В рамках саморозвитку прочитала на канікулах книгу Барбари Шер "Про що мріяти"
поради для людей, які не знають, чим хочуть займатися в житті
Книга дає загальні настанови, корисні людям, які хочуть зрозуміти, що вони хочуть :) ну і правильно вибрати заняття в житті.
Мета - стати щасливими !!!
Щастя, за Барбарою Шер, - знати чого хочеш і рухатися до мети.
Для мене це зараз досить актуально, тому ось резюме важливих моментів. Може комусь це згодиться і надихне прочитати книгу.
Гл. 1 - ти робиш те, що від тебе очікує твоя сім’я
Вправа: показати внутрішні протиріччя закладені вихованням (коли різні близькі люди розвивали у вас діаметрально протилежні якості)
Гл. 2 - Коли щось робиш - питай себе, чи це тебе наблизить до роботи твоєї мрії - треба діяти.
Гл. 3 - робити те, що наповнено смислом для тебе
Вправа 1 - написати, яка справа має для вас смисл, життя яких людей здається достойним.
Вправа 2 - описати найкращу для себе роботу, що? Де? З ким?
Найгіршу роботу.
вправа 5 - витратити годину на досягнення мети і оцінити свої відчуття.
Гл. 4 - безпека
Вправа 1 - описати ваші ескапіські мрії, подумати що з цього можна зробити вже зараз.
Висновок: можна займатись улюбленою справою паралельно з тою, якою заробляєш. Робота дає структуру і стабільність. У людини може бути багато улюблених занять.
Голос, який говорить «ні», належить дорослому в моїй голові (суперего), який навчив мене боятися. Треба від нього звільнитись.
Гл. 5 - страх успіху
Самосаботаж
Я чекаю, щоб мене врятували.
Якщо вам заздрили в дитинстві, то в дорослому житті ви втрачатимете душевну рівновагу, коли хтось ставиться до вас із неприязню.
Гл. 6 Два типи людей
сканери - хочуть знати все
Популяризатори, комунікатори, вчителі
Порада: встигнути можна все якщо правильно скласти розклад. Написати все, що хочеться робити і уявити коли б ви хотіли це робити.
Дайвери - хочуть знати глибоко щось одне
Проблема: Страх втратити новизну.
Рішення: записувати свої ідеї і казати, що колись я до них повернусь.
Вправа 2: робити щось одне по півгодини кожен день протягом місяця і побачити прогрес, оцінити свої відчуття.
Гл. 7 якщо вам не подобається те, що ви робите
(кар’єра)
Плакати, коли нещасна.
Не витрачати гроші на непотрібні речі.
Сценарій 3 - поганий колектив - уявити себе на місці людини, яка вас дістає і постаратись зрозуміти чому він вас дістає. Потім пошукати яку фігуру з минулого, яку він презентує.
Сценарій 4 - робота, що не відповідає вашим очікуванням - спробувати змінити її так, щоб вона вас влаштовувала.
Вигорання - треба навчитись чомусь новому, що дуже відрізняється від того, що ви робили раніше.
Уявляти різні сценарії свого життя і пробувати те, що захоплює
Подумати, чи не працюєте ви просто, щоб заслужити чиєсь схвалення.
Гл. 8 Якщо ваш вибір не відповідає очікуванням сім’ї
Провести уявні дебати між собою і сім’єю і відділити свій голос від голосу сім’ї.
Придумати собі уявну ідеальну сім’ю.
Написати список позитивних рис, які вам дістались від справжньої сім’ї.
Гл. 9 якщо ви закінчили навчання і не знаєте, що робити
Описати своє життя до 95 років: коли, основна подія, чому я навчився, найчудовіше, що я бачив. Це має показати, що ви маєте багато часу.
Пробувати різні роботи.
Роби щось до того, як будеш до цього готовий.
