דרוש: פלייליסט נוארי

Sep 03, 2008 20:16


כשהיא נכנסה למשרד שלי, ידעתי שמהיום הזה כבר לא ייצא שום דבר טוב. כמו בעשרות פעמים קודמות שבהן נכנסה למשרד שלי עם בקשות מופרכות, גם הפעם ידעתי שאני בצרות. עמוק בצרות.
והצרות לא איחרו לבוא.
"אני רוצה שירים נואריים", היא אמרה.
הסתכלתי בה מציתה סיגריה, שואפת ממנה, נושפת את העשן לחלל החדר ומניחה את הקופסה על השולחן. רגליה היו שלובות זו על זו, מאתגרות את החצאית שלה כמו שתי רכבות שמנסות לעבור באותה מנהרה.
"אני לא בטוח שאני מבין מה את רוצה, בובה", אמרתי לה.
היא הביטה בי מזווית עיניה ושאפה שוב מהסיגריה שלה, לאט. אז רכנה לעברי ולחשה. "שירים נואריים. אתה יודע, אפלוליים. שמתאימים לתפאורה..." היא הביטה על פני המשרד שלי, עיקמה את אפה והחזירה את מבטה אלי, "הזאת". העשן שפלטה התפזר באניצים סביב פניה. "קצת ג'ז. קצת בי-בופ. קצת סולו-סקסופון. קצת... תחשוב בעצמך. אתה הבלש".
הרגשתי את גלגלי השיניים חורקים במוחי. היה לי ברור שזאת אישה שאני לא רוצה לאכזב. ואיזשהו רעיון התחיל לבצבץ במחשבות שלי, בין תמונות שניסיתי בכל כוחי לבלום. הייתה לה השפעה כזאת עלי.
"בסדר", אמרתי לה ויישרתי את העניבה. "אני אמצא לך את השירים הנואריים שלך. אני יודע בדיוק איפה להתחיל".
והנה, אני כאן. כי אם יש מקום לחפש בו דברים כאלה, זה המקום. הביב שאליו מתנקזת כל חלאת המין האנושי, נזיד מעופש של שיכורים בסוף דרכם שיעשו כל דבר בשביל חופן ירוקים, של נשות חברה שמסתובבות בחברה הגרועה ביותר, של -
אהמ. נדמה לי שנסחפתי קצת. בכל אופן, את הבקשה הבנתם, לא? יש המלצות?
___
ואם כבר, ממצא מרהיב במיוחד שמצאתי בעקבות החיפושים לאחר הפוסט הזה: ג'ון בארומן (אק"א קפטן ג'ק מד"ר הו ומטורצ'ווד) שר את I'm Feelin' Good, של נינה סימון במקור, באופן מרהיב עין ואוזן.

פוסטים קודמים בסדרה:
מוזיקה לעת עבודה
שירים לשעת כושר
שירי גשם
קלאסי כסאח
מטאל
שירי זימה
גוספל
שירי שמש
דואטים

playlists, fiction, music

Previous post Next post
Up