Тут в конкурсі участь приймала: від kmbs
http://innovations.com.ua/ : "PR: вчора, сьогодні, завтра"
Виграла книжку: Е. Гріффіна "Управління репутаційними ризиками. Стретгічний підхід". Начитаюся!!! ))))
Моє есе:
Ранок.
У затишній кав’ярні за столиком біля вікна із філіжанкою запашної гарячої свіжо-змеленої кави сидить львів’янка. Вона дивилася за вікно. Здавалося, що власне там, у таємничих закутках вулиці старого міста, можна знайти відповіді на усі життєві питання. Public Relation консультант усім своїм виглядом нагадувала спокійного Сфінкса: зосереджена та задумлива.
Дощ…
За вікном мерехтять силуети перехожих.
До зустрічі із клієнтом залишалося 15-ть хвилин. Пропозиція PR- кампанії була підготована ще вчора: охайна цупка обкладинка з металевими куточками, сургучева печатка, яка надавала манірного пафосу.
Руки автоматично торкаються клавіатури ноутбука. Позитив, що майже у кожній кав’ярні Львова є WiFi, можна постійно знаходитися он-лайн.
10 хвилин…
Клієнт, пройшов через головні двері кав’ярні. У світі, де цінують час, прийнято раніше приходити на зустрічі та їх закінчувати за 10 хвилин до обумовленого часу.
Клієнт:
«Чому Ви призначили зустріч тут, а не в офісі?»
PR консультант (із посмішкою на обличчі):
«Тут кава смачніша».
PR консультант:
«Пропоную не гаяти часу. Зараз розповім у чому суть пропозиції».
Рівно 25 хвилин, як і розраховувала консультант, витрачено на представлення справи. Вона знала, що з години часу, які запланували на зустріч, реальних є тільки 45 хвилин. За перших 5-ть хвилин потрібно зацікавити клієнта, за 20 - зробити коротку презентацію, а решту часу потрібно використати для обговорення деталей, здобуття додаткової, «закритої», інформації про клієнта тощо.
Клієнт:
«Чим зумовлена така нестандартна пропозиція?»
PR консультант:
«Ви пам’ятаєте, ще 3-ри роки тому, ми пропонували Вам ефективне медіа-планування, готували креативні аудіо та відео ролики, а також нестандартні рекламні блоки для друкованої преси. Ми намагалися охопити рекламною кампанією якомога більше коло людей, щоб підняти хоча б на 15 - 20% загальний рівень попиту. Здебільшого це були лінгвістичні маніпуляції.
Тепер ситуація змінилася. Можливо минулорічна криза посприяла цьому. Зараз, коли наша компанія працює із клієнтом, ми самостійно проводимо дослідження із визначення цільової аудиторії замовника та спрямовуємо рекламний месидж цільово на неї, використовуючи психологічні методи. Не думайте про рожеве поросятко у смугастих шкарпетках, пропоную далі зосередитися на методах «партизанського піару».
Клієнт посміхнувся.
PR консультант:
«Чудово! Хоча я Вам сказала: не думати про рожеве поросятко, та Ваш мозок все одно створив образ у свідомості».
Клієнт:
«Ви праві».
PR консультант:
«Тому сьогодні ми працюємо за принципом: «Кожна копійка бюджету, витрачена на PR, повинна принести прибуток». Зараз ми чітко обираємо групу Ваших потенційних споживачів за якоюсь ознакою (географічне розташування, інтереси, потреби чи ідеї тощо) та діємо на їх підсвідомість, оминаючи сенсорні блокатори. Це сприяє тому, що ціна «отримання» одного споживача стає порівнянно низькою, а ефективність зростає в кілька разів. Це ми проводимо як в он-лайн, так і в оф-лайн середовищі.
Ви пам’ятаєте, яку ми в усіх супермаркетах на полицях з’явилися кульочки, в яких продавалося екологічно чисте повітря із «Бухти Вікінгів»? Навіть на
adme про нас написали».
Клієнт (не стримуючи усмішку):
«Так. Мій син у супермаркеті навіть намагався проколоти цей пакет, щоб понюхати повітря.
Скажіть, а он-лайн технології Ви випробовуєте на жителях facebook та twitter?»
PR консультант:
«Не тільки. Власне для Вашого бізнесу, краще використати чутки vkontakte, facebook та цільово провести PR заходи у «вишах» серед студентів. Тут ми можемо торкнутися емоційних струн душі молодих людей, стати їм у нагоді та отримати з цього вигоду. Ми позитивно налаштуємо ринок і ринок прийме рішення у нашу користь.
Ми працюємо з образами, які виникають у свідомості клієнтів, коли вони чують те чи інше слово. Звичайно, одне і те саме слово може викликати різні асоціації, тому професіонали нашої компанії вміють будувати речення так, щоб це спрацювало як каталізатор для Вашого бізнесу. Ми не просуваємо товари. Ми продаємо враження та відчуття!»
Клієнт:
«А що буде завтра, коли це перестане працювати?»
PR консультант:
«Ми не зупиняємося. З часом і до таких методів у людей виробиться психологічний захист, але ми над цим працюємо, та наші методи впливу на споживачів наших клієнтів стають ще більше витонченими.
То, що скажете про співпрацю?»
Клієнт:
«Працюємо!»
Людмила Макаренко