#Elect_UA - твіттер-трансляція президентських виборів в Україні

Jan 16, 2010 10:50

У четвер, 7 січня, стартувала фінальна стадія першої в Україні мобільної трансляції виборів під назвою «Еlect UA». Група ентузіастів - журналістів та громадських активістів - почала висвітлення виборів у соціальній мережі Twitter. Читайте авторський матеріал Ярослава Гребенюка (ака Chornogora).



За останні кілька років українські політики спромоглися зробити перші кроки у блогах. Президентська виборча кампанія прискорила поступ. У Twitter мають акаунти Віктор Ющенко, Юлія Тимошенко, Арсеній Яценюк (щоправда, президент та прем’єр-міністр "твітять" через власні PR-служби).

Коротко і чітко
Комунікаційний сервіс Twitter - суміш блогу, месенджера і служби СМС - набуває все більшої популярності у світі. Його користувачі обмінюються короткими повідомленнями (ліміт - 140 знаків) в інтернеті. Цей процес можна порівняти зі спілкуванням групи людей, приміром, водіїв маршруток, налаштованих на єдину радіохвилю. Або з обміном СМС, якщо уявити, що повідомлення надходить не окремій людини, а групі людей.

Коротке повідомлення ("твіт") можна надсилати як з комп’ютера, так і з мобільного телефону. До нього можна прикріпити світлину, щойно зняту камерою мобільника, аудіо-запис, відео-ролик. Це суттєво зменшує час між подією та потраплянням новини до цільової аудиторії. Мобільність сервісу відразу ж оцінили журналісти та громадські діячі. Наприклад, журналіст може записати інтерв’ю з очевидцями події на мобільний телефон і кинути файл з записом на спеціальний Twitter-сервіс, який автоматично направить її у мережу. Або записавши якусь подію на відеокамеру, влаштовану в ноутбук, можна миттєво кинути запис в інтернет, одночасно повідомивши про це колег по Twitter.

У світі переваги Twitter вже широко використовують у різних суспільних проектах. Twitter - одна з фішок переможної кампанії Барака Обами. Через цей сервіс учасники волонтерських груп домовлялися про спільні заходи, і таким чином розповсюджувалася інформація про збирання коштів на потреби кандидата.

Вибори під кутом Twitter
Українська громадськість, зі свого боку, теж знайшла спосіб задіяти "нові медіа". Було зрозумілим, що під час голосування дуже важливо донести до людей нюанси швидкоплинних подій безпосередньо з виборчих дільниць - тут і стає в пригоді Twitter. На цій ідеї побудовано проект «Еlect UA», який наразі реалізує Міжнародна громадська організація «Інтерньюз-Україна» за підтримки Internews-Network.

Віталій Мороз, керівник департаменту нових медіа, розповів, що трансляція триватиме до 18 січня з Одеської, Запорізької, Луганської, Тернопільської та Житомирської областей. Ініціатори проекту намагалися обирати регіони, які не дуже активно представлені в загальнонаціональному медіа-просторі, й охопити всі частини країни. Також під час реалізації проекту до нього долучилися представники Херсонської, Миколаївської, Дніпропетровської, Донецької, Івано-Франківської, Хмельницької, Вінницької областей та Криму.

Віталій Мороз: "Ми створили мережу Twitter-репортерів, до якої зараз належить 63 учасники. На конкурсній основі ми відбирали журналістів, представників громадських організацій та медіа-активістів. Особливість проекту в тому, що до нього змогли долучитися всі, хто вміє користуватися Twitter та цікавиться цією темою". Потім відібрані учасники пройшли одноденний тренінг з основ використання Twitter. Навчальні центри були організовані в 5 областях.

Головний продукт проекту - сайт www.electua.org. На ньому збираються повідомлення репортерів з місць подій. Для кожної області заведений окремий хеш-теґ (позначка). Загальний хеш-теґ проекту - #elect_ua. Завдяки ним можна бачити, з якого регіону ведеться репортаж. Трансляція подій вестиметься з ноутбуків та мобільних телефонів. Учасник надсилає SMS на спеціальний номер, потім відбувається його перенаправлення на сайт Twitter і врешті-решт з невеликим запізненням - на www.electua.org.

Трансляція на сайті триває, ось приклади повідомлень:
«В Северодонецке агитация Ю.Тимошенко не только на баннерах, но и на 5, 9-тиэтажках #elect_lg»
«З’явилися листівки - Янукович обіймає Ющенка: "Когда мы едины - мы непобедимы". Відповідальний А.Герман #elect_lg».

Автори повідомлень заощаджують знаки, тому пишуть стисло, обминаючи слова, без яких можна обійтися. Але все зрозуміло: теґ #elect_lg свідчить, що подія відбулася в Луганську, що там з’явилися листівки, які скоріш за все компрометують Віктора Януковича, і що відповідальним за випуск накладу є А.Герман (чи це жарт, чи правда випуском тиражу керував однофамілець піарниці Януковича?). Іноді до короткого повідомлення додається ланка, яке веде зацікавленого читача далі - до відповідної статті про подію чи запис у блозі, наприклад: «А.Клінчаєва, відомого бешкетами регіонала, за псування агітації БЮТ затримала міліція http://bit.ly/6AjceG #elect_lg».

Бойове хрещення
Волонтери, що зголосилися на висвітлення виборів через мережу Twitter, - не аноніми. На сайті поряд з "ніками" (інтернет-псевдонімами) стоять їхні справжні прізвища та номери мобільних телефонів. Отже, до репортера можна подзвонити і дізнатися більше про події. Це може стати у пригоді журналістам для збирання попередньої інформації, відтак журналіст може використати коментар "твітерянина" для написання розгорнутого матеріалу.

Проект спрямований не лише на висвітлення виборчого процесу в Україні, а й на популяризацію можливостей нових інформаційних сервісів. "Ми підвищуємо знання активістів загалом в Twitter, - наголосив Мороз. - Це сприятиме тому, що десь за рік наші люди будуть набагато більш обізнаними на секретах Twitter, ніж основна маса користувачів".

Ярослав Гребенюк
Previous post Next post
Up