Немецкие летающие крылья и дисколёты и их сокрытие в СГА уфологической спецпропагандой - 3

Apr 17, 2014 09:00





Полный вес этого самолёта Ho XVIII B должен был достигать 35 тонн, баки с горючим располагались внутри крыла. Дальность полёта 11000 км, потолок 16 км, время в полёте 27 часов.



В сети есть вот такой как бы рассекреченный военный документ американской разведки от 16 декабря 1947 года «Братья Хортон и летающие тарелки» (Horton Brothers and Flying Saucers - здесь и здесь). Или, якобы, документ. США стоят на лжи и врут рутинно всегда. Если что-тот обнародуется, оно не может не содержать лжи или политкорректно элементов манипуляции.

Этот документ информирует, например, что перед тем, как на Хортонов обратили внимание американцы, они летом 1945 года провели три месяца в Англии. Так вот. В документе предполагается, что проект самолёта Horten IX мог быть продан СССР. Также делается вывод, что проект летающих тарелок никогда не существовал и не планировался никаким немецким исследовательским институтом. Дисколётов вообще не было в Германии. Приведу часть текста, чтобы желающие перевели в онлайн-переводчике.

SECRET

HEADQUARTERS BERLIN COMMAND
OFFICE OF MILITARY GOVERNMENT FOR GERMANY (US)
BERLIN, GERMANY

S-2 Branch
APO 742, US ARMY
16 December 47

Subject: Horton Brothers (Flying Saucers)

To: Deputy Director of Intelligence
European Command, Frankfurt
APO 757, US Army

(SOURCE: A-2)

1. The Horten brothers, Reimer and Walter, are residing in Goettingen at present. However, both of them are travelling a great deal throughout the Bi-Zone. Walter at present is travelling in Bavaria in search of a suitable place of employment. It is believed that he may have contacted USAFE Head- quarters in Wiesbaden for possible evacuation to the United States under "Paper Clip". Reimer is presently studying advanced mathematics at the university of Bonn, and is about to obtain his doctor's degree. It is believed that when his studies are completed he intends to accept a teaching position at the Institute for Technology (Techniscbe Hochechule) in Braunshweig sometime in February or March 1948.

The Horten brothers, together with Dr. Betz, Eugen and Dr. Stueper (the test pilot of the aerodynamic institute in Goettingen), were invited to go to England in the late summer of 1945 where they remained for approximately ninety days. They were interrogated and questioned about their ideas and were given several problems to work on. However Reimer was very unwilling to cooperate to any extent whatsoever, unless an immediate contract was offered to him and his brother. Walter, on the other hand, not being a theoritician, was unable to comply and Reimer was sufficiently stubborn not to move a finger. Upon their return to Goettingen Walter remained in contact with British authorities and was actually paid a salary by the British between October 1945 and April 1946, as the British contemplated but never did offer him employment. Walter subsequently had a final argument with his brother and the two decided to part. Reimer then went to the university of Bonn to obtain his degree, and Walter organized an engineering office in Goettingen which served as a cover firm to keep him out of trouble with the labor authorities. Walter married Fraulien von der Groeben, an extremely intelligent woman, former chief secretary to Air Force General Udet.

In the spring of 1947 Walter Horten heard about the flying wing design in the United states by Northrop and decided to write Northrop for employment. He was answered in the summer of 1947 by a letter in which Northrop pointed out that he, himself, could not do anything to get him over to the States, but that he would welcome it very much if he could come to the United States and take up employment with the firm. He recommended that Walter should get in touch with USAFE Headquarters in Wiesbaden in order to obtain necessary clearance.

4. As can be seen from the above, most of the Hortens' work took place in Western Germany. According to our source, neither of the brothers ever had any contact with any representative of the Soviet Air Force or any other foreign power. In spite of the fact that Reimer is rather disgusted with the British for not offering him a contract, it is believed very unlikely that he has approached the Soviet authorities in order to sell out to them. The only possible link between the Horten brothers and the Soviet authorities is the fact that a complete set of plans and designs were hidden at the Gothaer Waggon Fabrik and the knowledge of this is known by Dr. Berthold and a number of other engineers. It is possible and likely that either Berthold or any of the others having knowledge of the Horten IX would have sold out to the Soviet authorities for one of a number of reasons. However, this will be checked upon in the future, and it is hoped that contact with the the Gothaer Waggon Fabrik can be established.

