Выкладываю в «Уставные заметки» ещё несколько текстов из архива сайта богослужебной комиссии Московской областной епархии - перевод с греческого великобденной службы, молебного канона и акафиста преподобномученику Ефрему Новоявленному, написанных иноком Герасимом (Грэкасом) из святогорского Малого скита святой Анны (†1991). Тексты воспроизводятся соответственно публикациям уже не существующего сайта.
Месяца мая в 5-й день
Преподобномученика Ефрема Новаго, Неамакрийскаго
На малей вечерни
На Господи, воззвах: поставим стихов 4 и поем стихиры, глас 2.
Подобен: Егда от Древа:Приидите, Аттики все множество, / к горе Непорочных (Ἀμώμων) с теплою верою притецем, / память всесвященную богоноснаго Ефрема единогласно славяще. / Той бо, зде пожив добродетельно, / мученическия подвиги пройде / и сугубых венцев по достоянию / от Спаса сподобися.
Егда отверглся еси себе, / рачением святым от юности уязвився, / тогда крест твой восприял еси, преподобне, / и Спасу последовал еси преусердным сердцем, / труды постническими ум очистив. / Сего ради агарян неистовство терпеливодушно претерпел еси, Ефреме, / и мученическим венцем украсился еси.
Показался еси, яко звезда новосветлая, / явився изволением Божиим / в обретении, отче, святых твоих мощей. / И во Святем Духе, / Ефреме блаженне, / чудес сияньми нас озаряеши, / недуги целиши многоразличныя / и скоро предваряеши всех, / верно поющих тя.
Гора Амомская, преподобне, / постническими твоими поты напоися воистину / и потоки кровей твоих освятися, / в ней бо прошел еси твердо подвиги / и врагов всю силу разрушил еси. / Сего ради святую твою обитель, / всегда тобою хвалящуюся, / сохрани, Ефреме, / от всякия скорби.
Слава, глас тойже:Постническими труды укрепленный / и ревностию о славе Божией исполненный, / кровь твою усердно излиял еси, / Ефреме богопрославленне. / На камени бо веры утвердився, / посреде ухищрений вражиих непоколебимь пребыл еси / и, многоразлично мучимь, / течение подвига законно скончал еси. / Темже, преподобномучениче блаженне, / приими от нас пение / и исполни, яже ко спасению, прошения.
И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:Новый в постницех и мученицех / явился еси, Ефреме, / преподобномучениче Христов, / темже действуеши чудеса / верою чтущим тя.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Претерпел еси крепце / агарян ухищрения, / Ефреме преподобномучениче, / и потоки кровными / ризы твоя обагрил еси.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, / Бог Израилев.
Безвестно прежде скончався, / ныне нам познался еси, / Ефреме богоблаженне, / и мощи твоя честныя, / яко богатство, нам даровал еси.
Слава, глас и подобен тойже:Едине Вседетелю, Боже наш, / Троице Приснопокланяемая, / Отче и Сыне и Душе Святый, / Ефрема молитвами / помилуй рабы Твоя.
И ныне, Богородичен:Горнии Тя лицы, / Богородице Дево, / поют с дольними, / славяще непрестанно / Рождество Твое Пречистое.
По Ныне отпущаеши: Трисвятое и тропарь, зри на велицей вечерни.
На велицей вечерни
Блажен муж: 1-й антифон.
На Господи, воззвах: стихиры, глас 1.
Подобен: Всехвальнии мученицы:Отче Ефреме, / издетска стопам Христовым / в подвизе последовал еси, / житие равноангельное / в горе Амомстей проходя, преподобне, / в нейже дерзость агарянскую / твердо претерпел еси / и мучеником равностоятелен явился еси, / пострадав даже до крове.
Отче Ефреме, / многовидно уязвлен быв телом, / непреклонен, яко столп, / предстал еси в мучениих / и, подвизався, яко безплотный, / в руце Господни душу предал еси. / Темже почитаем тя, / яко Христова преподобномученика, / прославльшагося в безмерных чудесех.
