Feb 15, 2009 22:37
Вирішив додати дещо до попередньої оповіді. Я забув про одне з наболілих питань. Про дороги. Дороги у місті прямо сказати, паскудні. Не так давно замінили асфальт на ділянці по вул. Червоноармійській від площі Леніна (центральна площа міста) до військової частини, а це десь 700 м. До цього замінили (до приїзду Януковича) ділянку по центральній вулиці міста від площі Леніна майже до площі Кірова, приблизно кілометр. Усі інші дороги - жалюгідні. Ями, тріщини, дорога у буквальному сенсі розбита. Куди, я питаю, куди йдуть гроші від транспортних зборів? З іншого боку - замінять асфальт по всьому місту, так дебіли почнуть гасати з великою швидкістю, як це вони роблять по новенькому асфальті на вищевказаних ділянках.
Хотів сказати пару слів про таксистів. Не знаю, як у інших містах, але у нас таксисти настільки нахабні, що інколи хочеться наздогнати хоча б одного, витягнути із машини і втоптати у асфальт. По-перше, їх дуже багато. Вночі по вулицях їздять переважно тільки таксисти. Списку підприємств, що надають послуги таксистів не маю, але знаю, що є принаймні 10 таких. А хтось мені розповідав, що у нас у місті 700 автомобілів таксі. Для такого міста це багато. По-друге, беруть в таксисти коли маєш стаж всього 3 роки. Ви уявляєте, яке гімно буде везти вас, коли воно купило права, три роки вони в нього лежали, і він влаштувався у таксі. По-третє, таксистам абсолютно начхати на правила дорожнього руху. Щоб таксист коли-небудь пропустив перехожого, навіть на зебрі? Та ви що?! Якщо якийсь таксист, який вночі їде вам назустріч по темній вулиці увімкне ближнє світло замість дальнього, то це якийсь не такий таксист. Не наший.
Про бидло. Знаю, бидлота є у кожному місті, незалежно від його розміру. У нас воно яскраво виражене. Ті, що у Києві вважаються гопниками, у нас такими не вважаються. Бо по-перше, їх надто багато, по-друге, вони самі не люблять гопників і вважають, що гопніки - це чисто ті, хто займаються грабунками, гоп-стопом. Хоча повадки видають бидло: харькаються, гнуть матюща, носять шапки на маківці, розмова у них своєрідна і так далі... Гопніки в нас модні, дуже люблять фірму "Адідас" і ні за що не вдягнуть туфлі під спортивні штани. Таких вони називають "колхоманами". Зазвичай буянять бидлоїди, коли набухаються. І що характерно, коли даєш їм відсіч, вони одразу дзвонять якимось "старшим" і дуже сильно погрожують. Але місто в нас невелике, і "старших" зазвичай знають твої знайомі, і вся "розборка" обов'язково перетворюється у рукотискання і вибачення, типу "сінька-дура"...
Про низький культурний рівень міського бидла говорять їхні вчинки. Дуже круто, на їх погляд, ламати лавочки у парках, перекидати сміттєві урни на проспекті, трощити сітілайти і так далі. Поряд з бидлом стоять місцеві "графітчики", які своїми каракулями обмалювали всю центральну і прилеглі до неї вулиці. Я люблю мистецтво, мені подобаються професіональні граффіті, але оці каракулі мене настільки бісять, що інколи хочеться упіймати такого "художника" і обмалювати йому рожу його ж балончиком. Ці дибіли дійшли до того, що обмалювали маркерами навіть дитячий майданчик у самому центрі міста, люб'язно встановлений однією дуже відомою кондитерською фабрикою. Жалюгідне видовище. Далі. Особливим мистецтвом вважається, хто краще плюне у фонтан. Влітку його часто вмикають вдень, коли дуже спекотно. Увечері фонтан не працює. І бидлота, яка п'янюча плететься додому, дуже любить харкнути у фонтан (де вдень бігають малюки), або кинути туди чи пляшку чи обгортку. Результат - засраний фонтан. А на його чистку, як завжди не вистачає грошей.
