Отож, друзі, сьогодні ми знову знайомитемось з ацтойними фільмами.. Фільм, про який ми сьогодні говоритимемо - це саме той, з якого почалось планомірне і послідовне дослідження ацтою. Коли ацтой почав формуватись у певну теорію, системну категорію, а не випадкові "сеанси" ацтою. Інфа про цей фільм була розшукана ще на початку літа. Проте, оскільки фільми ацтойні, це не якісь там "Дежавю" чи "Прізрачний гонщік". І це навіть не акція "Кіно Українською". Тому, зрозуміло, на інфосторі таких фільмів не було. Напевне це правильно. До таких речей потрібно бути морально готовим. І напевне, коли наші тіла і душі вийшли із стану нікчемних падаванів всесвіт послав мені безлімітний інтернет з незаблокованими торрент-портами. (В цьому місці я роблю ритуальне поклоніння ацтою).
Тож почнемо, фільм - Manos: The Hands of Fate, або більш зрозуміло українською
Руки: Руки Долі (правда красива назва, мені дуже подобається). Деяку
basic info вже викладав коллега
1nf3rnuz . Ми ж поговоримо більш докладно.
Як ви розумієте фільм дуже ацтойний. І це тільки Квентін Тарантіно може дозволити собі мати "улюблену комедію" на 35мм плівці. В неті ви зможете її знайти лише в архівах уже згаданої передачі ацтойного дискурсу Mystery Science Theater 3000. На жаль, це стосується більшості ацтойного кіно. Виглядає це так перед вами на екрані іде фільм, а під ним ви бачите три тіні а-ля кінотеатр ведучих, які старанно коментують усе що відбувається на екрані. Відверто кажучи, іноді це лише іде фільмам на краще. Тому, що деякий ацтой настільки ацтойний, що його взагалі важко витримати (Так, це ну дуже погані фільми). Та на щастя цього не скажеш про Манос. Манос став одним із моїх фаворитів ацтойного кіно.
Але спершу, маленький відступ стосовно мого юзерпіка. Перед Маносом MST3K знайомить нас із таким-собі ацтоєм, під назвою Hired. Це коротенький 20 хвилинний ігровий фільм... про ведення бізенсу автопродаж. Ні, зрозуміло, що це настільки ацтойно, що навіть нема про що говорити. Якби не одна деталь. Частину фільму займає "напутствєнная рєчь" старава пєнсіанєра ацца, який навчає сина всім премудростям цього хитрого бізнесу. Крім типових "бі клоуз ту йо емплііз" він робить дещо, що знову ж таки логіці не піддається.... Несподівано, ведучи розмову.... він дістає з кишені хустину і найнеповторнішим чином кладе її собі на голову. Саме це ви і маєте можливість бачити на екрані. Я думаю, без коментарів.
А тепер Manos: The Hans of Fate. Отож. Сюжет. Як я можу здогадуватись, автори, точніше автор, зовсім не збирався знімати комедію. Стрічка планувалась в моторошному жанрі хоррор. Одна сім"я хоче провести хороший вікенд і їде на відпочинок з міста. Під час подорожі вони зупиняються в таємничому мотелі. Далі в готелі починають відбуватись моторошні речі. Спочатку сім"я знаходить мертвим свого.... пуделя! Далі один за одним починають зникати члени цієї сім"ї... Виявляється, що мотель - є сховом таємничого Master, який може один поглядом підкоряти своїй волі інших людей. Чоловіків він робить своїми слугами, а жінок - дружинами. Мастер лежить в запої спить тиждень, а на вихідні прокидається, щоб знайти собі нову дружину, ну а далі цикл повторюється =) страшно, правда?
А тепер що воно є насправді.По перше, у фільмі справді неймовірно довгі сцени car ride - машина може їхати 2, 5, навіть близько 10 хвилин і на екрані не відбуватиметься нічого, окрім одноманітної ленти придорожних ландшафтів. В цьому місці слід відзначити outstanding операторську роботу - під час сцен нескінченної їзди камери здебільшого розташовується таким чином, щоб ви могли ретельно роздивитись небо, а 1/9 екрану буде відведена для зображення неймовірно мальовничих придорожних пейзажів.