Отче Ефреме, / прежде незнаемь, явился еси / и, радости нас исполнив, / раку святых мощей твоих, / нас освящающих, / яко божественное сокровище дал еси, / от нихже происходит / исцелений благодать изобильная / совершающим всечестную память твою.
Отче Ефреме, / яко Христов служитель тепльший, / славы многия сподобился еси. / Темже, призываемь, / всюду предваряеши / и, яве и во сне являяся, / всем помощь скоро подаеши / и даруеши нам / благодать спасительную.
Отче Ефреме, / дерзость мучителей низложив, / благоволением Божиим / на лета многа прежде сокровен, / ныне нам явился еси, / славу жизни вечныя / и блистание благодати Духа показуя, / ихже яве сподобятся / Господеви непорочно поработавшии.
Отче Ефреме, / многоразличными чудесы и видении / во обители твоей являяся, / зрящия тя веселиши / и изумляеши славою твоею. / Темже, ко святым мощем твоим / верно притекающих, / избави всякаго обстояния, / недугов угашая зной.
Слава, глас 6:Ангельское жительство восприим от юности, мудре, / в горе Непорочных вселился еси / и, постнически подвизаяся, / чист и непорочен во оправданиих Господних явился еси, / очистив себе от всякаго вещественнаго пристрастия. / Руками же скверных убиен быв, / страдальчески житие скончал еси / и, яко жертва благоприятная / и всеплодие божественное, / Троице Святей принеслся еси. / Но, яко во страдальцех преподобен / и в преподобных мученик сый, / сугубых венцев сподобился еси / и чудес благодать от Господа восприял еси, / преподобномучениче Ефреме. / Темже совершающим память твою / испроси очищение грехов и велию милость.
И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит, Пресвятая Дево:
Вход. Прокимен дне и чтения.
Пророчества Исаиина чтение (глава 43):Тако глаголет Господь: вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них. Кто возвестит сия в них; или яже от начала, кто слышана сотворит вам; да приведут свидетели своя и оправдятся, и да услышат и да рекут истину. Будите ми свидетелие, и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог, и Отрок, Егоже избрах, да познаете и веруете Ми и разумеете, яко Аз есмь: прежде Мене не бысть ин бог, и по Мне не будет. Аз есмь Бог, и несть разве Мене спасаяй. Аз возвестих и спасох, уничижих, и не бе в вас чуждий. Вы Мне свидетелие, и Аз Господь Бог, и еще от начала Аз есмь, и несть от рук Моих избавляяй. Сотворю, и кто отвратит то; Сице глаголет Господь Бог, избавляяй вас, Святый Израилев.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их, и еже от нас шествие сокрушение: они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено: и вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут, яко Бог искуси их и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их, и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют, и яко искры по стеблию потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему: яко благодать и милость в преподобных Его и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго. Сего ради приимут царствие благолепия и венец доброты от руки Господни, зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. Приимет всеоружие рвение свое и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды и возложит шлем суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый преподобие: поострит же напрасный гнев во оружие: споборет же с ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины, и яко от благокругла лука облаков на намерение полетят. И от каменометныя ярости исполнь падут грады. Вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им Дух силы, и яко вихор развеет их: и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли. Внушите, держащии множества и гордящиися о народех языков, яко дана есть от Господа держава вам, и сила от Вышняго.
На литии стихиры, глас 1:Глаголы Давидовы на тебе исполнишася, / яко неповинен рукама и чист сердцем явился еси, / преподобномучениче Ефреме. / Ты бо, на горе Непорочных всякую добродетель исправив / и безстрастия цветы мученическою кровию напоив, / плод красный израстил еси. / И ныне светло тя почитающим / чудес сладость источаеши, / имиже горечь страстей изсушается, / и ко спасению приводятся вопиющия: / Господи, слава Тебе.
Глас 2:Добродетелей стезею усердно шествуя, / Ефреме всеблаженне, / плоти мудрование умертвил еси, / душу же чистейшее жилище Всесвятыя Троицы соделал еси, / света Божественнаго исполненное. / И князя тьмы, неистовно нападающа на тя, / препобедил еси о укрепляющем тя Христе / и, яко злато в горниле, / многовидными муками искусився, / вечныя жизни и славы мученическия сподобился еси, / всем прося мира и велия милости.
