Ох, розкішні які рушники, живі, справжні.. хочу-хочу музейних! із підписами, якщо можна - де, коли, звідки..
і на цих, було б добре, якби автори рушників вказували дату тих рушників, які вдроджували.. напевне 19-те століття чи початок 20го. але які автентичні, справжні! Зараз читаю Михайла Селівачова "Лексикон української орнаментики", вчуся читати візерунки і символи.. і тут вже впізнаю у Рожаниці, наприклад, як антропоморфні символи (наприклад, жінка-оранта) проступають у фітоморфних (дерево житті з піднятими як у оранти "долонями"-гілками), водночас "дерево життя" чи "дерево роду" - це наскрізна тема багатьох рушників і на Київщині, і на Дніпропетровщині, і у нас на Поділлі теж..
дуже цікаво! дякую, Юлю, за такі цікаві дописи, пиши ще. (і побільше, побільше такого всякого :)) )
"напевне 19-те століття". І я так думаю, але музейники про це не написали(. Думається, рушники з "козацькими назвами" - не з Дніпропетровщини, а із Запоріжжя. Бачила такі в книжці, де були зібрані зразки запорізьких рушників. Хоча.. Колись же це була одна область. А щодо символіки - іноді важко розібрати, де рожаниця, а де дерево життя, так воно все стилізовано. Не знаю, чому музейники трохи не написали там про символіку.
ага, я здається, бачила цей рушник! а щодо "не вишивка хрестиком "під старовину" - то так, справді, на цій виставці нема жодного рушника, вишитого хрестиком. і це неймовірно тішить)
Юль, а ты их лично видела эти рушники? Мне очень интересно про технику. Вот если взять например "Дерево життя", ты там очень близко еще фрагмент показала - я правильно вижу, что там сочетание глади со счетными техниками? Сначала контур делается чем-то вроде тамбурного шва, потом он заполняется гладью, а внутри ведь все заполнено счетными швами? Или я что-то неправильно понимаю?
ЗЫ мне заказ сейчас пришел на такую технику вышивки... изучаю матчасть...
Рушники видела, да, это же все мои фото. Я тоже так поняла - это сочетание глади со счетными техниками. Но там,кажется, не тамбурный шов, а другой. Нашла в книжке, что он называется "рушниковый двусторонний шов". Я знаю , как его вышивать, но не могу рассказать словами. Типа "назад голку", но немножко не так.
Comments 31
хочу-хочу музейних! із підписами, якщо можна - де, коли, звідки..
і на цих, було б добре, якби автори рушників вказували дату тих рушників, які вдроджували.. напевне 19-те століття чи початок 20го.
але які автентичні, справжні!
Зараз читаю Михайла Селівачова "Лексикон української орнаментики", вчуся читати візерунки і символи.. і тут вже впізнаю у Рожаниці, наприклад, як антропоморфні символи (наприклад, жінка-оранта) проступають у фітоморфних (дерево житті з піднятими як у оранти "долонями"-гілками), водночас "дерево життя" чи "дерево роду" - це наскрізна тема багатьох рушників і на Київщині, і на Дніпропетровщині, і у нас на Поділлі теж..
дуже цікаво! дякую, Юлю, за такі цікаві дописи, пиши ще.
(і побільше, побільше такого всякого :)) )
Reply
Reply
Reply
а щодо "не вишивка хрестиком "під старовину" - то так, справді, на цій виставці нема жодного рушника, вишитого хрестиком. і це неймовірно тішить)
Reply
Reply
Reply
і такі незвичні для мене)))
Reply
Reply
ЗЫ мне заказ сейчас пришел на такую технику вышивки... изучаю матчасть...
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Leave a comment