פורום הסיפורים של האגודה

Aug 18, 2007 20:24



אי אז, לפני כמה שנים, הוקם באתר האגודה פורום סיפורים. הצטרפתי אליו זמן מה אחרי שנפתח, כי זה היה המקום היחיד שבו אפשר היה לפרסם סיפורי מדע בדיוני ופנטסיה ולקבל פידבק. היתה אז שם נבחרת לא רעה של אנשים. אנשים פרסמו את הסיפורים שלהם, קיבלו ביקורת, נתנו ביקורת. הביקורת היתה ברמה גבוהה מאוד לדעתי, והיא תרמה לי די הרבה. בתחילה פרסמתי שם בשם בדוי את הסיפורים שלי תחת הכינוי אקיי מנאי, ואת הביקורות תחת הניק הקבוע שלי יעל. אחר כך התארגנה שם סדנת כתיבה בהשראת לקסיקון טרקי סיטי, אליה הופעתי. אז כבר "יצאתי מהארון" ועברתי לפרסם סיפורים תחת השם יעל. גם הסיפור הראשון שפרסמתי בבלי פאניקה פורסם שם בזכות הפורום הזה, כשגרומיט פנה אלי (!!!) בבקשה לפרסם אותו. לא היה לי אז מושג מי זה ומה זה בלי פאניקה, אבל זה היה מאוד מחמיא. הביטחון העצמי שלי עוד היה אז בקרשים, אז דבקתי בניק הבדוי אפילו שם. שיניתי את זה מאוחר יותר אחרי שהסיפור פורסם גם באספמיה.
סדנת הכתיבה שהתארגנה שם פעלה אחת לכמה שבועות/חודשים במשך כשלוש שנים, וזכורה לי עד היום כמשהו די נפלא. אני חייבת לפורום הזה את העובדה שאני היום חלק מקהילת המד"ב וחברה באגודה.

בשלב מסוים התפתחה בפורום מחלוקת בגלל האגרסיביות של הביקורות. פורום כותבי מד"ב של תפוז הוקם כמקום בו ינתנו ביקורות יותר "עדינות". במשך זמן מה שני הפורומים פעלו זה לצד זה, כשהפורום התפוזי מומלץ למתחילים מאוד והפורום של האגודה מומלץ לאנשים עם עור עבה יותר שרוצים לקבל באמת ביקורת קשוחה על היצירות שלהם. לאחר מכן פרצה איזו מריבה קטנה סביב סיפור אחד והתגובות לו, שגרמה לנטישה של חלק מהכותבים מפורום הסיפורים של האגודה. מן הסתם גם תחושת מיצוי מצד הכותבים שנשארו ומצד ההנהלה הובילה לכך, ובשנים האחרונות הפורום די דשדש עם כמות מאוד קטנה של כותבים ומבקרים שמתחלפים.

אני באופן אישי כבר הפסקתי לפרסם בפורומים של כתיבה. אני חושבת שקצת התבגרתי בכתיבה שלי מאז התקופה ההיא. אני כבר יודעת לאן ולמי לפנות כדי לקבל ביקורת ישירה כשאני זקוקה לה. אבל יש עוד הרבה כותבים מתחילים שרוצים וזקוקים לזה. חלקם מוצאים בית חם בתפוז. אחרים פחות מסתדרים שם (אני באופן אישי לא מחבבת את הממשק של תפוז) או סתם נרתעים בגלל מדיניות זכויות היוצרים הבעייתית של האתר.

לצורך כך החליט theangenoir לשקם את פורום הסיפורים של האגודה. בברכת הנהלת אתר האגודה הוא מונה למנהל הפורום החדש, כי הוא נורא משועמם וחסר תעסוקה ויש לו שפע של זמן פנוי (כנראה).
בזמנו הפורום הזה היה מקום נפלא. אפשר להחזיר אותו לגדולתו. אני מאחלת המון בהצלחה למנהל החדש, וקוראת למי שרוצה לפרסם שם חומר - וחשוב יותר, להגיב על חומר שכבר פורסם שם - לעשות את זה.

נוסטלגיה

Previous post Next post
Up