Глас 3:Преподобием сияя / и Богу непорочно священнодействуя, / житие постническое и твердость во страдании / в жертву чисту Христу принесл еси, блаженне. / Ты бо, лютыми агаряны терзаемь, / смерти не убоялся еси, / к жизни вечней устремляяся. / И, мученическою украсився светлостию, / в чертог Вышния славы востекл еси, / преподобномучениче Ефреме. / Темже совершающим память твою / испроси у Бога прощение грехов и велию милость.
Глас 4:Преподобным и мучеником поревновав, / дарований Духа Утешителя исполнился еси / и, подвигов тех приобщився, / равныя благодати сподобился еси, / Ефреме всеблаженне, / истинный Божий служителю. / Темже и в нуждах обретающимся, / во сне и яве дивно являяся, / многообразно чудодееши / и спасительную помощь подаеши. / Моли, святе, и обители твоей неврежденней сохранитися / и любовию тя чтущим / подати грехов прощение.
Слава, глас 2:Постническое житие твое Бог славы восприем, / мученическаго благохваления тя сподоби, / Ефреме, отче преподобне, / ангельским бо жительством и добрым деланием / к первому достоянию возводимый, / неистовства агарян не убоялся еси / и, яко агнец незлобивый волками лютыми, растерзаемь, / Христови конечне соединился еси. / Темже, обрет любве исполнение, / не престай молити о нас прославльшаго тя Господа.
И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся:Радуйся, преподобномучениче Ефреме, / от юности бо мирския лести возгнушався, / всем сердцем Всевидца Бога возлюбил еси / и, равноангельному житию поревновав, / зельным воздержанием и теплою молитвою / совершенства в добродетели достигл еси. / Темже и, от агарян беззаконных заклан быв немилостивно, / мученическая страдания, яко безплотен, прешел еси. / И ныне моли чтущим тя даровати велию милость.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Радуйся, преподобномучениче Ефреме, / преподобным сопричастниче и мучеником украшение, / доблести тех славный ревнителю, / звездо многосветлая добродетелей постнических, / ты бо, от горы Амомския / благодатию чудес всем возблистая, / омрачение страстей и скорбей нахождение разрешаеши / и скорым предстательством недуги врачуеши. / И ныне моли чтущим тя даровати велию милость.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, / Бог Израилев.
Радуйся, преподобномучениче Ефреме, / в Духе Святе нас возвеселивый, / паче же обретением мощей твоих обрадовавый, / имиже источается благодать обильно. / Сего ради, иже в недузех и страстех сущии, / отвсюду ко ограде твоей притекают / и, удобь исцеления приемлюще, / яве проповедают, славне, твое теплое предстательство. / Темже доброт твоих насладившеся, / Христа Бога воспевают, / многими чудодеянии тя возвеличившаго.
Слава, глас 8:Светом благодати, отче, озаряемь, / князей тьмы нахождения мужественне препобедил еси, / иже нещадно тело твое раздираху. / Ты же, страдания тяжкая претерпевая, / ко Христу взывал еси: / приими дух мой, Спасе, / Иже мене ради волею Пострадавый / и Источивый ми живот вечный. / И ныне, Ефреме блаженне, / непрестанно моли спастися тя ублажающим.
И ныне, Богородичен.
Тропарь, глас 1:Яко солнце, возсиял еси в горе Амомстей, / преподобномучениче Христов Ефреме, / и, варварская нахождения претерпев, / мученически к Богу отшел еси. / Сего ради благодать присно источаеши / благочестно зовущим: / слава Давшему ти крепость, / слава Прославльшему тя, / слава Действующему тобою всем исцеления.
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Гроб Твой, Спасе:Новосветлая звезда Христовы Церкве, / воистину явился еси, Ефреме чудотворче, / лучами чудес твоих озаряя концы. / Темже днесь торжествуем, блаженне, / твоего страдания праздник святый, / Христа величающе.
