет шахти Якщо попередній
звіт про Експоцентр був присвячений екскурсії по діючим павільонам, то тепер пропоную огляд абандонів виставкового комплексу. Що-що - а заброшок на ВДНГ вистачає. Причому закинутих об'єктів назбиралося стільки, що фотозвіт довелося розділити на дві частини (а може навіть і на три!). В першій частині - «родзинка» серед абандонів ВДНГ - недіючий павільон з макетом вугільної шахти. Ну і походу покажу й інші споруди.
1. Павільон №13 (Вугільна промисловість). Він же - макет вугільної шахти. Місце дуже незвичне.
Цей павільон був збудований наприкінці 1960х для демонстрації підземних виробіток вугільної шахти, з різними різновидами кріплення і обділки, а також шахтного обладнання. Після розпаду СРСР павільон прийшов у занепад. Нині в ньому знімають відеокліпи і телепрограми.
Про існування макету шахти на ВДНГ чув давно (напевно, з того часу, як почав цікавитися абандонами). Бачив і «атчьотікі» звідти. І навіть трохи заздрив - бо вважав ці підземелля неприступними. Тому, коли навесні 2016го почув про можливість оглянути шахту з екскурсією, виникло сильне бажання там побувати. Звичайно, це не по-сталкерськи: бо за гроші (і немаленькі - проґавив момент, коли було дешево), без пошуків місця проникнення, без ризику бути викритим охороною, з натовпом людей через який важко нормально фотографувати і обмеженим часом на огляд. Зате це можливість спокійно і легально(!) полазити по цікавому і незвичному об'єкту. Звичайно, пригоди і азарт - це круто. Без адреналіну не те. Однак першочергово - оглянути заброшку. А яким чином це відбудеться - це вже друге питання. Добре, що взагалі є можливість відвідати місця, куди доступ обмежений. Так що це моя перша офіційна вилазка на заброшку. І четвертий закинутий підземний об'єкт, в якому побував.
2. Розповідь про заброшки Експоцентру почну заздалегідь. По-перше, щоб потримати інтригу. А по-друге, закинуті об'єкти з'являються ще на підступах до колишнього ВДНГ.
Наприклад, перед головним входом до виставкового комплексу розташована величезна парковка. Але раніше (десь до середини 1990х, точно не скажу) тут було розворотне тролейбусне кільце. Про це зараз нічого не нагадує. Хіба шо тролейбусна диспетчерська, яка зберіглася донині.
3. Парковка з світлофорами.
4. Колишня тролейбусна диспетчерська. Закинута. Зараз, наскільки мені відомо, після впровадження GPS-навігації, в Києві взагалі не використовуються диспетчерські громадського транспорту.
5. Павільон слугував не лише диспетчерською, а й зупинкою.
6.
7. Ось і підійшли до павільону з шахтою - одного з пунктів екскурсії по Експоцентру.
8. Павільон №13. Екскурсовод розповідав, що ця будівля з'явилася не одразу і раніше був інший корпус. Але оскільки був сконцентрований на фотозйомці, то історичні подробиці не запам'ятав.
9. Фасадна частина. Вхід до павільона.
Хоча нашу групу повели через запасний вхід.
10. Перед входом встановлені два шматки антрацитового вугілля.
11. Одну глибу дотерли до блиску.
Начебто є повір'я, що треба доторкнутися до вугілля - і буде щастя.
12. Позаду павільона розташований аварійний вхід до шахти.
13. Раніше ним користувались діггери, щоб нелегально потрапити до підземель. Тому «аварійник» заварили.
14. Схема павільону №13.
( Джерело: © expocenter.com.ua )
15. Приблизна схема шахти (намалював сам).
За розмірами шахта невелика. Макет складається з двох виробіток довжиною 55 метрів, з'єднаних між собою двома штреками.
16. Всередині павільону, в кімнаті без вікон, розташована башта.
