*

Jun 13, 2009 21:45


בהפגנה בכיכר ספרא היום, אליבא דווינט, היו מאות אנשים ( Read more... )

ירושלים

Leave a comment

Comments 4

גם לי. skipod June 14 2009, 17:55:34 UTC
הבוקר קבלתי מסר - קריאה להשתתפות בהפגנה נגד הבריונות וההשתלטות החרדית, למען ירושלים שפויה.
חבל רק שההפגנה בשבת, ולמרות שאני מאד רוצה לבוא - אני לא אוכל. החרדים מנסים לנכס לעצמם את המונופול על קדושת ירושלים; חבל שהחילונים מנסים לעשות אותו דבר בשם החופש, ההגיון, הדמוקרטיה וכו', ולנו - הדתיים השפויים, לפחות בעיני - אין מקום לעמוד.

Reply

Re: גם לי. hobbit_dragon June 14 2009, 18:04:45 UTC

בהפגנה היו גם דתיים. אני די סגורה על זה שהם לא הגיעו מחוץ לעיר, אבל עדין. והפגנה (אמנם מינורית) הייתה גם בצהרי יום שישי.
בכל אופן, ההאשמה שלך לא הוגנת - המועד לא נבחר כדי לחלל שבת במכוון. יצא שמפגינים נגד סגירת חניון בשבת, אז השבת היא זמן הגיוני, במיוחד כשלמיטב זכרוני הייתה צפויה תפילה חרדית המונית. זה בטח לא נעשה כדי להדיר את רגליהם של הדתיים.

Reply

Re: גם לי. skipod June 14 2009, 18:09:14 UTC
כמובן שלא. אבל גם אנחנו חלק מהסיפור הזה.

ואני יודעת מצוין שלא כל מה שחילונים עושים נועד למנוע מהדתיים להשתתף אתם. אבל מדובר בציבור שאכפת גם לו, ושיכול להיות שותף משמעותי למאבק. את מכירה את הדעות של אבא שלי בעניין, ואת התסכול של מה שהוא מגדיר "שולי האורתודוכסיה". לציונות הדתית יש מטען גדול כלפי החרדים. במידה מסויימת, הסכנה הקיומית שבה אנחנו נמצאים גדולה בהרבה מהאיום החרדי על הציבור החילוני. לכם יש לאן לברוח..
ועוד יותר מתסכל, כשאני מאמינה מאד במשהו ורוצה להלחם עבורו, ואין לי את האפשרות להביע תמיכה בצד שבו בחרתי.

Reply

Re: גם לי. hobbit_dragon June 14 2009, 18:20:15 UTC

ובכן, באותה המידה אני הייתי מתוסכלת מכך שאני חוזרת הביתה ואין תחבורה ציבורית בשבת שתאפשר לי להגיע, עד שהתברר במקרה שיש לי טרמפ - נראה לי שההפגנה הזו מלכתחילה הייתה מיועדת לירושלמים.
ויותר מזה, קשה לי להאמין שלו דתיי ירושליים היו מקימים קול צעקה על כך שמונעים מהם לקחת חלק בהפגנה לא היה לפחות נסיון לעשות משהו בעניין. הבחור מ"נאמני תורה ועבודה" שדיבר ביום שישי אמר משהו על כך שכששמעו בסביבתו שהוא הולך להפגנה אנשים הרימו גבה.

מה פירוש "לכם יש לאן לברוח", אגב?

Reply


Leave a comment

Up