Сенсоры и моторы

Nov 18, 2009 13:22

Да, пояснение к этой картинке.

"AT-6B Texan II : Armed version of the T-6B for primary weapons training or light attack roles. It has the same digital cockpit, but upgraded to include datalink and integrated electro-optical sensors along with several weapons configurations."

"With fully integrated sensors, data-link, cockpit protection and multiple weapons configurations, the Beechcraft AT-6 provides unrivaled capacity for the real-world contingencies at a fraction of the cost of other platforms...
As a leader in Mission Systems Integration, Hawker Beechcraft Corporation is ready to deliver the robust, mission-ready Beechcraft AT-6 platform for the net-centric battlefield".

"During the Farnborough Air Show in 2006, Hawker Beechcraft formally announced plans for the next spiral development of the successful T-6 platform into the AT-6B aircraft for the net-centric battlefield. Through the addition of open architecture avionics, state-of-the-art sensors, datalink, cockpit and aircraft protection components and various weapons capabilities to the proven training platform, the Beechcraft AT-6B provides multi-mission capability on a low-cost platform.
The multirole, multimission system is designed for net-centric intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) and light precision attack missions."

Меня действительно восхищает вера американцев в третью квазипарадигму, где сеть и сенсоры. При этом, надо понимать, что они только начали постигать суть "сетецентричного пути", это всё не более, чем первые опыты.
Да. С одной стороны - сочетание машины, которая напоминает о совсем другой эпохе, с сенсорами и даталинком (Сбор информации + Связь).
С другой - нельзя ли это трактовать таким образом, что, по мере развития Сети, нам всё менее и менее важны заруливающие характеристики каждой отдельной боевой единицы?

pgmv

Previous post Next post
Up