Як працював радянський gps на траспорті

Aug 13, 2017 00:11


Багато людей в Черкасах не знають, що систему контролю місця розташування місцевих тролейбусів (аналог сучасного gps-моніторингу) в місті запровадили дуже давно, ще з 1986 року. Звісно ж супутники тоді не використовували, а для контролю використовували металічні рамки, які встановлювали на даху. Зовні вони трохи схожі на штрихкод, та й принцип роботи майже той самий. На багатьох старих тролейбусах вони досі стоять, тільки навряд чи вже використовуються за призначенням. Кожна рамка складалася з унікального набору перемичок, за якими можна було автоматично ідентифікувати тролейбус.




А на кінцевих зупинках, та в деяких місцях просто посеред вулиць, встановлювали сканери таких штрихкодів, які зчитували час проїзду через сканер кожного тролейбусу, та передавали цю інформацію диспетчерам.


Зараз вони виглядають дивно, а колись ця система непогано працювала. В Україні ця система наче ще була в Сумах, Луцьку та Чернівцях. Чесно кажучи, інформації про неї майже немає, більше чутки. Кажуть, що всі сканери були закордонні (виробляла їх чи то Siemens, чи то якась інша відома контора), свої сканери радянський союз робити не навчився. Зараз вже все простіше: gps є майже в кожному сучасному телефоні.


Можна ще почитати:
- Вінницькі трамваї
- Про тролейбуси

Оригінал цієї публікації знаходиться на dreamwidth

транспорт, черкаси

Previous post Next post
Up