ЕКОНОМИЧНА СВIДОМIСТЬ I ПОВЕДIНКА ВИПУСКНИКIВ ДИТЯЧIХ БУДИНКIВ: ПРОБЛЕМИ I РЕАЛЬНIСТЬ

Dec 03, 2013 10:20

Олег Латишев
академік , професор , п.д.н. , к.філол.н . , засл.раб.наукі та освіти ,
науковий керівник Федеральних експериментальних майданчиків ІЗМО РАО, директор ТОП « Маріїнська галерея ім. М.Д. Шаповаленко » , голова Ростовського філії Міжнародної Академії дитячо -юнацького туризму і краєзнавства ім. А.А. Остапця - Свєшнікова .
Олена Байєр
д.п.н., директор дитячого будинку м. Азова Ростовської області - Федеральної експериментального майданчика ІЗМО РАО,
експерт ТОП « Маріїнська галерея ім. М.Д. Шаповаленко » , рук.центра ПЦПІ за програмою « Краєзнавство . Туризм . Екологія » МГО « Інформація для всіх ».
Олена Петрова
академік , радник РАП , зам.директора дитячого будинку м. Азова Ростовської області - Федеральної експериментального майданчика ІЗМО РАО,
експерт ТОП « Маріїнська галерея ім. М.Д. Шаповаленко » ,
заст. голови Ростовського філії Міжнародної Академії
дитячо -юнацького туризму і краєзнавства ім. А.А. Остапця - Свєшнікова .

Проблема обізнаності випускників дитячих будинків про те , що відбувається за стінами дитячого будинку , і що чекає їх після випуску з його стін , в даний час видається однією з найбільш важливих - як в науковому , так і в практичному виконанні. Вона тісно пов'язана з комплексною проблемою постинтернатной адаптації випускників , якій належну увагу у своїх наукових працях приділили В.С. Мухіна , Г.В. Сім'я , В.М. Ільїн , В.А.Ковтонюк , О.Е. Крюкова , Л.Б. Левіна , Л.Н. Макарова , Г.Є. Спіріна , Л.П. Чайкіна , Є.В. Черних , І.І. Черноусова , а також багато інших яскравих і далекоглядних дослідників . Елементи романтики і емоційного сприйняття з часом спонукають вихованців знайомитися з економічними механізмами сфери туризму , дослідженнями краєзнавців у їхніх рідних містах , що дозволяє дітям культивувати в своїй свідомості гордість за рідну землю , мудрість предків , глибину історичних традицій . І поступово деякі з них починають пов'язувати модель своєї майбутньої самореалізації за межами навчання в школі- інтернаті з питаннями туризму і краєзнавства ». [3 , с. 393 ] . Безумовно , сфера туризму і краєзнавства являє собою далеко не єдиний приклад активізації економічного мислення вихованців та випускників. Також значну роль здатне зіграти в цьому і включення в освітній процес інтернатного закладу різних соціально -економічних ігор. Дозвольте навести тут один з таких прикладів , який аналізує у своїй роботі О.Е. Крюкова , протягом вже двох десятків років дають свої позитивні плоди , і забезпечують « мобілізацію широкого кола можливостей дитини та націлювання його на досягнення нових висот в розвитку. Так , мобілізаційний характер носить , серед іншого , розроблена нами в 1993 -му році , коли тільки утворилася Російська дитбудинківських сім'я , гра « Банк колекцій ». [ Вона ] розрахована на реалізацію традиції відкритого проекту , тобто не передбачає обмежень тривалості , а обмежується лише підбиттям проміжних підсумків . Ця гра створена в підтримку прагнення дитини до пізнання світу , розвитку його навичок комунікації через екскурсійно - туристичну та краєзнавчу діяльність , ощадливості , систематизації , упорядкування поступово всіх сфер власної життєдіяльності та допомоги одноліткам у здійсненні вище перерахованого . Багаторічний досвід проведення гри в дитячих будинках , школах- інтернатах для дітей- сиріт і дітей , які залишилися без піклування батьків , соціально - реабілітаційних центрах і притулках для дітей з сімей , що опинилися у важкій життєвій ситуації , рівною мірою показав свою досить високу ефективність. У проведенні цієї гри задіяні педагоги та вихованці інтернатних установ Краснодарського краю , Астраханській , Воронезької , Калузької , Ростовської , Самарської , Челябінської та інших областей Російської Федерації ». [3 , 405 ] . Можна й потрібно говорити також і про інших позитивних прикладах мобілізації економічного мислення дітей-сиріт, надзвичайно швидко стають випускниками інтернатних установ та вимагають до себе особливого ставлення з боку державних служб та установ. Масштаби пропонованої роботи не дозволяють цього зробити. Ми будемо дуже вдячні Вам, наш шановний читач, за всі зауваження та пропозиції. Можливо, Ви також визнаєте можливим і висловити готовність вступити на шлях наукового співробітництва з нами в даному питанні, результатом якого, в першу чергу, виявиться дієва методична та організаційна допомога колективам сирітських установ у економічного вихованні.
Література
1. Архипов А.Ю.. Внешнеэкономическая деятельность российских регионов в условиях глобализации // Экономический вестник Ростовского государственного университета. 2003. Т. 1. № 3. С. 83-88. [Статья]
2. Ильин В.Н., Латышев О.Ю. Социализация детей-сирот средствами экскурсионно-туристической и краеведческой деятельности // Материалы Первой международной научно-практической конференции «Внутренний туризм как фактор развития регионов в условиях рыночной экономики (на примере Самарской области)». - Тольятти, 2012. - С.390-399.
3. Крюкова О.Е., Латышев О.Ю. Социально-психологическая адаптация детей-сирот средствами экскурсионно-туристической и краеведческой деятельности // Материалы Первой международной научно-практической конференции «Внутренний туризм как фактор развития регионов в условиях рыночной экономики (на примере Самарской области)». - Тольятти, 2012. - С. 400-411.
4. Лаженцев В.Н.. Энергетические и минерально-сырьевые ресурсы европейского севера России как объект комплексных региональных исследований // Экономическая наука современной России. 2002. Экспресс-выпуск №1. С. 57-62. [Статья]
5. Латышев О.Ю. Университетский комплекс как средство оптимизации образовательного процесса в сиротском учреждении // Сб. материалов науч.-практ. конф. молодых учёных.- М., 2006.- С.212-217.
6. Минакир П.А.. Региональные социально-экономические исследования: теория и практика // Экономическая наука современной России. 2002. Экспресс-выпуск №1. С. 48-56. [Статья]

Петрова, социально незащищённые дети, статистика, ученик, самостоятельность, дети-сироты, Байер, экономическое сознание, социализация, Латышев, воспитанник, детский дом, социальное самоопределение, саморазвитие личности, самореализация, социальное инвестирование, сообщество

Previous post Next post
Up