В Нідерландах будь-яка державна організація розуміє, що живе на податки, які платимо всі ми. Щоб пояснити громадянам для чого платяться податки і куди вони йдуть періодично проводяться різноманітні дні відкритих дверей, коли можна прийти і подивитись, на що витрачають кровні єврики, поспілкуватись зі служивими людьми, переконатись, що служба іде на совість. Одна з таких організацій - збройні сили Нідерландів. Щороку військове відомство влаштовує для народу свята. Раніше таких днів в році було по два на кожен рід військ, але через скорочення фінансування вирішили залишити лише одне, розтягнули його на два дні. Цьогоріч для авіації знаменна дата - сторіччя заснування. На авіабазу Фолкел (Північний Брабант) прибули гості з усієї Європи (наших не було, а шкода, вони б могли щось показати).
Ось французи з "Патруль де Франс" на Alpha Jet малюють голландський триколор:
Господарі свята на F-16:
Вертоліт CH-47 Chinook кудись тягав цілий день бобік:
Апачі:
Знову голландці і знову F-16:
Італійці з "Фречче Тріколорі" на Aermacchi MB-339. Ці були найскаженіші. Не дивно, що в 1988-му на авіашоу в Німеччині вони втратили трьох пілотів і спричинили смерть 70 глядачів.
Швейцарці з "Патруль Свісе" на F-5E:
Два Спітфаєра часів Битви за Британію:
На землі теж були літаки. В деякі навіть пускали після довжелезної черги. Бельгійці на C-130 Hercules:
Літак E-3A попереджає про ракетний напад:
Несподіванка - Ан-2 "Кукурузник". На шоу були поляки, які випускали цей літак до 1991 року. Дуже ним пишались, продавали з ним футболки.
Польський МиГ-15, він теж літав того дня, але ми не встигли побачити:
Це F-18 фінів. Він теж встиг політати і на його виступ ми встигли. Але літав так швидко, що годі було зробити нормальний кадр (ладно, я тоді в черзі за хотдогами стояв, не було часу фоткати).
Єврофайтери Люфтваффе:
Уривок історії. Крайній зліва- Phantom F-4 німців. Їх зараз вже мали б замінити на Єврофайтери. Крайній справа - голландський B-25 Mitchell - бомбардувальник часів війни за незалежність в Нідерландській Ост-Індії (зараз відома як Індонезія).
A7E Corsair. Палубного базування літак:
Від F-16 хотілось ригати, так їх було багато, ще й не тільки голландські, але й з інших країв. Ось цей по центру - з Норвегії:
Людей було багато. Прийшли дивитись не тільки на шоу, але й на інформаційну програму (позаду в наметах персонал бази пояснював з чого складається їх служба, показували двигуни і зброю, роздавали інформаційні буклети). Заїбісь здєлано - ніяких черг ні на в'їзді, ні на виїзді, а людей в той день приїхало 250.000
Різні фанатські товариства, які займаються консервацією бойової техніки часів Другої Світової привезли сюди свої скарби. Людей пускали лазити, я гадаю, цей американський танк може навіть бути на ходу:
Свою історію тут люблять і бережуть. На завершення літали літаки Королівських ВПС Нідерландів останніх 60 років: Gloster Meteor, Hawker Hunter, F-16
Що ще там літало, але в кадр не потрапило? JAS-39 Gripen чехів (не знав, що східні європейці юзають це скандинавське чудо), Міраж 2000, а вірніше, навіть, 2 Міража. Останні теж смалили не по дитячому. Здається, все. А, в перший день ще був на огляд виставлений F-35 - винищувач п'ятого покоління. Нідерланди - одна з небагатьох країн, яка має їх на озброєнні (фактично F-35 - єдиний прийнятий на озброєння винищувач п'ятого покоління). Шкода, що не вийшло подивитись на це диво техніки. Постараюсь наступного року знову потрапити на день Королівських ВПС.