Навколо Аннапурни. Частина перша.

Oct 17, 2013 20:46

Originally posted by romchykd at Навколо Аннапурни. Частина перша.

Кілька місяців тому, наш земляк kyrylych, вже описував свою мандрівку "Наколо Аннапурни", тепер думаю викласти, ще й свою розповідь про ті ж самі місця, але у власній інтерпретації. Особливість у тому, що я, на відміну від Юрка, ніколи не ходив по горах-треках, не був готовий до важких фізичних випробувань й наважувався лише на "штурм" Говерли у ясну погоду й кілька 3-4 годинних підйомів на невисокі вулкани.
Надіюсь, що мій репортаж, буде теж цікавим, особливо недосвідченим мандрівникам й домогосподаркам.:)

В 2008-му році, я вже був у Непалі. Проїхав галопом по культурних місцях, але в гори не поліз. По-перше, бюджет на той час був мізерний, по-друге, досвіду було мало й зацікавлення були інші.
Цього разу, я вирушив до Непалу, саме заради треку в Гімалаї. Вибрав найпростіший та найпопсовіший варіант, "Навколо Аннапурни". У всіх путівниках пишуть, що це найкрасивіший в світі трек. Можливо серед тих треків, де не потрібно особливих навиків, спорядження й великих витрат, він і є одним з найкрасивіших й найцікавіших.
Загальна довжина треку, більше 200 кілометрів, починається в селищі Басісахар й закінчується у місті Покхара. Маршрут починається з висоти 820 метрів й проходить через перевал  на висоті 5416 метрів.



З гестхаусу у Катманду, я вийшов пів на шосту. Підійшовши до першого таксі, постукав у віконце, щоб розбудити шофера. "Скільки до Бас Стейшена?", запитсав я. "Чотириста рупій", залупив таксист. Я знав, що нормальна ціна, 200-250 рупій, тому махнув йому "Сліп-сліп"(спи-спи) й пішов до другого авто. Другий був напевно скромніший, або спросоння не догнав, що я іноземець, тому почав мичати. Я запитав" Ту хандрід, ОКей?" (двісті, окей?). Він зразу відповів "ОКей", я всівся в його хундай і ми помчали на автовокзал.
Я вичитав, що мікроавтобуси, трошди дорожче коштують ніж автобуси, але й їдуть швидше. Тому, відшукавши стоянку мікриків, яка знаходиться в 200 метрах, не доїжджаючи до Автовокзалу, я пішов до каси.
На підході, хлопець-зазивала, мене почав кликати до себе. Я запитав, "Скільки до Бесісахару?", "500", відповів він. Коли я підійшов до каси й запитав чувака в касі, по скільки квитки, той зарядив "550". Я глянув на зазивалу косо, ті щось там прошваркотіли й кассир каже "ОКей, пятьсот,". Я відійшов від каси й став шукати місцевих, які би чотко говорили англійською. Збоку стояв модерновий мужик, і я підійшов до нього. "Хеллоу, як справи? Куди ідеш, теж до Бесісахару?"-"Йес!"- "А скільки ти заплатив за квиток?"- "415 Рупій", сказав він. Я відрахував 415 ре, й підвалив до каси. Касир, побачивши, скільки я йому даю, заголосив, наче я його грабую, й сказав "Ні, 450 мусиш заплатити".
Я в курсі, що касувати з іноземців, дорожче ніж з місцевих,  то нормальна практика й прикинув, що 450 то все одно добре. Мені виписали квиток й показали на бусик, який мав відправитись через 10-15 хвилин.
Водій вже пакував всі сумки й чумайдани на даху, накривав брезентом й звязував шнурками.


Я дуже хотів сидіти попереду, але ВІП-місце, було зайнято непальською Бабою Ягою, тому я сів в самому заді.