По друге, слуга Мастера - сатир Торго. Актор, що зіграв його роль знявся лише в єдиному фільмі, але на завжди залишив по собі слід в історії світового кінематографу. Торго - це обдолбаний постійно вгашений наркоман-лсдшник (не забуваймо, фільм - це 60ті) із напханою в штани ватою (що, по-ідеї, має символізувати козлячі лапи з копитами), який крім того ще й заїкається. Невдовзі після прем"єри фільму Джон Рейнолдс, що виконав роль Торго вмер від передозу. Та слава по ньому залишилась! В 90х армія фанатів навіть намагалась провести акцію із посмертного встановлення пзірки на Алеї Слави в Голлівуді.
По третє, це ж я вам в "прийнятній формі подав сюжет". А зрозуміти, що там відбувається на екрані, коли ти це дивишися вельми складно. Те, що у фільмі не піддається жодному логічному аналізу - закохана пара, яка цілується впродовж всього фільму! При чому, є навіть чіткий алгоритм проведення цих поцілунків: пара сидить у машині з відкритим верхом (ну у нас же 60ті, ви ж не забули), цілується. Після цього він, дістає металеву "чєкушку", дає випити їй, випиває сам. Після цього приїзжає поліцейська машина і чомусь проганяє закохану пару. При цьому, безіменний рейнджер супроводжує це проганяння вельми специфічним гумором, якому позаздрить навіть Іван Сміхован: "Ви нічого не робите? Тоді їдьте нічого не робити де-інде!" Після цього машина із закоханими зникає... до середини фільму, де сцена повторюється в абсолютно такій самі послідовності. А потім ще так раз (тільки в третє сцена відбувається вже вночі). Жодних зв"язків із основним сюжетом знайдено не було...
Ви все ще вірите в стародавню формулу "якщо на сцені висить рушниця, то вона обов"язково має бла-бла-бла"? Тоді подивіться Манос! Друга загадка фільму - та ж таки поліція. В кульмінаційний момент фільму, коли "Мастер" прокидається і один за одним зникають члени сім"ї, копи проїзжають... вочевидь повз будинок де розгортається ця неймовірно жахлива історія, вихдять з машини... півтори хвилини світять ліхтариком у темряву.... Далі сідають, кажуть "Тут нічого нема, поїхали" і їдуть. Все! Оце бля називається постмодерн! А ви мені якогось Еко тичете!
Та на сам кінець я хочу ще розповісти пару слів про "навколо-фільмові" події. Як вже зазначалось, фільм знятий місцевим буржуа міста Ель Пасо, штат Техас - продавцем мін. добрив. Тож при підготовці першого показу, талановитий продавець гівна, зробив все можливе, щоб прем"єра виглядала "па-сталічнаму" - був арендований лімузин, запрошені місцеві "знаменитості" - мер та шериф. Щопрвда в Ель Пасо знайшовся лише один лімузин і всі туди вмістить не могли, тому водію доводилось забирати одну партію, далі їхати за два квартали і забирати іншу....
Я можу ще довго розписувати усі "фішки" фільму. Але гадаю, що далі якісь описи зайві. Ці діалоги, Цю операторську роботу (підозрюю, що виконавець-головної-ролі-режисер-сценарист-продюсер ще й періодично бігав до камери протягом всьо фільму). Це треба бачити! Ви повинні побачити "Мастера" в русі - коли його страхітливе пробудження більше нагадує пробудження чувака після жорсткого запою! Це справді якщо не найкраща комедія, то одна з кращих! Якщо ви досі скептично ставитесь до ацтою, я раджу подивитись саме цей фільм!
Ну а для тих, хто має доступ до швидкого і необмеженого інету - уривочок з Manosa. the most sleazy scene of the movie!