Дуже тісно. Ледве вдалося сфотографувати башту повністю. Та й то, не відзняв все що хотів.
17. Навколо башти, по гвинтовому пандусу, розташовані спуск в макет шахти і підйом до ліфту-клєті. В самій же башті розташований шахтний ствол.
18. Нагорі розташовано два ліфти-клєті: пасажирський і вантажний. Все, як у справжній шахті.
Коли макет шахти був діючим, для відвідувачів пропонувався атракціон - спуск в шахту в клєті. З імітацією реального спуску до виробіток. І хоча сама шахта залягає всього лиш на глибині 8 метрів, спуск/підйом займав хвилину.
19. Ліфт, звісно, давно не працює.
20. Заглянули, що там всередині. Я так і не зрозумів: це сама клєть, чи ні?
21. Оскільки клєть не працює - рушили вниз по гвинтовому пандусу.
22. На підході до шахти. Вид нагору (поверхню). Підлога похила.
23. Те саме місце. Тільки вигляд в протилежну сторону, в бік шахти.
24. Інженерні комунікації.
25. Макет шахти і екскурсанти.
Треба зазначити, що в натовпі фотографувати було дуже тяжко. До того ж, в підземеллі темно. Тому ні про які художні знімки мова не йде.
26. Перший погляд на шахту. Вау!
27. Подивимось в інший бік. Там відрізок шахти невеличкий.
28. Зліва збійка до паралельного ствола. А прямо - тупик.
29. Бокова збійка.
30. Тупик. Кінець шахти.
31. На підлозі розсипані шматки справжнього вугілля в перемішку зі шматками пофарбованого пінопласту.
32. Екскурсійна група. Як і очікував, у натовпі знімати важкувато.
33. До нашого приходу вагонетку вже розламали:(
І це при тому, що павільон зачинений.
34. Рейки поки на місці. Але добрячі засипані.
35. Виробітка з лівої сторони (від входу) значно довша. Довжина підземної виробітки - всього лиш 55 метрів. Але різноматітна обділка і ворота урізноманітнюють краєвид.
36. Двоє воріт від протягів.
37. Той же самий ракурс. Але без фотоспалаху картина зовсім інша.
38. Другі ворота.
39. Збоку - відгалуження до ліфту (клєті).
40. Зліва - вантажна клєть. Зправа - для людей.
41. В вантажній клєті є рейки для транспортування вагонеток.
42. Так само, як і нагорі, внизу стоїть пульт для управіння ліфтами.
43. Йдемо далі. Праворуч видно ще одну збійку з паралельним тунелем.
44. Краса і незвичний антураж! Все більше і більше подобається діггерство:)
Хоча треба дивитись під ноги. Бо тут освітлення немає. А з собою ліхтарик не взяв.
45. Бічний штрек з другим тунелем. Мабуть раніше тут було шахтне обладнання.
46.
47. Ось так темно у шахтній виробітці. А я ще й без ліхтарика!
48. Йдемо на вихід.
49. Відвідання шахти мені сподобалось. Цікаве і незвичне місце. 100 гривень за екскурсію було не шкода.
50. А ви знаєте, що на київському ВДНГ була експериментальна лінія монорейки? Вона проіснувала до 1971 року, а потім була розібрана.
Планувалося, що монорейка з'єднає масив Березняки з Гідропарком. Але виявилось, що це буде дорого і недоцільно.
51. Не знаю, чи мав відношення до монорейки цей пост...
52. Але точно видно, що будочка в закинутому вигляді.
53. Заглянув всередину.
54. Поруч стоїть закинутий склад.
55. Тому що маленько завалився дах.
Від чого це його так зплющило?
Поки це все. Хоча перелік абандонів Експоцентру на цьому не закінчується. Та хорошого потроху. Продовження буде. Можливо, навіть буде не одна, а дві частини.
В наступній частині розповім про закинуте кафе «Літо» і недобудований автотранспортний павільон.