5. As far as the "flying saucer" is concerned, a number of people were contacted in order to verify whether or not any such design at any time was contemplated or existed in the files of any German air research institute. The people contacted included the following:

Walter Horten

Fraulien von der Groeben, former Secretary to Air Force General Udet

Guenter Heinrich, former office for research of the High Command of the Air Force in Berlin

Professor Betz, former chief of Aerodynamic Institute in Goettingen

Eugen, former test pilot

All the above mentioned people contacted independently and at different times are very insistent on the fact that to their knowledge and belief no such design ever existed nor was projected by any of the German air research institutions. While they agree that such a design would be highly practical and desirable, they do not know anything about its possible realization now or in the past.

[signed]

HARRY H. PRETTY
Lt Col GSC S2
Telephone BERLIN 44715

Copy furnished: Director of Intelligence, OMGUS




Снимок слева отсюда из интервью Хортенов с сайта Национального музея авиации и космонавтики (National Air and Space Museum, Archives Division) в стольном граде Вашингтоне (Washington, DC).

Справа и внизу из статьи «Охота за немецкими учёными, которые подделали розуэлльскую катастрофу» (The Manhunt for the German scientists who faked the Roswell crash).

Это уже уфология. Статья приводит фрагменты второй главы книги «Зона 51: история совершенно секретной военной базы Америки без цензуры» (Area 51: An Uncensored History of America's Top Secret Military Base). Прочитать книгу на английском онлайн можно здесь и здесь. Зона 51 - это один из важных элементов уфологии.

Я писал в постах, что там испытывались и базировались самолёты-разведчики SR-71, гроза советского неба. Было, что прикрывать уфологией. Результат, правда, получился обратный: энтузиасты роились в окрестностях базы, издалека из-за холмов снимая посадочные огни самолётов и принимая их за НЛО или фантастические секретные летательные аппараты. Официально, таковых на базе не было. В этом месяце в музее авиации Боинга в Сиэтле будет программа про реальную Зону 51.




Написано, что это, якобы, проект Хортенов. Справа: план Зоны 51 .

В цитируемой в статье второй главе книги делается злобный выпад против СССР: дескать, был коварный советский план по дестабилизации США (Soviet conspiracy to destabilize the United States), частью которого стала знаменитая уфологическая катастрофа в Розуэлле в июля 1947 года. Злобные русские запустили диск с поддельными «инопланетянами» внутри, но надписями на русском языке. Роль «пришельцев» исполняли похожих на них дети 12-13 лет, которых советы не пожалели. Якобы, тиран Сталин хотел повторения знаменитой истерии 1938 года, когда американцы поверили радиопостановке по «Войне миров» и бросились спасаться от страшных марсиан.

Зачем так сложно ради какой-то паники? Вот так американцы дурят сами себя. Короче, американская разведка предположила, что тот диск сделали русским братья Хортены, и за ними началась охота. Немного отличается от содержания приведённого выше документа, не так ли?

Про панику говорится также в этой статье. А эта называется «Были ли розуэлльские пришельцы советскими шпионами, вскормленными нацистами?» (Were Roswell's Aliens Nazi-Powered Soviet Spies?). Эта - «Зона 51 без цензуры: было ли это НЛО или СССР?» (Area 51 'Uncensored': Was It UFOs Or The USSR?).

У уфологии специфические задачи и ниша, но эти статьи и книга подчинены общей программе приравнивания германских национальных социалистов к советским коммунистам в американском восприятии. Отчасти это им нужно, наверное, для самореабилитации, потому что они сами задействовали немецких специалистов в своих проектах. Широко разрекламировали участие немцев только в космическом.

летающее крыло, nasa, самолёты, экраноплан, Новосибирск, уфология, Россия, НЛО, космос, Андрей Георгиевич Купцов, братья Хортен, штат Вашингтон, дисколёты, Сиэтл, НАСА, Кен Джонстон, Ричард Хогланд, гора Рейнир, seattle, Роберт Бартини, СССР, Павел Полуян

Previous post Next post
Up