Уявити роботу, яка тобі не подобається. Зрозуміти, які почуття вона викликає, уявити що працюєш там 3 місяці, а потім думати, що робити, щоб її покращити.
Гл. 10 якщо ваше життя раптово змінилось
Поплакати, покричати.
А потім перестати депресувати, виділити цьому якийсь час в добі, а в інші моменти щось робити.
Уявити, що хтось тобі допомагає, спостерігає за тобою
- Пофантазувати;
- Згадати, що вам подобалось в 5, 10, 15 років і спробувати синтезувати - зрозуміти, що є спільного в усіх цих описах;
- Зрозуміти суть речей, які вам подобається робити;
- Команда успіху: зібрати друзів, щоб звітувати перед ними про зроблене;
- Уявити своє ідеальне життя;
- Більше спілкуватись з людьми, вступати в різні клуби;
- Якщо треба працювати, то займатись улюбленою справою увечері.
Гл. 11 втрата заповітної мрії (якщо вам не пощастило)
Відновитись після втрати - гарно виплакатись.
Приклад: писати, щоб ти хотіла зробити з людьми, які вчинили тобі погано поки не набридне.
Хвала минулому - написати, що саме подобалось в своїй роботі
Пробачити теперішнє - описати, що хорошого ви маєте нині.
Написати 25 разів «Я ненавиджу своє теперішнє життя»
Варіанти:
- Використати зв’язки з минулого, щоб налагодити майбутнє;
- Взяти основне з минулого для розбудови майбутнього (що ви любили робити - див попередню главу);
- Спробувати жити без мети.
Гл. 12 мене нічого не цікавить
Ви говорити мовою хронічної негативності «у мене ніколи…», «я нічого»
1. Шукати фізичну причину - лікувати депресію;
2. Зайнятися фізкультурою;
3. Поставити мету і виконувати її за допомогою групи друзів. Дія дає енергію.
Постійний відчай всередині може свідчити про дитячу травму. Вас критикували в дитинстві, або ви були свідками критики.
Нещасні діти мають завищені очікування від життя.
Рішення:
- Описати свої захисні механізми і похвалити їх ;
- Похвалити всі якості, за які вас критикували, - наступного разу, коли вас критикують перекажіть цю похвалу;
- Стати на позицію свого критика. Виправдати, чому він тебе критикує (зрозуміти, які в нього проблеми).
Якщо ваші батьки бажають вам щастя згідно свого бачення, треба привчити їх, що ви вже дорослі.
Гл. 13 бунт проти повсякденності
Про людей, які відмовляються знаходити нормальну роботу і будувати кар’єру, як всі інші, бо вважають себе незвичайними.
Вправа 1: описати ідеальний фінал ваших мрій - казку. Проаналізувати її. Зрозуміти, що все закінчується втручанням зовнішніх сил. Ви хочете, щоб вас врятували, прагнете відновити справедливість через травму, яку отримали в дитинстві.
Внутрішня дитина у віці двох років.
Вправа 2: повернутись у вік, коли в почали почувати цю несправедливість. - одержимість несправедливістю.
Вихід: те, що ви мрієте можна отримати. Але не можна отримати те, що хоче дитина всередині вас.
Треба шукати джерело цих почуттів - травма - коли ви мали дуже неприємне почуття - джерело неадекватних реакцій і хронічних почуттів.
Вправа 3 -написати похвалу дитині всередині себе - вона намагалась себе захистити протягом багатьох років.
Вправа 4 - сказати дитині найважливіше про неї (зрозуміти її).
Вправа 5 - альтруїзм, допомогти комусь.
Гл. 14 - спроби полюбити те, що не подобається
Треба дбати про своє особисте життя.
Якщо ви хочете кохання - постарайтеся його отримати - спланувати кампанію із залученням кола друзів.
Але !!! треба працювати мати і інші цілі в житті, щоб не зациклюватись.
Якщо не вийде - ви принаймні будете знати, що спробували.