Цей пост присвячений творчості маловідомого польського художника - баталіста Єжи Коссака (31 грудня 1857, Париж - 29 липня 1942, Краків). Найбільш плідного з династії польських художників-баталістів Коссаків. Він син художника Юліуша Коссака, батько художника Єжи Коссака, поетеси Марії Павліковської-Ясножевської і письменниці Магдалени Самозванець.
(
Read more... )
Версію про черкесів-черкасів-адигів висувають майже одночасно наближені до Катерини ІІ російські історики Татищев і Щербатов, а також учені німці з того ж оточення - Георгі, Рігельман. То було ідеологічне обгрунтування зруйнування Запорозької Січі. Бо вся Европа знала козаків як европейський християнський народ русинів, як лицарський орден оборонців християнської віри та европейських цінностей, отож їм належало роз"яснити, що насправді то поверхнево послов"янені та не до кінця християнізовані кавказькі харцизяки - такі ж розбійники, як ті, що їх доводиться присмиряти на Кавказі, й нічого за ними жаліти. Ця версія була спрямована на Европу як пропаганда.
Згодом Погодін, Полєвой і решта вчених у відповідь на підйом української самосвідомости роздмухають іншу теорію - тюркську, що співпадає з підкоренням Хіви й Бухари. Мовляв, українці - то чорні клобуки, торки, берендеї й половці.
За доби Визвольних Змагань Кубань була приєднана до Гетьманату, але Денікін улаштував там різанину. І от уже на еміграції ці дві антикозацькі, по суті, теорії еміграційні білогвардійці-казаки об"єднують у казакійську теорію, щоб проголосити всіх українських козаків не українцями, а окремим від них і спорідненим із російськими козаками народом, але то вже інша історія.
Reply
Серьйозно? Це для мене маленьке відкриття, хоча дивуватись нічому у контексті загальних подій.
А у Вас немає якихось конкретних посилань на подібні полки та їх історію. Мені це могло б пригодитись у подальшому.
З усім останнім погоджуюсь без всіляких сумнівів бо сам прийшов до такої ж думки про пропаганду, хоча чесно кажучи, відносив пропагандиську маячню на більш пізній період десь на після Наполеонівський. Але у Ваших словах про катериненьских придворних вчених безперечно є сенс, а я якось упустив цей момент, хоча зараз він мені видається таким очевидним. :)
Слухайте, а чому б Вам розширеного поста в Юрбу не написать? Це ж цікава тема яка, а Вам думаю є що сказати.
Reply
Всі праці про запорожців-адигів і поцуплені з літописів Ахматові слободи видано за Катерини ІІ. Після Бонапарта з його козацькими й українськими проектами мала б бути активізація пропаганди, проте це треба досліджувати. За совєтських часів історіографію цю тримали в науці як свою монополію україножери Горленко (не плутати з автором статей у "Київській старовині", мазепинцем) та Майборода. Перший намагався пропхати адигську теорію і в сучасну науку. Другий, який фахово боровся з історіографією української діяспори, ще живий, працює заступником директора Інституту етнонаціональних досліджень і підписує різні відозви проти українських націоналістів. "Не стареют душой ветераны!"
Коли ж Европа відкрила для себе Центральну Азію й тюрко-монгольський світ, її досхочу нагодували байками про козаків-тюрків, мовляв, українці були стидкими й бридкими вузькоокими кочовиками. Цю теорію в Україні нині сповідують різні краєзнавці совєтського гарту. Часто на плебейську пику подивишся - такий дегенерат! Є й екзотичні персонажі, наприклад, дизайнер жидівського походження із дуже типовою фізіономією, бісексуал, який живе з чоловіком, пропагує "вольний тюркскій народ казаков-черкасов". Ще різні екскурсоводи, викладачі, ряджені козачки - "тисячі їх". На додачу є така мадам Яковєнко, материй україножер. Ну там треба побачити обличчя, подивитися місце народження і почитати ось цю статтю:
http://news.strela.zp.ua/zhizn-/-kultura/masove-pereselennya-rocciyan-v-ukrayinu-pislya-golodomoru.html
Колись напишу - зараз елементарно ніколи.
Reply
Не сприймайте тільки моє "Серйозно?" в попередньому коменті як тролінг, іронію або сумнів у Ваших словах. Я Вам вірю і ніякого виклику в них не було. Це так про всяк випадок.
За посилання на Коваля та інших дякую, зараз буду шукати.
Статтю я читав і навіть посилався на неї вже. А сволоти дісно різної вистачає поза очі. Ми там в юрбі в себе намагаємось її хоч трохи розганяти, та одної нашої спільноти нажаль замало.
Ловлю Вас на слові із статтею. Заздалегідь за неї завдячую.
Reply
Ну як читали, то прошу подивитися у Вікіпедії місце народження світила й морду лиця.
Щоб написати, маю додивитися історіографію по козаках, тоді вона поділиться на періоди й буде видно, звідки вітри віяли.
Reply
Та то я так про всяк випадок розшаркався, щоб неясностей з цього приводу не було. :)))
Почитаю все що Ви радите, сподіваюсь маякнете мені коли запостите статтю в Юрбу. Може щось із моїх постів буде Вам корисне, я там багато всякого нагріб, та понамальовував. Можете використвувати якщо знадобиться :)
Reply
Leave a comment