Нещодавно зрозумів, звідки молодь бере гроші, щоб просаджувати у клубах по 100..і так далі гривень за вечір. Виявляється, багато батьків у них - гастарбайтери, заробітчани. Вони весь час працюють десь у Росії. Приїджають раз на півроку, привозять гроші і їдуть знову. Звідси і погане виховання молоді і гроші... Тепер, коли РФ поглинула криза, заробітчани повертаються додому. В місцевих газетах у рази збільшилась кількість об'яв з пропозиціями зробити ремонт "під ключ". Але криза не тільки в РФ, вона ще й в Україні! І тут мало кому зараз необхідно робити ремонт, тож чекаємо збільшення кількості алкоголіків та злочинців. Але міліція і в вус не дує. ППС блукає по місту разом з рахітами із числа "дружинників" - організації "Січ" (якщо для когось незрозуміло, то це такий собі вихід для МВС - утримувати "дружинників" дешевше, ніж ППС, "пепсів"). Головною задачею цього ходячого шапіто є копирсання у кишенях малоліток у пошуках травки або цигарок (які ППС відважно забирають). Або виглядати по арках сцикунів, які втихаря відливають у затінку. Втікти від таких стражів порядку не важко. Але якщо вони тебе доженуть - будь певен, заробиш добряче берцами.
Пару слів про вбиральні. Громадських вбиралень у центрі міста аж... дві. Одна недалеко від центральної вулиці, на ринку "Айсберг", інша - на самій площі. Що та, що та у нічний час не працюють. Враховуючи, що в нічний час залиті пивом по горлянку молоді і не дуже бидлани не ускладнюють собі життя пошуками місця для відливу, обісцяними виявляються усі двори у центрі. У святкові дні влітку - взагалі дурдом. Біотуалети? Забудьте! Ніколи не було, і навряд чи буде! Краще помочитися на стіну будинка у погано освітленому дворі. Сморід у такі дні стоїть нестерпний.
Міський транспорт. Мало того, що автомобільний парк не поновлюється, ми ще й платимо київські ціни за проїзд. Давайте спочатку про автопарк перевізників. Більшість з нього складають "Газелі" - списані або давно не нові. Є пару "Богданів", але на поїздки по району. По місту ходять десь до десятка маршрутів. ПАЗи, "Газелі", ЛАЗи (ще ті, 70-х років) і навіть "Ікарус-гармошка". На міжміських і приміських маршрутах ситуація така ж, може трохи новіші автобуси. Зазвичай я обходжуся пішою прогулянкою, але якщо мені треба поїхати на інший кінець міста - район Перемога, я іду на зупинку. Якщо ви думаєте, що я одразу сідаю і їду, то ви сильно помиляєтеся. Спочатку я дивлюся на графік руху маршруту вдома, і тільки потім іду на зупинку. Автобуси ходять з проміжком десь у 30-40 хв. У нас нема такого поняття, як "ГОДИНА ПІК", бо автобуси у нас забиті майже завжди, особливо коли це льготний автобус. Скільки коштує проїзд? Ще з минулого року (а може й раніше) він коштує 1,5 грн. Навіть у Кіровограді він коштував 1,25 (коли я там був останній раз), а тут місто мініатюрне, автобусів мало, і така ціна. Нагадую, в той час, як у Києві в автобусі проїзд був 50 коп., у нас він був 1,5 грн!
Про теплопостачання. Невиправдано високі тарифи, і якби на нашому будинку не стояв лічильник тепла, то платили б ми у 2-2,5 рази більше. Коли у місті було 3 ТЕЦ, було і тепло і гаряча вода, а зараз, коли їх нема, і працюють лише котельні, це вже просто насміхання. У квартирі тепмература 17-18 градусів, а у кого велика площа і того менша. Люди ставляють собі автономне опалення, хоча це і коштує дуже дорого, але набагато краще за міське опалення. Дякувати Богові, що зими зараз вже не такі суворі, як раніше, а то позамерзали б.
На цьому поки що все. Може у когось якісь питання є?
життя,
провінція,
роздуми