Amtrak has many number of simulators in its training facility in Wilmington, Delaware.
У Амтрака есть много разных тренажеров в их учебном центре в в Вилмингтоне (штат Delaware).
Some of the simulators are very basic, and there's one that's full-motion, simulating the cab of an Acela Express. This one simulates a diesel engine, and the Caltrain corridor, between San Francisco and San Jose in California, is loaded.
Некоторые тренажеры очень простые, а есть один, который полностью представляет кабилу Acela Express. Этот тренажер - для дизельного локомотива и в нём сейчас загружена линия между Сан-Франциско и Сан-Хозе в Калифорнии.
The trainer sits at a different workstation and can vary the simulation's parameters - anything from weather to mechanical defects.
Инструктор сидит за отдельным компьютером и может менять разные параметры поездки - от погоды до поломок.
A reminder about paying attention. // Напоминание о важности внимания к работе
Here's the Acela simulator. This is the trainer's console. The number of parameters that can be varied here is much greater than in the other simulators. The entire Northeast Corridor (NEC) is represented here, stretching from the Capital, Washington, DC, via Baltimore, Philadelphia, New York City, all the way to Boston.
Вот симулятор скоростного поезда Acela. Консоль инструктора. Количество параметров, которые инструктор может менять намного больше чем на простых тренажерах. Тренажер покрывает весь северовосточный коридор (Вашингтон-Балтимор-Филадельфия-Нью-Йорк-Бостон).
This is the engineer's seat. One-person operation is the standard. During check-rides the left seat is occupied by a trainer.
Место машиниста. Обычно водят по-одиночке. При проверках, машинист-инструктор сидит слева.
Finally I got a turn to drive as well. // Наконец мне тоже дали поводить