Достойним закінченням подорожі стала переправа на паромі до Ілічівська. Для тих в кого виникне ідея добиратись додому так само, опишу деякі технічні моменти.
Всього між Україною і Грузією курсують 3 пароми (в 2008 році точно, як тепер не вкурсі): "Герої Шипки", "Герої Плевни", "Грейнсвальд". Офіційно перших 2 грузові, третій пасажирський, квиток можна купити на будь який з них. Розклад можна прочитати на сайті www.ukrferry.com. В даному випадку розклад поняття дуже відносне і розтяжиме. Запізнення відправки на 5-7 годин - нормальне явище. Прибуття на добу пізніше, і сутки простою на рейді, теж в межах норми.
З тим графіком влетів в лишніх багато грошей. Сталося так, що речі свої залишив в Батумі, і поїхав на розвідку в Поті. Поки добрався до кантори з білетами, виявилось що до відправлення 2 години (а від Поті до Батумі кілометрів едак 60-80). Довелося брати таксі (про то нікому не кажіть, я ж кагбе автостопщик). Хоч я і збив ціну в 2 рази, а всеодно влетів добре. Врезультаті, я успішно приїхав за 15 хв до "відправлення", і потім ше чекав години 4.
Паром хороше місце, шоби від"їстись, помитись і взагалі привести себе в людиноподібний вигляд після довгої подорожі. Кормлять там наубой, перший раз так наївся, аш ми зле стало.
На грузових паромах відносно спокійніше, там мало людей, їздять в основному далекобійники з фурами, а ще там нема бару зі спиртним. Попадання на борт відбувається в 2 етапи, спочатку береш "квиток" за $20 з яким тебе пропускають в порт і на паром, і тоді на паромі платиш решту суми. В мому випадку було не то $140 не то $160. За ті гроші отримуєш місце в каюті і 3 разове харчування. Мені пощастило, я був один в 2-3 місній каюті з удобствами.
Знаки кагбе говорять нам, що на паромі всюди підстерігає небезпека.
Взагалі до техніки безпеки тут серйозне ставлення. Всюди шлюпки, самонадувні плоти, рятувальні круги. Випадати за борт не рекомендую, вашу відсутність помітять дуже і дуже не скоро, та і падати високо.
В каюті є рятівні желети. Їх комплектують свистком, і ше чимсь, невідомо чим, я так і не поняв. Сигнальна лампа вроді.
Автопортрет в спас. жилеті.
Каюта просто пєсня. По площі більша як моя кімната, чисто, акуратно, кондиціонер працює. В котрийсь з днів памятаю, взагалі не виходив на палубу.
Особо порадував вакуумний унітаз. Шуму від нього шо від реактивного літака.
Робити там особо нема чого. В тому місці де в круїзного лайнера басейн, майданчик для гольфу і ресторан стоять товарні вагони і фури. Єдина розвага дивитись телевізор.
Ще можна дивитись на море з палуби, але швидко надоїдає, та й жарко там.
Можна хіба ввечері глянути на захід сонця. Часом можна побачити дельфінів, вони пливуть за кораблем і підбирають рибу, яку перебиває винтами.
Росія
Росія. РостовДагестан 1Дагестан 2. Міліція.Дагестан 3. Work for food! Азербайджан
Азербйджан гюзель! Частина 1.Азербйджан гюзель? Частина 2. Грузія
Welcome to GeоrgiaАнтиросійська агітація Вірменія
Частина 1Частина 2Частина 3. Нагорний Карабах Паром
Паром Поті - Ілічівськ.