Feb 19, 2017 15:14
Nu,ko lai saka?Durskim krava pilnīgi tukša!Bija laiks,kad mācību stundas garums bija 45 minūtes un uz skolu bija jādodas arī sestdienā!Bija grāmatas,rūtiņu/līniju burtnīcas/klades,nekādu bezjēdzīgu darba burtnīcu!Visi dzīvi ir palikuši!Bet vasaras brīvlaiku gan nevajag aiztikt!!!Būtu labāk aizvākt Karjeras nedēļu,jo nav prātīgi šajā nedēļā gadu no gada bērnus vest uz gateriem,veikaliem u.t.t. iestādēm!Projektu nedēļa ir vēl viens nevajadzīgs pasākums!Lūk jau trūkstošās 2 nedēļas!Obligātais ZPD 11.klasē arī ir kaut kāds murgs!Bērniem tā jau ir noslogotas dienas-mācības(pamatskolā no 8:30-15:30,vidusskolā no 7:45-16:00,citreiz pat ilgāk),treniņi un tad kaudze mājas darbu(prezentācijas,projekti u.t.t.).Ap 2:00 tiek tikai gulēt un jau 5:40 jāmostas,jo jānokļūst uz 8 km attālo pieturu,lai nekavētu stundu sākumu!Un ja vēl auto piesaka streiku,tad tie 8 km,neskatoties uz laika apstākļiem,jācilpo kājām ar vizmaz 10 kg smagu somu uz pleciem un sporta somu padusē!Durska kungs,kur vēl pagarināt gadu?Jūs pie tādas slodzes jau sen būtu kājas atstiepis!
**
Pieliks, piemēram, 6 stundas fizikā gadā vairāk, bet to apjomu taču ar vecajām mācību grāmatām vairs mācīt nevarēs, arī jauni darba plāni jātaisa, kursi jāorganizē. Padomājiet cik daudziem cilvēkiem būs peļņa - izdevniecībām, komisijām, iseciem un izmiem, augstskolam par kursiem. Ideāls biznesa plāns. Malacis Šadurskis, rūpējas, lai liekēžu bandas badā nemirtu
***
āda jēga ir pagarināt mācību gadu, ja skolēni Latvijā ir tik ļoti izlaisti, ka ir vieni no lielākajiem bastotājiem (kas tika pierādīts pētijumā)? Būs papildus divas nedēļas, kuras tā pat liela daļa skolēnu neapmeklēs! Izlīdzināt skolēniem slodzi? Zemie eksāmenu rezultāti parāda, ka slodzes vispār nav un skolēni nav motivēti mācīties, visticamāk vaina ir meklējama mācību metodēs, kuras neatbilst mūsdienu jauniešu domu gaitai, lai ieinteresētu skolēnus kārtīgi mācīties. Kāpēc ir jāpagarina mācību gads, ja mūsu CE netiek starptautiski novērtēti? Ja pagarina m.g. , tad ieteicams padomāt par atestāta vērtību, par CE rezultātu vērtību citās valstīs. Tik ļoti vēlamais līdzināties Eiropai, un Eiropa mūsu izglītību neatzīst..
***
Gribam mēneša brīvlaiku arī ziemā, lai var aizbraukt paslēptu uz kalna. Nu un vasarā tos pārējos 3 mēnešus.Redzu iespēju mācību laiku samazināt uz nevajadīgo priekšmetu rēķina . Kā mājturība ar zeķīšu adīšanu ,sociālās zinības var ar ētiku apvienot vai vispār izņemt .Sports-kuram interesē tas iet uz ārpusskolas pulciņiem .Kā arī papildus brīvlaikā var ar vecākiem nodarboties kopā sporta aktivitātēm.
***
Labāk organizējiet mācibu procesu esošā gada ietvaros.Jau 2 nedēļas pirms mācību gada beigam nekas prātīgs nenotiek, tikai "muļļāšānās", ekskursijas utt.Projektu nedēļas mazākajās klasēs ir pielnīgi bezjēdzīgas un daļēji pielīdzināmas brīvdienām.Pirms Ziemassvētkiem arī jau kādu nedēļu iepriekš mācības ir nosacītas,mēģīnājumi, skolotaji aizņemti citās lietās utt.Pagarinot mācību gadu, pagarināsies tikai ta nosacītā mācīšanās, bet reāla efekta nebūas nekāda.
/***
Основной вопрос и проблема это беженцы - беженцы из страны! Необходимо срочно вернуть всех носителей валоды и латвискумса на дзимтене, а попытки уезжать из латвии приравнять к дезертирству, и обьявить непатриотизмом, а заодно лишать достойного звания "латыш"! А то всё скулят про патриотизм, а сами разбегаются как тараканы, а на родину им плевать!
/***
Nebeidzu brīnīties par pilnīgi sagrauto izglītības sistēmu mūsu valstī. Humanitārās klases, eksakto zinību klases. Mēs savā laikā mācījāmies visu, gan lieratūru, valodu, gan matemātiku, fiziku, ķīmiju. Kārtojām eksāmenus visos šajos priekšmetos beidzot vidusskolu. Un pilnīgi droši varu teikt, ka bijām izglītoti vispusīgi. Un nebijām pārmocījušies ar zināšanu apguvi. Nebija nekādu eksperimentu ar mācību programmām. Bija cita attieksme pret mācībām, tas gan. Un augstskolās varēja iestāties jebkurš, kuram bija vēlēšanās un zināsānas. Nezin kāpēc tagad tiek uzskatīts, ka vidusskolās ir jādala klases pēc humanitāro un ekskto zināšanu principa. Zaudētāji jau ir tikai bērni, kuri nesaņem elementāras zināšanas vienā vai otrā jomā. Nu ir jāmāk pasniegt matemātika, lai visiem būtu saprotama. Nu tāpēc jau viņa domāta, lai attīstītu loģisko domāšanu. Un tad sākam sūdzēties, ka inženieru trūkst. Beidziet ar tiem izglītības eksperimentiem. Un trakākais vēl priekšā, kad vecie fizikas, ķīmijas,matemātikas skolotāji būs pensijā, bet jauno vienkārši nebūs, jo tā vien šķiet ka valstī vēl joprojām trūkst sabiedrisko attiecību speciālistu, juristu.
lv