До Бесісахару, всього сто з лишнім кілометрів і тому, зупиняючись час від часу по дорозі, ми заїхали за якихось шість годин. У Непалі вузькі дороги, круті серпентини, заторможені водії, тому, якщо хтось десь поламався чи зле запаркувався, то тисячі людей стоять в корках.
 В Бесісахарі, відмітившись на туристичному поліційному пості, я став шукатидешевшого транспорту далі, так, як ще кілометрів 15-18 йшла проста дорога з селами й йти пішки не було сенсу. Я хотів, за перший день, добратися на колесах, як найдальше.
 Джипи, від Бесісахару, до Сянге (21 км) просять 1000 Рупій за людину, а до Чамче (29 км), аж 1600 Рупій, то є 10 долярів й 16 долярів. Я ходив, пробував торгуватися, але тут хтось крикнув, що буде автобус.Біля посту, крім мене, було ще два німці з гідом й пятеро ізраїльтян. Я з німцями, пішли до автобусу. Поговоривши з їхнім гідом, я вияснив, що автобус до Сянге коштує 550 Рупій, а до Чамче 1000 Рупій.
 Через пів години, автобус завівся з толкача, й поїхав...у зворотньому напрямку. Гід пояснив, що автобус їде по Бесісахару, щоб назбирати пассажирів й вантаж. Кожні 20 метрів, водій зупинявся біля якогось магазину й зазивав пакувати йому вантаж. Так, ще через пів години, ми завантажили пів автобусу людбми й пів автобусу мішками-коробками-сумками.
 Поїхали потихенько в гори. Дорога така, що на легковій там не проїхати. Або джіпом, або доброю вантажівкою, або чотирьохприводним автобусом.


Час від часу, ми зупинялися, щоб у вузькому місці пропустити зустрічну, інколи водій включав понижену передачу й ми повзли, як слимаки.
Цього разу, я сидів спереду, біля водія й кайфував від дороги. Середня швидкість, була, десь 10-13 кеме.


По дорозі, наш автобус зупинявся й розвантажував й висажував все, що було посажено й напаковано.
В 17.00, ми проїхали Сьянге й в наступному хуторі зупинилися, бо там виходили два німці з гідом і ще якийсь непальський вуйко. Пункт називався Шрічаур. Так, як я залишився в автобусі один,  то водій вирішив, що дальше він не їде, бо йому не вигідно.
По непальських гірських селах, іздять ось такі автобусики. От нам би такі в Карпатські села...


Після недовгого торгу, я йому заплатив 600 Рупій. Він допоміг мені витягнути наплічник й передав мене в руки власнику одного з двох лодж (готельчиків). Так, як через пів години вже мало темніти, то мені вже перти пішки не було сенсу. Я вирішив першу ніч провести в Шрічаурі. Лодж називався "Бумеранг Гестхаус".


Я підійшов до працівника лоджа й запитав скільки коштує нічліг?. Він відповів, якщо я буду в них їсти вечерю й сніданок, то це буде дешево, 150 Рупій. Я погодився, й сказав, що можу спати в кімнаті ще з кимсь, щоби платити менше. Чувак мене завів в кімнату, де вже сидів іноземець.
То був ізраїльтянин, на імя Шир. Він мені потім розповів, що за нічліг не платить, а домовляється зразу, якщо я в вас зупиняюсь, то в вас їм, але за спання не плачу.  Також сказав, що в меню вписана вартісь за ліжко 100 Рупій, а 150, якщо окрема кімната.
Ввечері я поїв зупу, за 180 Рпій , що вдвічі дорожче ніж в місті, зранку попросив дві чашки кипятку й заварив собі свого супу з пакету й свого чаю. З кипяток я заплатив 50 рупій. Шир, чесно признався менеджеру, що сказав мені реальну вартість ліжка й тому з мене взяли не 150, а лише 100 Рупій. Тому, знайомство з ізраїльтянином мені пішло на користь.
Зранку, ми з Широм, стартонули разом, близько години він мені розказував про свої пригоди в ізраїльській армії, про тренування, виживання й інше. Але пізніше він зрозумів, що зі мною він буде відставати в часі й піддавши газу, "ізраїльський десантник", залишив мене посеред природи.
 В основному, дорога йшла по ущелині, вздовж ріки Марсьянгді.


Інколи вона петляла й була дуже вузькою, а річка була внизу. Було враження, що дороги попереду нема.


Після села Джагат, по ту сторону ріки, появився перший водопад. Вода падала наче з неба, було досить вражаюче. Пізніше водопадів буде багато, й вони будуть потужніші.


Після села Чамче, пішохідна стежка йшла вправо, впритул до ріки й я зійшов з дороги й пішов по пішому маршруті. За якихось 20 хвилин, появився висячий міст й я по ньому перейшов через ріку на протилежну сторону.


Міст був довгий і гойдався, наче качеля. Треба було йти й триматися за трос.


Я йшов по стежці вздовж скелі, зліва внизу текла річка бурхлива, а справа височіла камяна гора. А по друг сторону ріки, траплялися водопади.


Один з них, падав поблизу дороги, вода переливала через дорогу й знову падала вниз, вже в ріку.


Інколи, стежка, піднімалась в верх й доводилося по каміннях підніматись, як по сходах. Тоді ріка, була далео внизу.


...на сьгодні досить. Далі буде.

манівці, мандри

Previous post Next post
Up