Я вось нядаўна пісала, што калі нейкі твор вельмі спадабаўся, то і аналізаваць яго не хочацца. Дык вось гэта той самы выпадак. Я нарэшце азнаёмілася з творчасцю італьянскага рэжысёра новага пакалення Паола Сарэнціна. Фільм La grande bellezza ў 2013 годзе атрымаў Оскар як замежны, як ні дзіўна, хе, бо гэтая прэмія даўно не паказнік харошага кіно.
Некаторыя параўноўваюць карціну з Салодкім жыццём Феліні. Я не бачыла (пакуль), але па сюжэту сапраўды падобна. Тым не менш гэты факт аніяк не змяншае значнасці фільма, бо тэма пераасэнсоўвання свайго жыцця -- яна вечная. Кожнае наступнае пакаленне задаецца тымі ж самымі пытаннямі, але глядзіць на ўсё праз прызму новага гістарычнага наслаення. Дзеянне разварочваецца няспешна і меланхалічна, а на фоне ўвесь час віруе цудоўны Рым. У карціне адчуваецца моцная і горкая іронія і ў той жа час пяшчота і любоў, з якой рэжысёр расказвае сваю гісторыю. Мне ён патрапіў як тая страла Амура -- ў самае сэрца. І сваёй эстэтыкай, і атмасферай, і пытаннямі. І гэтая арыстакратыя напракат, і мужчына з чамаданчыкам, у якім ёсць ключы ад усіх самых прыгожых дамоў Рыма, і тое, як прыезд святой пераўтварылі ў свецкае мерапрыемства, і пра кардынала, які замест духоўных пытанняў хацеў размаўляць пра рэцэпты, і гэты таямнічы чалавек на паверх вышэй -- кароценькія гісторыі ззяюць як дыяменты... І тое, як аўтар смяецца з сучаснага мастацтва праз інсталяцыю жанчыны, што б'ецца галавой аб сцяну "да крыві" і нават не можа патлумачыць свой канцэпт. І няшчасная дзяўчынка, якой зарабараняюць гуляць, бо яна малюе карціны і зарабляе ім мільёны. Узгадаўся фільм пра Наталі Вуд, бедныя бедныя дзеці... І бясконцая тусня на вечарынах у рэшце рэшт))) Вось проста ўсе хваробы эліты вывярнутыя і прэпарыраваныя перад гледачом. І тое, што за ўсёй гэтай мішурой яны даўно ўжо нічога не кантралююць, а кіруюць усім іншыя.
І галоўны герой, канешне, безумоўна шыкоўны, з такім высокім ілбом, інтэлігентным тварам, дарагімі касцюмамі -- італьянскі мужчына найлепшага, гы-гы, гатунку.. Яго бачанне мора на столі -- як я яго разумею. І Рым, Рым ледзь не змусіў пусціць настальгічную скупую слязу, настолькі ён Той, якім я яго бачу.
Але фільм не для ўсіх. Калі вам патрэбна шмат дзеяння, пагоні і спецэфекты, то іх там няма. Ён бярэ эмацыйнай насычанасцю, і мабыць менавіта тых, хто...сам такі, не ведаю. Тых, хто шукае прыгажосць, хто задаецца пытаннем сэнсу жыцця, каго турбуе занадта хуткая плынь вакол, што нясе невядома куды... Ну неяк мабыць так.