This entry was originally posted at
kievcityproject Нововкзальна вулиця у Солом’янському районі пролягає від вулиці Протасів Яр до Провідницької вулиці. Виникла на початку 1910-х років під сучасною назвою, як нова дорога в напрямку залізничного вокзалу, але до вокзалу доведена не була.
Власне очевидно, що ця вулиця являє собою найкоротший шлях від Протасового Яру до станції Київ-Пасажирський, а конкретно до площі Петра Кривоноса, яка у свою чергу є транспортним вузлом. Всі інші шляхи є незручними, бо вони або пролягають через складний рельєф Батиєвої гори, або йдуть в обхід гори, значно подовжуючи час поїздки.
Щоб проїхати з Протасового Яру до площі Петра Кривоноса треба їхати:
• через вулиці Федорова, Боженка (Малевича), Короленківську, Жилянську, Толстого чи іншими вулицями Паньківщини;
• Через головні вулиці Солом’янську, Липківського (Урицького);
• Через вулиці Батиєвої Гори: Волгоградську, Кудряшова чи іншими вуличками приватного сектору.
Якби ж існувала повноцінна дорога, що пролягала би між Батиєвою горою і залізницею це б значно скоротило шлях.
На сьогоднішній момент Нововокзальна як транспортна вулиця з асфальтовим покриттям доведена лише до Кондукторської вулиці. Далі вулицею користуватися вже складніше і нею пересуваються лише транспортні засоби (в основному вантажівки), що їдуть в Локомотивне депо. Після дощу чи танення снігу ходити тут неможливо, бо вулиця перетворюється на непролазне багно. Ну а після в’їзду в депо навпроти Провідницької вулиці, що спускається з Батиєвої гори, Нововокзальна вулиця закінчується і далі йде лише стежка через грудки ґрунту, купи сміття та чагарники. Ходити нею важко, не кажучи вже про поїздку на велосипеді. Але нею, як найкоротшим шляхом, користуються люди, здебільшого жителі багатоповерхівок на початку Нововокзальної вулиці, що йдуть з чи до площі Петра Кривоноса, де є транспорт та магазини, типу «Великої Кишені».
Тому для поліпшення транспортної ситуації у цьому районі було б дуже доречно продовжити Нововокзальну вулицю до площі Петра Кривоноса, укріпивши схили протизсувними стінами. І навіть якщо там поки важко і дорого зробити повноцінну автомобільну дорогу, то дорогу для пішоходів і для двоколісних транспортних засобів зробити можна.
Нижче подано кілька фотографій, на яких зображено стежку між схилом гори та залізничним депо, де мала б проходити Нововокзальна вулиця: