פורום הסיפורים של האגודה

Aug 18, 2007 20:24



אי אז, לפני כמה שנים, הוקם באתר האגודה פורום סיפורים. הצטרפתי אליו זמן מה אחרי שנפתח, כי זה היה המקום היחיד שבו אפשר היה לפרסם סיפורי מדע בדיוני ופנטסיה ולקבל פידבק. היתה אז שם נבחרת לא רעה של אנשים. אנשים פרסמו את הסיפורים שלהם, קיבלו ביקורת, נתנו ביקורת. הביקורת היתה ברמה גבוהה מאוד לדעתי, והיא תרמה לי די הרבה. בתחילה פרסמתי שם בשם בדוי את ( Read more... )

נוסטלגיה

Leave a comment

Comments 8

elodea_2 August 19 2007, 11:09:43 UTC


ידעתי שיש סיפור שלך שלא קראתי!
סיפור מעולה (אפילו שבטח כאשר את קוראת אותו את מוצאת את כל הדברים שהיית צריכה לכתוב אחרת).

עכשיו רק תסבירי לי דבר אחד - איך הביקורות בפורום תפוז נראות עדינות?

Reply

הן עדינות כי... sabrerunner August 21 2007, 09:02:12 UTC
ובכן, הן נראות יותר בונות. עד כמה שאני זוכר מהזמן שאני השתתפתי קלות בפורום האגודה, יותר קראתי ומכתבתי, הביקורות ירדו לנשמה של הכותב, פירקו את הסיפור שלו לגורמים וגרמו לו לרצות לשרוף את עצמו על ערימה שמורכבת מכל יצירותיו שבעבר.

בפורום בתפוז אנשים באמת מנסים ללמד אחד את השני לכתוב. אנחנו נעזרים בכל בוגרי הכתיבה שאפשר, מיעל פה ועד גיא חסון, ומנסים באמת לעודד אנשים לכתוב עוד ולכתוב יותר טוב. מהניסיון האחרון שלי בפורום של האגודה, הוא היה מדכא.

אם הוא הולך לנהל אותו באמת אז אני מוכן לעוד ניסיון.

Reply

Re: הן עדינות כי... elodea_2 August 21 2007, 11:36:21 UTC


אני לא אוהבת את הביקורות, לא בתפוז ולא בפורום האגודה בשנה ומשהו האחרונות. אני לא חושבת שמטרה של פורום כתיבה היא לגרום למישהו לרצות לשרוף את עצמו על ערימה שמורכבת מכל יצירותיו שבעבר .
ביקורת צריכה להיות ביקורת בונה, אפילו אם מדובר בילד בן 12 שעובד עכשיו על הכרך החמישי מתוך 12 של "עלילות הדרקון המפחיד נורא ואמא שלו גם".

הבעיה בפורום בתפוז היא שקל מדי לכותבים הקבועים שם לנפנף את מי שלא נראה להם מספיק מקצועי, מה שמעלה את השאלה - אז למה הפורום קיים? כדי לעזור לכותבים המוכרים? כדי להתחרות בשנינות הקטילה?
תעבור קצת על תגובות מהחודשים האחרונים, ותראה את ההבדל ביחס למישהו "קבוע" לעומת היחס שניתן לאדם שמפרסם שם בפעם הראשונה משהו שלא נראה ל"רמת" הפורום.

וחם לי, לעזאזל. למה צריך להיות קיץ עכשיו? גם זה באשמת פורום תפוז, אני משוכנעת...

Reply

Re: הן עדינות כי... sabrerunner August 21 2007, 14:07:35 UTC
אני נאלץ לא להסכים איתך.
אני מודה שאני לא נציג רשמי של הפורום וגם לא מבלה שם חצי מהזמן כמו הכותבים "הקבועים" אבל מהביקורות שאני קורא, מתייחסים לכל אחד כמו לכל אחד. יש שם כותבים חדשים ואין לנו שום בעיה להגיד להם אם הסיפור טוב או שהטיזר לא ממש עובד כמו שאין לנו בעיה להגיד לותיקים כמו Granny Weatherwax שהוא לא עבד על הסיפור עד כל העומק ומשהו שם מתפספס ול-Mirrorshades שהוא כותב נורא יפה אבל אי אפשר להבין ממנו כלום.

Reply


Leave a comment

Up