Чомусь напередодні Нового Року захотілося написати про щось високе і світле - про німецькі автомобілі. Заодно народився тост: «Бажаю всім, хто їздить трамваєм, автобусом, маршруткою, метро, а також на Жигулях, Тавріях, Черрі, Ланосах тощо… щоб у новому році ви нарешті стали перед вибором «що купити: Mercedes чи BMW?». Я розумію, що рішення не з легких, тому ось вам пост.
Для вирішення цієї одвічної дилеми найкраще їхати до Німеччини. А якщо вже зовсім точно, то до Штутгарта і Мюнхена. Тут живе автомобільна муза. Тут народились найбільш фешенебельні автомобільні марки Німеччини: Mercedes і BMW.
Ми з
nix25m9_2 побували у їхніх фантастичних музеях і спробували скласти докупи наші враження.
Оскільки
nix25m9_2 по життю фанатіє від BMW, то читайте тут його звіт про
музей BMW, що у Мюнхені, Баварія .
Ну а я розповім про те, що можна побачити в
Архітектура і дизайн музею Mercedes-Benz - це вже навіть не 21 століття. Судячи з фантастичних фільмів, десь так 23-24 столітя. За свою незвичайність і футуричстичність у 2009 році музей навіть отримав архітектурну премію Гуго Герінга, яка в Баден-Вюттемберзі присуджується всього раз на три роки. Але сьогодні ми про автомобілі.
До речі, не лякайтеся, такі черги, як на фото, були лише в перші дні після відкриття. Зараз ці всі люди вже розбіглися.
На першому поверсі музею я купила квиток за 8 євро, взяла англомовний аудіогід, бо не люблю легких шляхів і зайшла в один з трьох панорамних ліфтів, який під звуки гоночного мотору виніс мене на 8 поверх.
Тут стартує експозиція, про що свідчить милий коник, що зустрічає гостей. Це така алегорія однієї кінської сили. Коней у якості транспорту люди використовували аж 5000 років, допоки Готтліб Даймлер, Вільгельм Майбах та Карл Бенц не пересадили їх на моторизовані засоби пересування із двигуном внутрішнього згорання у 1886 році.
Саме в цьому році над Штутгартом було велике рівностояння планет і «Зємля налєтєла на небесную ось», істину вам кажу! Чим ще можна пояснити те, що дві майстерні в районі Штутгарта незалежно одна від одної в один момент створили річ, яка змінила хід історії - автомобіль з бензиновим двигуном? 29 січня 1886 року Карл Бенц отримав патент на триколісну мотоколяску, потужністю 0,9 кінських сил і максимальною швидкістю 12 км/год. У цьому ж році Даймлер і Майбах створили моторного візка потужністю 4,6 коней і максимальною швидкістю 18 км/год. А у 1926 році компанії, засновані батьками автомобілів, злилися у потужний «Daimler-Benz».
Кредо Даймлера - моторизація у трьох сферах - на землі, у повітрі і на воді - знайшло відображення в знаменитій трипроменевій зірці «Daimler-Benz» (компанія виробляла окрім автомобілів, судові та авіа- двигуни).
Ці факти вам власне ні до чого. Якщо ви не збираєтеся вступати у дискусію з прихильниками теорії, що перший автомобіль винайшов Генрі Форд. Насправді Форд нам дорогий тим, що вперше використав конвеєр і перетворив автомобіль із розкошу у засіб пересування для простого люду. Так їм і передайте.
І перший мото дальнобій був здійснений теж ні на якому не на форді. І вже ж звичайно ніяким не чоловіком-екстремалом. А відважною дружиною Карла Бенца - Бертою та її двома синами, Йогеном і Ріхардом, 15 і 14 років. Саме вони у серпні 1888 року, дочекавшись поки батько сімейства піде у майстерню, осідлали триколісний мото девайс, і відправилися в гості до мами Берти, бабусі Йогена і Ріхарда. Дорога туди і назад склала 106 км. Пару разів довелося пхати автомобіль під гору і ремонтувати гальма, та це пусте. Про цю подію писали тоді в усіх газетах. Сьогодні теж можна наробити немало шуму, проїхавшись у такому екіпажі. У 2002 году Mercedes-Benz побудував 100 номерних копій мотоколяски на продаж усім бажаючим. Ціна - 56 000 євро.
