(no subject)

May 25, 2008 21:41

Skaičiau čia tokią diskusiją tarp trijų kinematografiją įvairiuose Kinijos universitetuose dėstančių profesorių ir režisieriaus Jia Zhangke. Diskusijos objektas buvo Jia filmas "Gerieji žmonės iš Trijų tarpeklių" (a.k.a. "Tykus gyvenimas"), bet kalbėta ir bendrai apie dabartinę situaciją (žemyninės) Kinijos kine. Kokį puslapį, jei ne daugiau, užėmė pabėdojimai, kad patys jauniausi režisieriai, dabar ateinantys į kiną, kuria kažkokius blankius ir paviršutiniškus filmus. Ir visi sutarė, kad pagrindinė to problema - šitas jaunimas neturi gyvenimo patirties ir elementariai nežino, iš kur savo filmams semtis medžiagos. Jų niekas nemoko apie literatūrą, teatrą, operą, jie taip pat nebekeliauja po šalį taip, kaip tradiciškai keliaudavo įkvėpimo semdamiesi senieji kinų intelektualai imperiniais laikais. Trumpai tariant: jų siauras akiratis, todėl ir filmai siauri.

Tai štai, skaičiau aš šituos žodžius ir man atrodė, kad kalbama apie Lietuvą... Ar tik ne paskutiniam "Kine", "Brėkštant" recenzijoje (o gal kažkuriam feljetone?) buvo pasakyta lygiai tas pats: jauniausios, ką tik mokslus baigusios režisierių kartos patirtis per lėkšta, kad jie galėtų sukurti ką nors geresnio nei "Diringas" (man regis, ten kalbėta apie "Diringą"; pati jo taip ir nemačiau). Kiek prisimenu, ten rašyta: jiem atrodo, kad knaisiojasi giliai po žmonijos problemas, tačiau visos problemos, kurias mato aplinkui, susiveda į vakarėlius, konkurenciją, na, dar neištikimybę. Nežinau, visai nežiūriu visokių AXX, tačiau perskaičiau šitą kinišką straipsnį, ir iškart prisiminiau lietuvišką...

lietuvių kinas, kinų kinas, kinas

Previous post Next post
Up