походження концепцiï Ґанапаті, бога з головою слона, тісно співвідноситься з походженням всесвіту. звідки походить всесвіт? всесвіту не існувало з початку. бо якби всесвіт існував до початку, то куди він подівся? одна з точок зору полягає в тому, що всесвіт стиснувся до точки, бінду. всесвіт стиснувся до точки. це є звичайним для всесвіту - в один період він стискується, а в інший - розширюється. це циклічний процес, що розтягнутий на мільярди людських років.
розширення є створенням, стиснення - розчиненням, зникненням. гео- та стереометрія кажуть що точка має позицію, проте не має розміру. позиція - це співвідношення до чогось у просторі. оскільки бінду це увесь стислий всесвіт, весь простір-час-розум, вона не може мати позиції. таким чином, у бінду немає просторових розмірів та позиції а з іншого боку бінду є стисненням часу-простору-думки. тому осягнути бінду розумом-думкою неможливо. тривимірному розуму для осягнення, розуміння, потрібні тривимірні поняття, речі. для [тривимірного] розуму річ без [тривимірних] розмірів не існує взагалі.
ось чому бінду на початку знаходиться поза межами розуміння та, фактично, існування в нашому розумінні. для того, щоб бінду почала існувати [для нашого розуму], вигулькнула, з'явилася у існування, вона повина розширити свої стислі розміри таким чином, щоб розпочати буття у нашому розумінні. простіше кажучи бінду потрібне стартове розширення, або вибух. іскра для цього вибуху приходить у формі бажання. бінду бажає розширится знов, вигулькнути у існування, проявити себе та збільшуватись. бажання розігріває бінду до вогняної кулі, що пашить бажанням. у момент найвищої сили жару та тиску вона просто вибухає. цей вибух називається бінду вісфота. вибух шириться далеко за межі своїх початкових просторових розмірів. бінду починає розширюватись. вона перестала бути нічим. вона вигулькнула знов у буття.
наявний тривимірний простір є просторовим розширенням бінду. це просторове розширення називається саґуна (просторовий) брагм. саґуна брагм є тривимірною похідною від нірґуна (безвимірний) брагм, що є в свою чергу початковим бінду. саґуна брагм та мула пракріті (істинна природа) є тотожними. Шанкара визнає їх синонімами. все це займає тривимірний простір зі своїми локальними часовими викривленнями. викривлення часу-простору називаються віварта.
природа створює все, створюючи викривлення, деформуючи себе. простір - пракріті; він є зайнятий своїм власним вікріті (
деформацією).
власне це є космоґонією та космологією Веданти. звук початкового, стартового вибуху бінду, був схожий на трубний голос слона. на початку всього бінду трубив як космічний слон, увесь всесвіт є тривимірним розширенням звукової енергії цього
початкового космічного трубного гласу.
брімгіта або брігатіка на санскриті означає трубити, трубний глас. слово брамін (brahmn) походить від слова брімгіта. бінду, матерія, є Браміном, а Брамін є космічним слоном, що трубить щоб розпочати Творіння. оскільки космічний слон є причиною та походженням усіх ґан - груп, зв'язків чи об'єднань - у всесвіті, його було названо Ґанапаті або Ґанєш.
ми знайомі з Мандалою Ґанапаті, з діаграмою, що складається з двох розміщених навпроти одне одного рівносторонніх трикутників з точкою посередині. точка посередині - це бінду, слон що трубить. трикутники з їх шістьма вершинами репрезентують просторове розширення бінду - виникнення та появу тривимірного простору, або мула пракріті, або Творення. те, що розширює бінду у простір є вибух брімгіта - це відповідає простору, обмеженому протилежними трикутниками навкруги бінду.