Слава и ныне, праздника.
По 2-м стихословии седален, глас 4.
Подобен: Вознесыйся на Крест:Нашедшии на святую обитель твою агаряне, якоже волцы дивии, / тя, Христова агнца кротчайшаго / растерзаша многообразными мучении. / Темже отшел еси к Небесному граду, / отче святый Ефреме, / и мученичества венец приял еси.
Слава, и ныне, праздника.
По полиелеи седален, глас 4.
Подобен: Премудрость и Слово:На гору Амомскую восшед, / жития светлостию в горы вечныя ум твой возвел еси / и мученичества течение мужески прошел еси, / заколение быв агарянскаго неистовства. / Сего ради сугубую честь от Бога приял еси / и точиши исцеления, отче Ефреме, / притекающим усердно ко святым мощем твоим. / Сия бо в честней обители твоей, / яко сокровище божественное, явил еси, блаженне, / освящая всех с верою приходящих.
Слава, и ныне, праздника.
Степенна 1-й антифон 4-го гласа.Прокимен, глас 4: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 43.
По 50-м псалме стихира, глас 6:Винограда животнаго розга сый, / Ефреме преславне, / мученичества грозд зрелый Церкви возрастил еси, / добре подвизався, / и ныне таинственный нектар благодати / теплым твоим заступлением нам источаеши / и молишися о душах наших.
Канон святаго, глас 1, егоже краегранесие:
Даждь, отче, божественную ми благодать. Герасимово.
Песнь 1Ирмос: Твоя победительная десница / боголепно в крепости прославися: / та бо, Безсмертне, / яко всемогущая противныя сотре, / израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Славою божественною украшен / и света неизреченнаго исполнен, Ефреме богоносе, / слово ми подаждь и просвещение ми даруй молитвами твоими, / яко да воспою страдания твоя.
Ум твой повеленьми Господними издетска к жизни лучшей направил еси / и монах богоносный и непорочный / в горе Непорочных соделался еси.
Силу от Бога приим и благочестия являя крепость, / агарянская лютая мучения мужественне претерпел еси, Ефреме богоносе, / егда простроша на древе тело твое.
Богородичен: Вся чистая и избранная, / девства блистающая благодатьми, явилася еси, Всенепорочная, / и Бога родила еси воплощаема / всем земнородным во спасение.
Песнь 3Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь / и милостивно в не воображся, / препояши мя с высоты силою, / еже вопити Тебе, Святый, / одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.
Возвысив ум твой к Богу, / плоти мудрование благодатию Святаго Духа умертвил еси / и, болезньми постническими предподвизая себе к страданию, / безстрастия сосуд явился еси, Ефреме всеблаженне.
Егда видел еси полки агарянския, / яко звери лютии, на божественную ограду твою нападшия, / стал еси неуклонно и небоязненно противу кознем их / и муки велия, богоносе, претерпел еси.
Долговременная мучения претерпевая, яко безплотен, / велиара льстиваго всякую силу твердым противлением твоим, отче Ефреме, победил еси / и мучеников венец от Бога приял еси, блаженне.
Богородичен: Яко честнейший Храм и девства всесвятое Селение, Чистая, / святых Святейшее Слово плотски нам родила еси. / Темже тепле вопию Ти: / очисти, Дево, сердце мое от всякия скверны.
Седален, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:Ангельски пожив в воздержании мнозем / кровей теченьми святыя ризы твоя обагрил еси, преподобне. / Темже, во обоих подвизех светло блистая, / подаждь нам свыше теплыми твоими молитвами во всем помощь, / Ефреме скоропослушне.
Слава, и ныне, Богородичен:Неизреченно рождшая Творца всяческих / тления измени нечистых страстей, / всегда мя оскверняющих. / Виждь слезы души моея, Богородице, / и очисти ум мой от помышлений безместных / и даждь сердцу моему умиление, молюся.
Песнь 4Ирмос: Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, / прозорливыма Аввакум усмотрив очима, / из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому / во спасение наше и обновление.
