סתימת פיות.

Oct 07, 2010 03:19



והרי דיעה שמן הסתם לא ציפיתם לשמוע ממני - הפיטורים של גבי אביטל, המדען הראשי של משרד החינוך, כנראה אינם מוצדקים. גרוע מכך, הם גם כנראה אינם צודקים.
כן, אביטל הביע דיעות מטופשות להחריד. מסוכנות, אפילו. מכוערות, ארהיב ואומר. אבל מה, אדם זכאי לדיעותיו.
בכל הבלאגן שהיה, לא הצלחתי למצוא באמצעי התקשורת השונים תיאור של מה בדיוק היה תפקידו שם. אם מדובר בתפקיד ייצוגי, הרי שלא רק שניתן להצדיק את הפיטורין, אפשר אפילו להמליץ עליהם בחום. אבל, אם מדובר בתפקיד ביצועי, הרי כל זה אינו מן העניין. אז שאלתי את גוגל, והגעתי לאתר של המדען הראשי במשרד החינוך.
לצורך העניין, נאלץ להאמין לתפקידים המתוארים שם. משם עולים תפקידים הקשורים למחקר בתחום החינוך(*). שום דבר שקשור לתכנים אותם ילמדו התלמידים, ושום השפעה החורגת מחקר החינוך. ואת התפקידים המתוארים שם יכול לבצע גם איש מערות, אם הוא נבון דיו. וכנראה שאביטל נבון דיו.
שוטטתי עוד קצת באתר, וראיתי אילו מן דברים נחקרים שם - צר לי, אני באמת לא רואה סיבה הניתנת להצדקה חוקית או מוסרית לפיטוריו. כן, הייתי שמח אם אנשים בעלי דיעות כאלו לא היו בעמדות השפעה כלל. אבל אני מעדיף לחיות במדינה בה לא מפטרים אנשים בגלל אמונותיהם, או בגלל הדברים שאמרו.

----------------
(*) מה שמעלה בין השאר את השאלה, מה מסמיך את גבי אביטל מלכתחילה לתפקיד כזה. נראה שהחוגים לחינוך מלאים באנשים המוסמכים יותר לתפקיד. גם החוגים לפסיכולוגיה, או סוציולוגיה. נראה שאביטל היה מינוי פוליטי(**). אולם, מרגע ומונה, עלינו לשפוט אותו על סמך תוצאות עבודתו. הוא טוען שהתוצאות היו טובות, ואף אחד, ככל ששמתי לב, לא חלק עליו בפומבי.

(**) כמובן, מרצים ממדעי החברה\רוח יטו להיות שמאלנים. ושאלו ימונו כאשר הליכוד בשלטון?!
Previous post Next post
Up