Львів'яни в курсі, наскільки дивно тепер виглядлає на оновленій площі Двірцевій
строката будівля автостанції. У цьому дописі я покажу, як виглядає нещодавно збудований аналогічний об'єкт у німецькому Ляйпцигу. І ще трохи розкажу про історію його появи.
2. Про супермасштабний залізничний вокзал Ляйпцига я так і не зібрався написати розповідь, тому почну з малого - з нової автобусної станції.
3. Раніше більша частина міжміських автобусів зупинялася просто на відкритому майданчику біля східного боку вокзалу. І згодом саме на цьому місці міська влада вирішила побудувати автостанцію.
4. Окрім цієї ділянки для побудови автостанції міська влада спочатку розглядала також дві інші ділянки - біля аеропорту (куди можна добиратися машиною автобаном чи електричкою) та біля виставкового комплексу Neue Messe на околиці міста, куди ходять трамваї та електрички.
В результаті обрали ділянку біля центрального вокзалу. Вона виявилася найбільш привабливою для інвестора та автобусних операторів і мала найкращий доступ для пасажирів - сюди спокійно можна приїхати не лише на авто, потязі чи трамваї, а і на велосипеді чи просто прийти пішки, адже викзал у Ляйпцигу знаходиться просто на межі центру міста. Як тут не згадати, що у Львові періодично починалися розмови, що автостанцію треба винести кудись подалі на околицю, щоби міжміські автобуси не завантажували міські вулиці, а їхні пасажири вже якось собі доберуться, куди їм треба.
5. При цьому будівництвом автостанції займався приватний інвестор, який також будував на сусідніх ділянках два нових готелі. Фактично спорудження цієї автостанції було частиною зобов'язань інвестора перед містом при отриманні дозволу на будівництво готелів. Внесок міста обмежився продажем земельних ділянок та участю у процесі планування автостанції, щоби вона максимально відповідала потребам міста.
6. Ззовні будівля виглядає так. Окрім власне автостанції на першому поверсі, тут також є магазини, туалети, офіс прокату автомобілів, а зверху над всім цим - кількарівневий паркінг на 550 паркомісць, який може використовувати будь хто від клієнтів автостанції да мешканців прилеглих готелів.
7. Прилегла вулиця облаштована не гірше за будь-яку іншу вулицю в місті - тут є нормальні тротуари, кишені для зупинки таксі та якісне озеленення. Також важливо, що перший поверх автостанції має активний фасад та прозорі вітрини - будівля проглядається з вулиці та навпаки. Це робить середовище безпечним та і просто йти тут приємніше, ніж вздовж глухої стіни. Праворуч видно стівну вокзалу.
8. На відміну від львівського привокзального автовокзалу, фасад німецького оздоблено дуже стримано. Ніяких жовто-малинових смужок, лише акуратний бетон та планки з нержавійки, крізь які можуть вентилюватися автомобільні поверхи.
9. А тепер давайте глянемо, як це виглядає всередині.
10. Прямо біля входу кілька магазинів та кафе, а далі за ними платформи.
11. Біля кожної платформи є електронне табло прибуття. Цікаво, що майже все, що могли - прикріпили до стелі, чим максимально звільнили підлогу від зайвих перешкод.
12.
13. Вид в сторону входу. Видно, що торгові приміщення всередині зробили у вигляді невеликих кіосків, не прив'язаних до основного перекриття.
14.
15. Всі бордюри платформ мають спеціальний профіль, щоби водії автобусів не боялися притертися до них шинами.
16.
17. На жаль, не обійшлося без провтика - на одній з платформ колона прикол налізла на пандус.
18. За стінкою автостанції - рампа, що веде нагору, на автомобільну парковку.
19.
20. Ось така от станція - стильний дизайн, зручне розташування біля вокзалу і все це - результат співпраці міста та бізнесу.
21. Хотіли би таке у Львові?
Дивіться також:
Повернення на Двірцеву Залізничний вокзал Гренобля: реконструкція без пафосу