Але повернемося до нашого музею. Кожен його поверх присвячений певній темі. Винайдення автомобіля (1886-1900). Народження бренду Mercedes (1900-1914). Дизелізація (1914-1945). Післявоєнні машини. Сучасні автомобілі. Розкішні автомобілі. Галерея машин-помічників. Гоночні автомобілі. Авто знаменитостей або Знамениті авто: Mercedes принцеси Діани, Папа-мобіль Іоанна-Павла ІІ, джип, який знімався у «Парку Юрського періоду», автобус збірної Німеччини з футболу.
Mercedes в усі часи був уособленням понтовитості господаря і престижу. Тому серед музейних експонатів чимало автомобілів світових правителів, шейхів, імператорів, емірів... Деякі експонати взагалі унікальні. Mercedes-Benz 150H 1934 року - єдиний уцілілий з 5 випущених.
Mercedes-Benz 500K Spezialroadster 1936 року, що належав аргентинському королю Мігелю Абрю - один з 5 уцілілих. Його страхова вартість сягає 5 млн. євро.
В організованому потоці туристів спускаюся з поверха на поверх пологим серпантином коридору. Тут повний курс всесвітньої історії 20 століття у картинках та фотографіях. Тут і Ленін на броньовику, і концтабір Освенцим, і перший супутник Землі, і Елвіс Преслі… Історія світу майстерно вписана у історію автомобілебудування. Чи навпаки… Серед фотографій - знімок США 20-30-х років: улюблене місце для пікніків у американців - це узбіччя автострад. Їси, спілкуєшся, дивишся на автомобілі...
У сучасних машинках можна посидіти і порулити, під жадібним поглядом натовпу туристів, які чекають своєї черги. Також порулити можна в різноманітних кріслах-симуляторах. Можна не соромлячись понатискати кнопочки на різних розумних інтерактивних пристроях, не боячись їх зламати. А якщо навіть зламаєте, навряд чи хто дізнається - таких як ви тут 2000 відвідувачів на день.
На поверсі із сучасними автомобілями серце раптом почало дико калатати. Ніколи не помічала в себе ознак тахікардії. А тут раптом пульс ніби сказився, у вухах шумить. Почала згадувати всі медитації з йоги, які знала. Не допомагає. Ось тут я і зрозуміла - це кохання.
Він стояв переді мною, душа нарозхрист. Тобто без даху. Тобто кабріолет. Червоний, як полум’я пристрасті. Блискучий рифлений торс, мужній сильний корпус, накачані покришки, проникливі фари, я вже мовчу про кривошипно-шатунний механізм і трансмісію. Звали його «Mercedes SLK 280».
Аж потім я довідалася, що він був дівкою!! Його так назвали на честь Мерседес Єллінек, дочки консула Австро-Угорської імперії і одного з перших клієнтів Daimler Motoren Gesellschaft. Боже ж мій, а я його ледве не поцілувала в обидві фари!!! Дожилася… Але хіба не соромно сміятися з дівчини тільки тому, що вона вибирає машину за параметром «червоності» або «кабріолетності»?! Он Брюс Лі також їздив за кермом яскраво-червоного Mercedes кабріолета. А за даними автожурналів найкращі кабріолети серед німців робить таки Mercedes.
Далі тільки фото...
Перша у світі вантажівка на бензиновому двигуні:
Представницькы лымузини 20-х:
Лімузин японського імператора Хірохіто:
Найстильніші авто 60-х:
Машини швидкої допомоги початку століття:
Гонщики:
Перші ГОНОЧНІ машини:
А ось так виглядають авто до реставрації: