Недавно готуючи чергове засідання танго-клубу на тему "Креольські вальси", був впевнений, що певна кількість народу збереться - хоча би послухати гарну музику, в ідеалі - поговорити про історію, особливості і т.і. Особливо у світлі модних зараз суперечок на тему музичності в танго, і особливо - в танго-вальсі.
Прийшла одна(!) людина. Клуб того вечора я рахую успішним - ми проговорили годину, людині було цікаво (додам, що у віртуальних суперечках вона участі ніколи не бере :) ). А я черговий раз замислився - чому народ у нас настільки пасивний? Чому зупиняється на пів-кроку до нових знань, натомість воліючи до піни з рота сперечатися ні про що... Ось вам конкретний приклад. Термін "креольські вальси" останнім часом набув популярності в обговореннях (раніше згадувалася лише назва "танго-вальс"). Супер! В результаті модною течією стало казати - мовляв, люблю танцювати під креольські вальси. Це чудово! Проте, люди, ви впевнені, що знаєте значення слів, які використовуєте? Відразу оговорюся - можливо, я надто глибоко копаю, і більшості такі знання ні до чого, може й так. Але по-перше, не люблю бути голослівним, а волію розбиратися в речах, про які говорю, по-друге - по-моєму, раз почавши згадувати креольські вальси - не зацікавитися ними хоч трохи глибше неможливо. (Знов-таки, ІМХО).
Ось вам деякі "цікавості" щодо вальсів:
- МЕКСИКАНСЬКІ вальси - що ви знаєте про них? Хоча би чули? Авжеж, чули, принаймні деякі з вас - слухаємо "Sobre las Olas" Хувентіно Росаса:
Click to view
- "КРЕОЛЬСКИМИ" взагалі-то називають перуанські вальси, а не будь-які латиноамериканські, як часто можна побачити в Інтернеті. Музика Перу є унікальною сумішшю іспанської (хоч щось корисне від конкістадорів), індіанської та африканської культур. Тому часто перуанські вальси виконуються під акомпанемент кахона та інших ударних інструментів:
Click to view
Вальси в Перу - це як фламенко в Іспанії, люди збираються грати/співати (тобто не треба зациклюватися на танцювальній складовій! :) ). Дуже схоже на іспанські пеньї:
Click to view
- ВЕНЕСУЕЛЬСКІ ВАЛЬСИ сформувалися незалежно від перуанських і трохи пізніше. І зазнали великого впливу з боку хоропо - народного танцю llaneros ("мешканців рівнин"). Хоропо й досі рахується візитною карткою Венесуели, а хоропо Alma Llanera - неофіційним гімном країни:
Click to view
А бачили - як танцюють хоропо? Дивіться (коментувати не буду - самі знаходьте особливості та специфіку):
Click to view
Вплив хоропо чітко прослуховується в поліритмії венесуельського вальсу:
Click to view
- ІСПАНІЯ: якось ніхто не замислювався - а хто завіз до Америки вальсові ритми? Хто-хто - конкістадори в пальто! Іспанці. Що, вони теж вальси танцювали?! ТАК!!! Прошу:
Click to view
Ну і щоб добити - фламенко-вальс:
Click to view
Скажете, булерія? No, senores! Булерія як манера гри - так, булерію взагалі як "інструмент" часто використовують для адаптації та змішування стилів - адже вона така гнучка. Станьте і станцюйте (не як фламенко, не як хоропо - просто як вальс, як танго-вальс). Ловіть ритм - він тут вам на таці піднесений :)
Підсумовуючи - скажіть, ви все це знали? Чи хоч трохи нової інформації отримали? Це НЕ є якесь детальне дослідження, це є лише крок до нього (і я продовжу) - але маю надію, що тепер кажучи "я люблю креольські вальси" - люди знатимуть, про що говорять :)