"Ляпіс Трубєцкой" вкотре порадував. На цей раз вони випустили кліп "Не быць скотам". За майже 2 тижні він набрав понад 375 тисяч переглядів у YouTube, сотні, якщо не тисячі поширень у соціальних мережах. Це, на мою думку, беззаперечний успіх нового творіння "ляпісів":
Click to view
Автор слів - білоруський національний поет
Янка Купала. Для тих, хто не знає - у білорусів ця постать шанується, як у нас Тарас Шевченко чи Іван Франко. Невеличкий віршик "Хто ты геткі?" 1908 року "Ляпіс Трубєцкой" поклав на хорошу маршеву музику. І вийшов шедевр:
Для тих, хто не знає - у білорусів ця постать шанується, як у нас Тарас Шевченко чи Іван Франко. Невеличкий віршик "Хто ты геткі?" 1908 року "Ляпіс Трубєцкой" поклав на хорошу маршеву музику. І вийшов шедевр:
Хто ты гэткі?
- Свой, тутэйшы.
Чаго хочаш?
- Долі лепшай.
Якой долі?
- Хлеба, солі.
А што болей?
- Зямлі, волі.
Дзе радзіўся?
- Ў сваёй вёсцы.
Дзе хрысціўся?
- Пры дарожцы.
Чым асвенчан?
- Кроўю, потам.
Чым быць хочаш?
- Не быць скотам.Пам'ятаю, що в одному із інтерв'ю лідер гурту "Кому Вниз" Андрій Середа жалкував, що в нас, українців, практично нема хороших маршевих пісень. Ну що ж, тут наші брати-білоруси нас випередили.
У кліпі передається чудова соціал-революційна та націонал-революційна естетика кінця XIX-початку XX століття. Тоді обидві складові боротьби - соціальне та національне були практично єдині. В тогочасній Україні це яскраво проявилося у творчості Миколи Міхновського.
Серед постатей, зображених у відео - підліток, моряк, селянин, інтелігент, шахтар, металург, робітник, жінка.
У образах кліпу яскраво вгадуються народницькі та есерівські нотки. Навіть одне із гасел, що скандуються
"Земля і воля" також має походження з середовища народників.
Завершує кліп революційне горіння того, що зараз зветься "коктейль Молотова" на фоні білоруської національної символіки - біло-червоно-білого стягу та гербу "Пагоня".
Цікаво, чи є символізм у даті самого виходу кліпу? 7 листопада - це день, коли розпочалася Жовтнева революція...