Полтавський авіамузей

Oct 29, 2015 23:20

Після закінчення холодної війни у Полтаві залишилася єдина (на території України) важка бомбардувальна авіаційна дивізія, на озброєнні у якої перебували дальні бомбардувальники, які несли ядерну зброю. Проте, коли наша держава лишилася ядерного статусу, ця дивізія була остаточно розформована в 2006-му році, частина літаків була продана Росії, де ще й досі експлуатуються такі літаки, а інші мали бути знищені. Та невеличку кількість літаків було збережено, і згодом був створений Музей дальньої авіації, експонатами якого стали ті самі літаки, що підлягали знищенню.


Цей невеличкий літак - СУ-15, винищувач-перехоплювач, розроблений на початку 1960-х років, який довгий час складав основу протиповітряної оборони СРСР. Найбільш відома «пригода» за участю Су-15 сталася в 1983 році, коли Су-15 збив південнокорейський пасажирський літак Боїнг 747. За деякими відомостями небезпечний маневр цього літака також став причиною загибелі Гагаріна в 1968 році.


Ту-95. Останній у світі прийнятий на озброєння серійний турбогвинтовий стратегічний бомбардувальник-ракетоносець. Також один з найшвидших гвинтових літаків, що став одним із символів холодної війни.


Остання модифікація цього літака призначена для ураження крилатими ракетами важливих об'єктів у тилу противника в будь-який час доби і при будь-яких погодних умовах.


Цей літак став першим радянським міжконтинентальним бомбардувальником і останнім літаком, побудованим за завданням Йосипа Сталіна.


Він один з найбільш гучних літаків у світі, його засікають навіть гідроакустичні системи підводних човнів.


Цікаво, що катапультних крісел в Ту-95 немає і в аварійній ситуації екіпаж залишає літак через штатний люк, розташований за передньою стійкою шасі.


Взагалі-то цікаво полазити всередині літаків, які колись несли ядерну зброю. Хоча нам «пощастило». Як раз одразу за нами в цей літак залізла невеличка компанія з семи маленьких «чортенят». Це якийсь звіздець, що можуть зробити купа дітлахів всередині літака, якщо залізуть туди всі одночасно.


ТУ-22КП. Дальній надзвуковий бомбардувальник, носій протилокаційних ракет.


ТУ-160 «Білий лебідь». Є найбільшим і найпотужнішим в історії військової авіації надзвуковим літаком і літаком із змінною геометрією крила, а також найважчим бойовим літаком у світі. Має найбільшу серед бомбардувальників максимальну злітну масу.


Це також самий швидкісний бомбардувальник. Цей літак привезли до Полтави з іншого аеродрому, і, здається, зараз це останній такий літак на території України.


ТУ-22М3. Дальній надзвуковий ракетоносець-бомбардувальник із змінною геометрією крила. В 2003 році був знятий з озброєння в Україні, а до 2006 року кілька десятків літаків було вже порізано на металобрухт.


Цей літак - єдиний ТУ-22М3, що лишився на території України.


Згідно з українсько-американської Угоди про ліквідацію стратегічних ядерних озброєнь, в лютому 2006 р на полтавському військовому аеродромі розрізали останній бомбардувальник ТУ-22М3.


Літак-красень, тільки ракета чомусь знайшлася лише одна.


Окрім літаків вистачає всіляких двигунів, бомб, ракет і ще якогось обладнання. Як майже в усіх таких музеях директор може розповісти багато цікавих подробиць.


Прайс-лист. Міністерство охорони здоров’я попереджає: пошкодження деталей ракет та бомб може бути шкідливим для вашого здоров’я.


Від деяких людей випадково чув, що музей вже під час проведення АТО закрили, тому що сам музей розташований на території військової частини, і наче аеродром той знов почали експлуатувати за призначенням. Може хтось знає, чи так це? Чи може цей музей кудись переїхав, наприклад?

полтава, музеї, полтавщина

Previous post Next post
Up