Львівську ФБ-спільноту з головою накриває цунамі дискусій про долю бруківки на львівських вулицях. Пристрасті накаляються, сарказм стікає монітором, дзвенять аргументи та контраргументи. Дуже часто у суперечках, як бруківочний еталон згадують чеську столицю Прагу. Тож я вирішив теж не відставати, заварив чаю, відсипав на тарілочку печеньок від німецького держдепу та засів за гуглопанорами - роздивлятися затишні празькі вулиці. Чи справді там всюди суцільна бруківка? Чи зустрічається там асфальт? Як вони поєднуються між собою? Давайте розбиратися разом. У коментарях всюди буде посилання на гуглопанораму, щоби роздивитися деталі.
Стартове фото
позичив у
grishasergei 2. Вул.
Náměstí Míru. Звідси приблизно 20-25 хвилин пішого ходу до середмістя. Як бачимо, смуги руху транспорту заасфальтовані, припарковані авто стоять на досить грубій бруківці. Забудова довкола - кінець 19-поч. 20 століття.
3. Трохи переміщаємося в сторону центру на чотирисмугову односторонню
вул. Легерова. Звідси приблизно кілометр до залізничного вокзалу, тому транзитного транспорту тут дуже багато.
4. При цьому паралельна житлова
вулиця Люблянська виглядає так. Рух тут явно дуже спокійний і бруківка присутня. Як на мене, тут бракує дерев, вле це вже інша історія.
5.
Вул. Краківська у кількох кварталах від привокзальної Легерова, звідси до середмістя до 20 хвилин пішого ходу.
6.
Вулиця Vodičkova виглядає, як транзитна і на ній асфальт, при тому, що деякі будинки на ній виглядають досить середньовічно. Тиха бічна вулиця при цьому в бруківці.
7. Перейдемо ще трошки далі
на вулицю Лазарську. На гуглопанорамі ви можете бачити, що перехрестя тут повністю забруковане, а от далі починається комбінація бруківки та БКВ-плит, причому на брукованій частині облаштовано парковку, а весь транспорт їде бетонними плитами слідом за трамваями.
8. Далі трамвай повертає на
вулицю Spálená. Бруківка лежить лише на перехресті, відразу за зеброю починається асфальт.
9. При цьому паралельна до неї
вулиця Чорна, на якій немає активного транспортного руху, спокійно стоїть з бруківкою.
10.
Вулиця Народна у десяти хвилинах ходу від Старого міста. Далі ця вулиця виходить на міст, що перетинає Влтаву. Тут і трамвайна виділенка і автомобільні смуги заасфальтовані, але всі бічні вулиці забруковано.
11.
Сметанова набережна. На перехресті тут також лежить бруківка, а от пряма ділянка вулиці вкрита асфальтом.
12.
Вулиця Крижовницька. Це практично межа Старого міста, щось типу нашого просп. Свободи чи Підвальної і тут також ми бачимо бруківку на перехресті та асфальт на прямій ділянці. До речі, зауважу, що така груба бруківка на пішохідному переході є недоброю з точки зору доступності, адже спричиняє незручності людям, що пересуваються у інвалідних візках.
13.
В пішохідному середмісті, звісно, красива дрібна мозаїка.
14.
Вул. Длуга у середмісті - паркувальна із обмеженням швидкості.
15. Неподалік від неї
магістральна вулиця з трамвайною виділенкою заасфальтована.
16.
Вулиця Вишеградська.
17.
Набережна Масарика поряд зі знаменитим Будинком, що танцює. Жвавий транспортний рух та асфальт.
18. При цьому
безпосередньо біля води, де немає транзитного руху - звісно, що бруківка.
Що з цього виходить? Ніщо не абсолютно вірним саме по собі, але залежить від обставин. Навіть у такому бруківкоцентричному місті, як Прага, можна легко знайти чимало асфальтованих вулиць у самому центрі. Звісно, є й виключення, але загалом логіка така, що вулиці з великим транспортним потоком вкриваються асфальтом для зменшення рівня шуму та вібрацій, а бруківка використовується переважно у пішохідних зонах та вулицях, де автомобілі їздять повільно чи лише паркуються.
Звісно, можна копіювати те, що було 100 років тому, але це не буде правильним, адже крім інших технологій тоді в містах була значно менша кількість населення та менше транспорту, який це населення перевозив. Та й сам транспорт був іншим. Міста з роками стають все більш щільними, швидкими та шумними, чим створюють все більший стрес для своїх мешканців, що часто стає причиною нервового виснаження та багатьох інших неприємностей. Тому важливо розуміти ці нові умови, враховувати їх та намагатися зменшувати стресогенеруючі фактори. Саме тому підходи до проектування міського середовища змінюються у багатьох містах світу. І нам також потрібно вчитися цьому та робити правильні висновки.
Дивіться також:
Бруківка проти асфальту