Простерше варвары тело твое, преподобне, / ураниша е нестерпимыми муками, / ты же ко Господу горе очима сердечныма взирая, / доблественне вся претерпел еси.
Любве ради ко Христу биемый и сокрушаемый нечестивыми агарянами / радовался еси, святе, / и вся острия губителя крепостию твоею стерл еси, / преподобномучениче Ефреме, священнейший.
Прежде неведомь, явился еси, отче, игумении Макарии, / яже, услышавши речения святых устен твоих, / имя твое и житие, преподобномучениче Ефреме, в мире сущим возвестила есть.
Богородичен: Престол явилася еси Бога Вышняго, / Тайны непостижимыя Вместилище, / содержащи на руках Источника жизни. / Сего ради молимся Тебе, Благая Одигитрие: / изведи ны из пропасти погибели / и буди нам спасительное Пристанище.
Песнь 5Ирмос: Просветивый сиянием / пришествия Твоего, Христе, / и осветивый Крестом Твоим мира концы, / сердца просвети светом Твоего Богоразумия / православно поющих Тя.
По чуднем обретении мощей твоих, Ефреме преподобномучениче, / действом неизреченным имя твое честное и подвиг крепкий / неведущим тя людем открыл еси.
Рака святых мощей твоих, богоносе, / благодать Духа Пресвятаго источает / и изливает исцелений божественныя струи, / отгоняющи страсти лютыя и всякая искушения.
Всем, призывающим имя твое, святе Ефреме, / многообразне являешися и подаеши благодать. / Темже Аттическая страна, чудес твоих исполнившися, / величает Господа.
Богородичен: Жизнодавца Бога плотию рождшая, Пречистая Владычице, / оживи мя, умерщвлена лестию лютаго ратоборца, / и к жизни лучшей возведи мя.
Песнь 6Ирмос: Обыде нас последняя бездна, / несть избавляяй, / вменихомся, яко овцы заколения, / спаси люди Твоя, Боже наш, / Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Мучеников твердость явив, / мученическия светлости показался еси причастник, богоносе отче Ефреме, / противу ярости зверонравных агарян неустрашимо ополчився.
Новый в преподобных и мученицех, Ефрем всеславный, / Божественным Духом вся верныя к веселию таинственному созывает. / Егоже честное страдание песньми восхвалим.
Крепостию богоданною, яко мученик божественный, облачився, / разслабленныя воздвизаеши, Ефреме премудре, / и одержимым прочими недуги избавление подаеши.
Богородичен: В печалех и напастех и искушениих сущим / радость непостижимым Рождеством Твоим источила еси, Богородице Приснодево. / Темже и мене вечныя радости сподоби.
Кондак, глас 3.
Подобен: Дева днесь:На горе Амомстей добре подвизался еси, богомудре, / и тамо мученическое течение скончал еси. / Темже, преподобномучениче Ефреме, / Жизнодавец сугубыми венцы достойно тя увенча, / прилежно молящася о душах наших.
Икос:От юности Христу последовав, отче, / мирскаго мятежа и плотския сласти всеконечне отверглся еси / и, божественною любовию распалаемь, / в горе Амомстей ангельски пожил еси, / постническими же труды душу и тело очистив, / божественныя благодати жилище явился еси. / Таже и, скверноубийственными руками находящих иноплеменник ят быв, / мученическую крепость показал еси / и, многообразным мукам и терзанием противостав, / нуждно за Христа умерщвлен был еси. / Темже, преподобномучениче Ефреме, / Жизнодавец сугубыми венцы тя увенча, / прилежно молящася о душах наших.
Синаксарий.Месяца мая в 5-й день, память совершаем страданий святаго славнаго преподобномученика Ефрема новоявленнаго и чудотворца, иже в стране Аттичестей, на горе Амомон подвизася и в пятьнадесятом веце от Рождества Христова пострада.
Стихи:
Постничеству страдание, Ефреме, сочетав,
Достойно прославлен был еси от Господа.
