Спільна заява учасників «Глобальної хвилі дій за освіту»

Jan 10, 2011 18:08



Школярі, студенти, батьки та службовці по всьому світу протестували і протестують проти зростаючої комерціалізації та приватизації суспільної освіти і боролися за вільну і доступну всім освіту протягом минулого десятиліття.

Минулого року люди об'єдналися на міжнародному рівні в рамках «Глобальної хвилі дії за освіту».

Багато хто з нас використовує «Міжнародний студентський рух» як самостійну платформу, створену для обміну інформацією, пошуку нових контактів і координації протестів на міжнародному, глобальному рівні. Ми будуємо структуру, засновану на основі прямої безпосередньої участі, не ієрархічній організації, на основі колективного обговорення і колективної дії. Кожен, хто пов’язує себе з боротьбою проти приватизації суспільної освіти, за вільну, загальнодоступну освіту, може взяти участь у діяльності та формуванні платформи!

Дехто з нас вже зустрічався і обмінювався контактами на: 10-річчя Болонського процесу в Louvain la Neuve (Бельгія) 25-29 квітня 2009 р., Університетському саміті Великої вісімки в Турині (Італія) 17-19 травня 2009 р., “Болонья горить” у Відні (Австрія) 11-14 березня 2010, “Болонья продовжує горіти” в Мадриді (Іспанія) 8-14 квітня 2010 і на "Європейському освітньому конгресі" в Бохумі (Німеччина) 25-30 травня 2010.

Нас всіх об'єднують такі цілі:

Проти чого ми боремось?

Вплив поточної ситуації в економіці на освіту:

→ плата за освіту та будь-які інші збори, що обмежують доступ людей до освіти;

→ закабалення студентів;

→ державна освіта, що спрямована на обслуговування ринку (праці)

→ Так званий Болонський процес (і його аналоги у світі) націлений на побудову системи освіти, в якій люди отримують лише ті навички, які потрібні на ринку праці. Це сприяє зменшенню витрат на студента, скорочує час навчання, виробляє кадри низької кваліфікації;

→ перетворення освіти на товар (як і всіх інших речей в нашому житті);

→ вплив (збільшення впливу) інтересів бізнесу на фінансування державної освіти;

→ зменшення фінансування суспільної освіти по всьому світу;

→ “приватизація” громадських фондів задля субсидії приватної освіти;

→ коммодифікація та експлуатація праці студентів освітніми закладами.

Ми боремося проти дискримінації і виключення студентів з університетів, за будь-якою з наступних ознак:

→ соціально-економічноме становище (наразі освітні системи влаштовані так, що люди, які мають менше грошей, не можуть брати участь в освітньому процесі на рівних правах);

→ національність;

→ зовнішній вигляд;

→ політичні погляди та діяльність;

→ стать;

→ сексуальна орієнтація;

→ релігія;

→ етнічне походження;

→ колір шкіри.

Ми також виступаємо проти того, щоб комерційно вигідні дослідження переважали над речами, необхідними суспільству та освітній системі в цілому!

→ Суспільні освітні заклади поставлені в умови, в яких доводиться змагатися за спонсорські пожертви на фундаментальні дослідження, тоді як більша частина коштів витрачається на те, що в даний момент вигідно (обмежуючи хід досліджень, націлених на далеке майбутнє). Грунтуючись на комерційній вигоді, суспільні освітні заклади можуть приховувати справжній стан справ для отримання додаткового фінансування.

Ми проти пріоритету комерційно вигідних в даний момент досліджень над фундаментальними.

Діяльність на благо армії в університетах:

→ НІ дослідженням з виключно військовим ухилом!

→ НІ популяризації армії в стінах університету!

За що ми боремось?

ЗМІСТ:

→вільна та доступна освіта для всіх: освіта, перш за все,має задовольняти інтереси особистості. Це означає: формування критичного мислення, розуміння структур, що існують у навколишньому світі; освіта повинна давати рівні права не тільки окремим особистостям, а й сприяти формуванню суспільства рівних прав;

→ освіту як благо, що служить суспільним інтересам;

→ академічну свободу та свободу вибору: свободу обирати будь-яку освітню дисципліну.

ДОСТУП:

→ освіту, вільну від монетарних механізмів оплати учасниками та будь-якої дискримінації та виключення і, відповідно, доступну кожному/ій.

→ достатнє фінансування всіх закладів суспільної освіти, незважаючи на те, чи вважаються вони прибутковими чи ні.

СТРУКТУРА:

→ всі освітні заклади мають бути демократичними (пряма участь знизу як основа прийняття рішень).

Чому на локальному та глобальному рівнях?

Поточний стан економіки робить нашу боротьбу спільною у всьому світі. Впливаючи на політику локально/регіонально, ми повинні враховувати глобальні структурні особливості нашої боротьби, узгоджувати дії, обмінюватися досвідом і теоретичними роздумами. Невеликі зміни можна здійснити, діючи на регіональному рівні, але вирішення глобальної проблеми можливе тільки при глобальній взаємодії.

Освітні системи в усьому світі зараз роблять те ж, що і економічна й державна системи: вибірковість, вишкіл, формування байдужості і покірності в суспільстві. Ми за іншу освіту і за інше життя!

Ми разом чинимо опір будь-яким репресіям з боку державної влади по всьому світу, які спрямовані на людей, що причетні до боротьби за вільну та доступну освіту.

Групи та особи, що вказані нижче підтримують та обіцяють поширювати цю заяву, та брати активну участь у «Глобальній хвилі дії за освіту», а також сприяти взаємодії освітніх активістських груп по всьому світу у майбутньому.

Хочеш підтримати заяву та щоб твоє ім'я (чи твоєї групи) було вказане знизу? Просто надішли імейл сюди: united.for.education@gmail.com

~ один світ - одна боротьба ~

Заява на сайті "Прямої дії" >>>

боротьба, солідарність, освіта, інтернаціоналізм

Previous post Next post
Up