Mähän varasin viime viikolla ne uudet kehykset. Koska olen hukannut sen kortin, josta käyvät ilmi kaikki nykyisiin linsseihini liittyvät tiedot, optikko kehotti mua pyytämään ne tiedot siitä optikkoliikkeestä, josta ostin edelliset lasini.
No, minä soitin tänään sinne.
Esittelin ensin asiani.
Sen jälkeen miesääni murahti "näkee ne tiedot laseistakin".
(
Read more... )
Comments 11
Aika kummaa puuhaa kyllä, kun tuossa iskee vaan itseään jalkaan. Kukaan meidän perheestä ei ainakaan enää asioi tuon (ennen vakio-)optikkomme liikkeessä.
Reply
Muutenkin tuntuu oudolta, että linssit tilataan ennen kehyksiä. Esimerkiksi noihin varaamiini kehyksiin käy jostakin syystä vain tietynlaiset linssit. Tosin kaipa niitä pystyy hiomaan ja muuta oikeanlaisiksi siellä liikkeessäkin (en tiedä, kuinka suuri osa tuosta työstä tehdään yleensä liikkeissä).
Eipä mullekaan tulisi enää mielenkään käydä tuoda liikkeessä, vaikka aikaisemmin olen pitänyt sitä ihan hyvänä. Ja varmasti tulee kerrottua tapauksesta useille ihmisille, mikä sekään ei ole kovin hyväksi firmalle.
(sori, pieni korjaus)
Reply
Reply
Reply
Ai nii, ostin muuten eilen antikvariaatista Magnus Millsin kirjan, kun muistin sun joskus suositelleen Millsiä!
Reply
Reply
Tuo suhtautumistapa oli kyllä tosi odottamaton, olin puhelun jälkeenkin ihan hämmentynyt. Ei tuollaiseen yrmeyteen sentään ole joutunut tottumaan.
Reply
Hienoa palvelutaitoa!
Reply
No, suostuivat ne sentään lopulta siihen, että jos optikkoliikkeestä soitetaan, niin tiedot kerrotaan. Jos tiedot kertoisi suoraan asiakkaalle, niin olisi kuulemma "vaara väärinymmärryksille". Liikuttavaa huolehtimista.
Reply
Reply
Kyllä mä sitten ymmärrän, että alalla on vaikeaa, mutta tosiaan tuollainen käytös on omiaan hankaloittamaan tilannetta entisestään. Mun tapauksessani tuo nihkeys tuntuu joka tapauksessa tyhmältä, kun sen tehdyn näöntarkastuksen jälkeen ostinkin sieltä lasit, eli maksoin niistä tiedoista ihan käyvän hinnan.
Rupesin miettimään, veloittavatko optikot aina erikseen näöntarkastuksesta. Jos se kuitenkin on erillinen maksullinen palvelu, niin on se sinänsä tyhmää vääntää naamaa siitä, ettei lisäpalveluita haluta. Tarkastaisivat näön vasta sitten, kun kehykset on valittu.
Reply
Leave a comment