В пятый день, Ефреме, руками убийственными
Мученическую обрет себе кончину.Сей муж в четыренадесятое лето от рождества своего освятися Господеви, взем на рамо крест свой. И в горе Амомон именуемей, иже во Аттике, в сущей тамо обители, божественным желанием движимый, уединися и постническия подвиги соверши, крайним воздержанием и прочими Христа ради добродетельми очистив себе и явився боговиден.
Но завистию врага и доброненавистника диавола христоборцы агаряны, морем нашедшии, граблению и разорению и убиению вся бывшая в обители предаша. Таже, многим безумием одержимии, и блаженнаго Ефрема лютыми муками и ранами терзаша, дондеже той нуждною смертию душу святую свою в руце Божии предаде в лето Господне 1426, маия в пятый день, во вторник, о часе девятом.
Сия вся совершишася без вести и неявленна на много лет, сокровенна глубиною безмолвия и забвения. Обаче в лето тысяща девятьсот пятьдесятое (1950), божественным вразумлением подвизаемая, игумения обители, ейже имя Макария, раскопавши землю тамо во дворе (януария в 3-й день), обрете во мнозе изумлении и священном страсе мощи преподобнаго сего мужа, небесное благоухание и благовоние источающа. Недоумеющей же и молящейся ей, во еже уведати, коего святаго мужа мощи сия суть, явися ей чуден и святолепен инок, иже вся поведа: имя свое, варварское нашествие сопостат и мученическую свою кончину, еще же и увери ю, яко обретенныя сия мощи его суть. Посему и празднуем обретение честных мощей преподобномучника месяца януария в третий день.
Божественный сей преподобномученик, прославленный от Господа, множество чудес действует призывающим его и многия недуги исцеляет притекающим к священным его мощем, почивающим во святей обители его близ Неа Макри, и во сне и яве множицею являяся, подает помощь и содействует содержимым в нуждах данною ему от Господа благодатию. Того молитвами, Христе Боже, помилуй и спаси нас. Аминь.
Песнь 7Ирмос: Тебе, умную, Богородице, пещь, / разсмотряем, вернии, / якоже бо отроки спасе три Превозносимый, / мир обнови, во чреве Твоем всецел, / хвальный отцев Бог и препрославлен.
Постнический подвиг божественною любовию совершая, преподобне Ефреме, / кровьми страдания себе омочил еси / и, яко жертва непорочная, Создавшему всяческая принеслся еси, / величая Того, яко хвальнаго отцев Бога и препрославленнаго.
Рака мощей твоих, отче Ефреме, / силою божественною недуги исцеляющи и демоны прогоняющи, / здравие изливает и благовоние Небесное источает / всем, благочестно к тебе притекающим.
Аттичестии собори и афиняне благоговейнии / во обитель твою честную с верою притекают, / просяще богатныя благодати твоея, Ефреме, ангелов сопричастниче. / Юже подаждь и нам, преподобномучениче, услаждая души наша.
Богородичен: Яко неистощимый Источник щедрот божественных, Всенепорочная, / воду жизни жаждущей души моей ныне источи / и зной безмерных моих скорбей утоли, / да пою, Богородице, славу Твою несказанную.
Песнь 8Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, / якоже в горниле, / добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: / благословите, вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите во вся веки.
Терпящу ти горькая досаждения от мучителей, отче Ефреме, / божественным твоим смирением сломил еси врага гордыню превознесенную, взывая: / благословите, вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите во вся веки.
Воистину от Христа по достоянию прославлен был еси, отче, / и по временех мнозех, яко сокровище, нам явился еси, Ефреме, научая взывати: / благословите, вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите во вся веки.
Крепость души твоея показуя, / каплющею кровию твоею одержание и неистовство агарян потопил еси. / И, внегда умирати тебе, / благодати Духа Святаго исполнився, молился еси, Ефреме: / Владыко Христе, в руце Твои предаю дух мой.
Богородичен: Неискусомужно родила еси Христа / и по Рождестве, яко прежде Рождества, пребываеши, Приснодева Чистая. / Сего ради взываем Ти: / радуйся, чистоты Сосуде всесвященный, / едина Благодатная, во вся веки.
