אי אז, לפני כמה שנים, הוקם באתר האגודה
פורום סיפורים. הצטרפתי אליו זמן מה אחרי שנפתח, כי זה היה המקום היחיד שבו אפשר היה לפרסם סיפורי מדע בדיוני ופנטסיה ולקבל פידבק. היתה אז שם נבחרת לא רעה של אנשים. אנשים פרסמו את הסיפורים שלהם, קיבלו ביקורת, נתנו ביקורת. הביקורת היתה ברמה גבוהה מאוד לדעתי, והיא תרמה לי די הרבה. בתחילה פרסמתי שם בשם בדוי את
(
Read more... )
Comments 8
ידעתי שיש סיפור שלך שלא קראתי!
סיפור מעולה (אפילו שבטח כאשר את קוראת אותו את מוצאת את כל הדברים שהיית צריכה לכתוב אחרת).
עכשיו רק תסבירי לי דבר אחד - איך הביקורות בפורום תפוז נראות עדינות?
Reply
בפורום בתפוז אנשים באמת מנסים ללמד אחד את השני לכתוב. אנחנו נעזרים בכל בוגרי הכתיבה שאפשר, מיעל פה ועד גיא חסון, ומנסים באמת לעודד אנשים לכתוב עוד ולכתוב יותר טוב. מהניסיון האחרון שלי בפורום של האגודה, הוא היה מדכא.
אם הוא הולך לנהל אותו באמת אז אני מוכן לעוד ניסיון.
Reply
אני לא אוהבת את הביקורות, לא בתפוז ולא בפורום האגודה בשנה ומשהו האחרונות. אני לא חושבת שמטרה של פורום כתיבה היא לגרום למישהו לרצות לשרוף את עצמו על ערימה שמורכבת מכל יצירותיו שבעבר .
ביקורת צריכה להיות ביקורת בונה, אפילו אם מדובר בילד בן 12 שעובד עכשיו על הכרך החמישי מתוך 12 של "עלילות הדרקון המפחיד נורא ואמא שלו גם".
הבעיה בפורום בתפוז היא שקל מדי לכותבים הקבועים שם לנפנף את מי שלא נראה להם מספיק מקצועי, מה שמעלה את השאלה - אז למה הפורום קיים? כדי לעזור לכותבים המוכרים? כדי להתחרות בשנינות הקטילה?
תעבור קצת על תגובות מהחודשים האחרונים, ותראה את ההבדל ביחס למישהו "קבוע" לעומת היחס שניתן לאדם שמפרסם שם בפעם הראשונה משהו שלא נראה ל"רמת" הפורום.
וחם לי, לעזאזל. למה צריך להיות קיץ עכשיו? גם זה באשמת פורום תפוז, אני משוכנעת...
Reply
אני מודה שאני לא נציג רשמי של הפורום וגם לא מבלה שם חצי מהזמן כמו הכותבים "הקבועים" אבל מהביקורות שאני קורא, מתייחסים לכל אחד כמו לכל אחד. יש שם כותבים חדשים ואין לנו שום בעיה להגיד להם אם הסיפור טוב או שהטיזר לא ממש עובד כמו שאין לנו בעיה להגיד לותיקים כמו Granny Weatherwax שהוא לא עבד על הסיפור עד כל העומק ומשהו שם מתפספס ול-Mirrorshades שהוא כותב נורא יפה אבל אי אפשר להבין ממנו כלום.
Reply
Leave a comment