Зараз Україна переживає чимало криз і я пропоную звернути увагу на одну з них - енергетичну. Вирішення цієї проблеми є чи не найвирішальнішим. Енергетична незалежність по суті є синонімом державної незалежності. Оскільки основним постачальником палива є країна, що проводить проти нас агресивну політику, пошук альтернативних джерел палива - запорука виживання. Ця тема є досить широкою, але ми зупинимось на одному з цих джерел - олії.
Дизельні двигуни можна спокійно заправляти використаною олією. Яка в цьому потреба? Олія (тим більше, використана!) значно дешевша. Варто пройтися будь-яким вокзалом повз ятки та розкладки з пиріжками й чебуреками, щоб зрозуміти - цього альтернативного палива у нас вдосталь.
Просуваючи використання олії, як палива, можна вбити двох зайців. Ба навіть трьох! По-перше, ми отримуємо додаткове дешеве паливо. По-друге, це паливо безпечне для довкілля. Замість шкідливих вихлопів двигун виділяє смачний запах смаженої картопельки. А по-третє, ми стимулюємо продавців замінювати використане масло і таким чином, не травити клієнтів.
І ресторани, і чебуречні здають каністри із використаною олією, яка буде використана ще раз, як паливо. Спеціальні автівки (що їздять, авжеж, на олії!) періодично під’їжджатимуть, забиратимуть канцерогенну використану олію та розвозитимуть на заправки. Взагалі, ці автівки можуть привозити ресторанам свіжу олію замість використаної на обмін. Так буде вигідніше всім. Можливі якісь подібні схеми, щоб увесь цей колообіг олії був якомога оптимальніший.
На використаній олії можуть працювати електрогенератори. То ж, якась чебуречна, або пиріжкова може влаштувати автаркію, виробляючи електроенергію для себе на місці.
Щоправда, є одне але: більшість дизельних двигунів можуть швидше виходити з ладу через роботу на олії. А це може звести нанівець усю вигідність даної пропозиції. Втім, на деяких сайтах, які зачіпають тему цього соняшникового палива, писали вирішення цієї проблеми - олія може становити лише певний відсоток від дизпалива, що зведе нанівець проблеми від неї, але збереже плюси. Таке розбавлене паливо все-одно дешевше, не поступається чистому, а двигун не страждає так, як від суцільної олії.
На інших сайтах пишуть, що для збереження двигуна треба просто знизити в’язкість олії. Коротше, вихід є, олію в маси.
Також, на паливо можуть піти й такі побічні ефекти виробництва олії, як соняшникове лушпиння. Деякі заводи вже використовують його для цих цілей.
Стимулювати використовувати відходи виробництва для корисних цілей можна за допомогою податкової політики - штрафувати ті підприємства, після яких залишається срач, та надавати бонуси тим, хто використовує всі свої ресурси якомога оптимальніше. Це і економія, і екологія.