https://www.paulmitchell.co.uk/frames/a-concise-history-of-frames/ "And for many of those artists, the frame still remains a primary method for separating their depicted worlds from the reality of the spectator, providing an area of transition between one world and the other, harmonizing their work with the interiors where it may hang, protecting it, and distinguishing it from those of others on an exhibition wall. For antique paintings the frame works even harder, recreating something of the historical and social setting, indicating the original purpose and function of a painting, expanding upon the meaning of the subject, and restoring aesthetic balance and harmony. In the end, there are scarcely any paintings that would not gain presence and authority from a well-chosen frame."
"...Для многих из этих художников рама все еще остается главным способом отделить их воображаемые миры от реальности зрителя, обеспечивая пути перехода от одного мира к другому, гармонизируя продукты их творчества с интерьерами, где они могут быть помещены, оберегая их и помогая различить их от многих других, вывешенных на стенах выставочных залов. На пользу старинной живописи рама работает еще интенсивнее, воссоздавая кое-что из исторического и социального контекста, подчеркивая первоначальную цель и функцию произведения, растолковывая смысл темы и восстанавливая эстетическое равновесие и гармонию. В общем, вряд ли найдется картина, которая не выиграла бы в мощи своего воздействия от присутствия хорошо подобранной рамы".
This entry was originally posted at
https://raf-sh.dreamwidth.org/1543140.html.