Песнь 9Ирмос: Образ чистаго рождества Твоего / огнепалимая купина показа неопальная; / и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, / да Тя, Богородице, / непрестанно величаем.
Мученически запечатлев житие твое, / венец небесный от Христа приял еси, отче, / и Древу Жизни предстал еси, Ефреме преподобномучениче, / вечныя радости сподобляемый и причастием божественным обожаемый.
Равный преподобным явился еси, отче, / в посте и молитве проводя житие твое, / и равночестен страстотерпцем соделался еси, / терпя агарян нахождение, Ефреме преподобномучениче. / Темже сугубыя почести улучил еси.
Память совершающе днесь твоего крепкаго страдания, вопием ти: / всегда сохраняй от всякия нужды и скорби обитель твою, / чтущую тя, Ефреме преподобномучениче, / и нам подавай, яже ко спасению полезная.
Нужднейшую смерть претерпел еси, преподобномучениче, / и бурею нестерпимых мук достигл еси тихаго пристанища вечныя славы и светлости. / Темже всегда молися о чтущих тя, отче Ефреме, блаженне.
Богородичен: Высоту несказаннаго Рождества Твоего, Дево, кто изглаголет? / Ты бо плотию родила еси Безплотнаго, Бога же и Человека. / Сего ради Тя, Богородице, непрестанно величаем.
Светилен.
Подобен: Жены услышите:Постническими бореньми житие твое просветил еси / и мученическими подвиги, яко жертва благовоннейшая и приношение благоприятное, / Господеви принеслся еси, Ефреме. / Темже всегда молися о верою почитающих священная страдания твоя.
Слава и ныне, праздника.
На хвалитех стихиры, глас 4.
Подобен: Яко добля в мученицех:От юности, святе, / Христови последовал еси / и, мирския красоты отвергся, / жительства светлостию / и страдальческими подвиги / в горе Амомстей просиял еси. / Темже и Христа во обоих трудех прославил еси / и ликом Ангельским, / Ефреме, сочетался еси.
Яко звери дивии / уязвляху тя нашедшии агаряне, / ты же, яко овча незлобивое, / вся претерпел еси, / непреложным умом взирая ко Христу. / И в руце Его дух твой, радуяся, предал еси, / прият быв лики Ангельскими, / яко твердый преподобномученик, / Ефреме, радование наше.
В преподобных, яко преподобен, / сияеши, блаженне, / и в страстотерпцех, яко мученик божественный, / во обоих бо трудех изрядствовал еси, святе, / и Христа прославил еси. / Сего ради и Той, прием святыя твоя подвиги, / чудес тебе благодать даде. / Егоже моли непрестанно, / Ефреме святе, о чтущих тя.
Благоволением лучшим / светло тя Прославльшаго / по мнозех летех честныя твоя мощи / в земли сокровенныя, преподобне, / ныне явишася, яко цвети мысленнии, / благоухание Небесное источающе / и чудодействующе обильно исцеления / верою прибегающим к тебе, / Ефреме богомудре.
Слава, глас 5:Добродетели одежду кровию страдания обагрил еси, / подвизався законно, преподобномучениче Ефреме, / победив бо бесовския невидимыя полки, / множества видимых враг стремлений не убоялся еси, / вышних ища и вожделея. / И, яко светильник пресветлый, во всех доблествовав, / в чертог приносущныя жизни востекл еси. / Темже, причастник сый божественнаго света, / тьмы страстей избави ны, / благочестно празднующих память твою.
И ныне, праздника.
Славословие великое и отпуст.
На ЛитургииБлаженны от канона праздника, песнь 3-я на 4, и святаго, песнь 6-я на 4.
Прокимен, глас 7: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Апостол к Римляном зачало 97.
Аллилуиа, глас 6: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. Стих: Сильно на земли будет семя его.
Евангелие от Матфеа, зачала 21 - 23 (глава 7:12 - 21).
Причастен: В память вечную будет праведник: