אחד הפרופסורים אצלם למדתי שנה שעברה (ואולי גם סמסטר הבא, אם אצליח למצוא מקום בקורס שאני רוצה), חוקר בין השאר את מה שנקרא 'חוכמת ההמונים'. זה לא אוקסימורון, מסתבר. תשאלו מספיק אנשים (שדעותיהם אינן תלויות האחת בשני) שאלה כלשהי, נניח מה משקלו של שור מסויים (מחקר קלאסי מלפני כמאה שנה) - והנה, משום מה ממוצע התשובות שלהם קרוב להפליא למציאות
(
Read more... )
Comments 11
זו תחילת המשפט השני שציטטת. בכלל, לקרוא את כל הכתבה ולא רק את המשפטים אותם טרחת להוציא מהקשר מבהיר די במהירות שאולי המהלך אינו כל-כך אידיוטי. והיא אפילו לא ארוכה!
אם היית כותב "כי עוורים לא יכולים להשתמש בו" במקום "כי עוורים לא יכולים לקרוא בו" זה היה יכול לחסוך הרבה אי-הבנה. אם כי אני מנחש שבמקרה הזה היית מוחק את כל החלק השני של הודעתך אחרי קריאה שניה עוד לפני הפרסום.
Reply
Reply
כתבתי חמישה משפטים תהיה יותר ספציפי
Reply
Reply
Reply
יכול להיות שהבעיה היא עם שימוש בקינדל במקום, נגיד, מחשבים ניידים - שבהם, בניגוד לקינדל, יש text-to-speech, וסטודנטים עיוורים יכולים להשתמש בהם.
ובאותו נושא - על משרד ביטוח לאומי לטיפול בנכים בקומה שלישית בלי מעלית כבר סיפרתי, נכון?
Reply
וכאמור, הטענה לגיטימית, ואין לי מושג פיילוט לקראת מה זה, כל הפרוייקט הזה, אבל הגיוני שאם אוניברסיטה עומדת לרכוש עשרות אלפי יחידות, היא תדרוש הטמעה של הפיצ'ר הזה (ואולי דברים מתקדמים יותר, כמו קינדל-ברייל), כתנאי לביצוע העסקה. אבל אם בודקים אם כלי כל שהוא יכול לשפר למידה, לא מוותרים על היכולות שהוא מציע, רק כי לא כולם יכולים להנות מהשיפור. שאיפה לשוויון היא ראוייה. שאיפה למכנה המשותף הנמוך ביותר היא מחליאה.
Reply
Reply
Leave a comment