Карпати це не лише відомі всім Говерла, Яремче та Буковель. Вони приховують у собі ще чимало менш розкручених, але не менш цікавих місць. Нещодавно випала нагода побувати у одній такій місцині у Львівській області, яку (місцину) я випадково знайшов, просто розглядаючи карту. Тут будуть і вигини річок, і водоспади у скелях, і покинуті у горах мегабудови радянського періоду. Цікаво? Запрошую до перегляду.
2. Першим ділом зацікавили ці вигини, які робить річка Стрий неподалік Східниці, до якої від Львова близько 2 годин.
3. Ранкова Стрийська траса потішила новеньким асфальтом.
4. Ризикований обгін перевантаженої Шкоди на чеських номерах. Не треба так.
5. Після з'їзду зі Стрийської траси починаються ями на дорозі та краса довкола неї. Біля Східниці нас зустрічає стара нафтова помпа, що нагадує про нафтову лихоманку сторічної давнини.
6. Неподалік від неї знаходіться невелика вітряна електростанція.
7. Східницю проїхали транзитом із зупинкою для дегустації мінеральної води Нафтуся. Подумалося, що калюжа на автозаправній станції смакувала би десь так само :)
8. Ще один нафтовий журавлик, який навіть працював.
9. З дорогами журба. Щоправда найгірше ще було попереду.
10. Не дивно, що місцеві мешканці надають перевагу перевіреній часом техніці.
11. Якщо в стороні від Стрийської траси закінчується хороший асфальт, то після Східниці закінчується асфальт взагалі. Швидше 20 км/год на легковику їхати нереально і з кожним кілометром ситуація погіршується.
12. Довколишня пастораль.
13. Несподівані кількасот метрів асфальту на мості через Стрий між селами Новий Кропивник та Рибник.
14. З мосту відкриваються ось такі краєвиди. Вздовж берега виросли цілі джунглі борщовика. Взагалі з ним тут величезна проблема.
15. Вид у протилежну сторону. Течія тут майже непомітна.
16.
17. Відразу за мостом починається ось таке. Підозрюю, що дорога та міст знаходяться на балансі різних організацій, тому покриття настільки відрізняється. Потішило БМВ з номерним знаком "БМВ".
18. І ось ми нарешті приповзли у долину, де Стрий вимальовує свій серпантин.
19. Красиво. Заради цього виду сюда вартувало їхати.
20. Схили рясно вкриті вересом.
21. Внизу видніється підвісний міст через річку. Йдемо до нього.
22.
23.
24. Тут течія вже помітно стрімкіша, ніж попід автомобільним мостом.
25. Вдалині річка розвертається на 180 градусів та тече у зворотньому напрямку.
26. Йдучи мостом, мимоволі згадуєш кадри з фільмів, де у подібних випадках під головним героєм обов'язково тріскає дошка, і він/вона або провалюється вниз або його/її дивом рятують друзі. Для унеможливлення подібних випадків тут по центру пропущено додатковий металевий трос, на який спираються дошки.
27. На середині місток відчутно розхитується і якраз там же перила мають найменшу висоту.
28.
29. Піднімаємося вище на пагорб, довкола якого тече ріка.
30. Вид в сторону автомобільного мосту.
31. Село Рибник.
32.
33. Далі ми попрямували до водоспаду Лазний, що у 3,5 км від Рибника. Ніби і недалеко, але дорога ставала все гіршою, щоразу доводилося зупинятися, щоби перевірити глибину калюж попереду. Водії зустрічних джипів дивилися на нас, як на психів. Дорогою, що на фото, ми вже йшли пішки.
34.
35. На деяких деревах зустрічаються туристичні позначки, однак дорогою до водоспаду ми не зустріли нікого. З такою дорогою і не дивно.
36. І ось сам водоспад Лазний.
37.
38. Хтось виклав у водоспаді камені, що нагадують розбите серце.
39.
40.
41. До наступної точки нам було ще 3 км через наступний міст, але дорога продовжувала погіршуватися, тому ми вирішили повернутися в село та спитати, як краще добиратися. Чоловік у синій футболці критично оцінив кліренс нашого хетчбека та порадив не ризикувати, а об'їжджати через Східницю та Урич - "Так, там попереду є міст, але ви до нього не доїдете".
42. Щоправда, дорога після Східниці також бажала значно кращого. Особливо дивно було зустріти на цій зубодробилці спортивний
Nissan 350Z. Загалом об'їзд вийшов 30 км замість можливих 3-х, якби на них була краща дорога.
43. І ось ми на місці. Навіщо було сюди пертися?
44. А тому, що тут знаходиться так зване Карпатське море - рештки недобудованої гідроелектростанції, яка мала перекрити річку Стрий дамбою.
45. Проект ГЕС розробили за СРСР у 1970-х роках і до розвалу Союзу встигли збудувати частину споруд - водосховище, невелику частину дамби та будівлю зі шлюзами та підземними тунелями. На можливі масштаби затоплення натякає висота секції дамби, що височіє на цьому фото вдалині.
46.
47. Зараз тут цвіте латаття та ловлять рибу мешканці довколишніх сіл.
48. Вид на водосховище з протилежної сторони.
49. Позаду нього є ще одна невелика калабаня з блакитною водою.
50.
51. Рибалки.
52. У разі побудови ГЕС майже усе показане на попередніх фото виявилося би затопленим, тому, як на мене, добре, що все так завершилося. Щоправда, у 2010-х роках
йшла мова про відновлення будівництва дамби у меншому обсязі, але, наскільки мені відомо, цей процес також зупинився через протести мешканців та екологів. Поправте мене, якщо це не так. Інформації в інтернеті про це дуже мало.
53. А так виглядає автобусна зупинка у селі Сопіт. Не плутати з тим Сопотом, що у Польщі поряд із Гданськом.
54. На цьому все.