Несправжні оселедці

Jul 17, 2014 09:39

Українофоби, серед яких чимало й божевільних провінційних краєзнавців - цього породження Совєтського Союзу, часто стверджують, що традиційна українська зачіска чуприна, вона ж оселедець, який мав вигляд одного доволі товстого й дуже довгого пасма волосся на маківці, не заплетеного й не зав’язаного за жодних обставин вузлом, запозичена від тюркських народів, яких вони бачать предками українців. При цьому вони ні на що не посилаються, бо знайти точну відповідність оселедця цим недоукам і неукам так і не вдалося. Справжні зачіски тюркомовних етносів і близько не нагадують оселедець.



Анатолійський туркмен із европеоїдними рисами й косами. Фото з Фетхіє на південному заході Туреччини 1880-х років. Несхожість тюркських зачісок на вкраїнську чуприну стає очевидною, коли намагаєшся знайти максимально схожі.

Фелікс фон Люшан народився 11 серпня 1854 і став фахівцем у багатьох сферах науки є вченим. Археологія, медицина, етнологія є тими галузями, де ім’я фон Люшана стало відомим успішно. В якості археолога та фахівця з етнології він побував у різних точках світу, щоб вивчити етнічну приналежність людей, зробив багато досліджень, відвідуючи людей різних культур і намагаючись оцінити кожен аспект їхнього життя.

У 1883-1884 роках він досліджував туркменів у історичній області Лікія на південному заході Анатолії, що навіть наприкінці ХІХ століття продовжували жити у степах, низинах і горах у традиційних юртах і зберігали стародавні звичаї. Разом із близьким другом Ойґеном Петерсеном, фон Люшан дослідив визначні памятки краю, вивчив докладно мешканців реґіону і провів дослідження місцевої культури, а в 1889 році видав працю німецькою мовою «Reisen in Lykien, Milyas und Kibyratis», з фотографіями, зробленими ним самим. Там також були опубліковані антропологічні вимірювання туркменського й турецького населення.



Книга містить також фото турецьких кочівників-юруків із маленькими заплетеними кісками на потилиці, які жили в Лікії у середині 1880-х, - тих самих, говірку яких запозичили отуречені болгари-гагаузи під назвою «тюркчі». Така ж зачіска була й у черкесів:



Портрети чоловіків, здебільшого кочовників, показують в задній частині голови маленьке заплетене пасмо волосся, одну й кілька великих і малих кіс на голеній і неголеній голові - турецькі читачі фон Люшана сприймають ці зачіски як щось незвичне й принесене з Центральної Азії. У багатьох із них помітна европеоїдність туркменів, що асимілювали потужний іранський елемент, у тому числі й аланський, а крім того, перебували під впливом Персії. Ці цінні портрети з глибин часу показують тюркомовне населення Малої Азії таким, яким воно було до реформ Кемаля Ататюрка.



Лікійський туркмен-тахтаджі із косою-перчемом, світлина 1883 року:



Таким чином, етнологічні дані надійно спростовують вигадки очманілих від пантюркізму фальсифікаторів історії, серед яких трапляються найрізноманітніші типажі: від невдалих музейників, не в міру романтичних журналістів і «екскурсоводствующіх» відставників КГБ до ЛГБТ-активістів, які вирішили таким чином поборотися з українськими фашистами. Вони можуть скільки завгодно розповідати про те, що турки носили оселедці і що сотні та тисячі печенігів, половців, чорних клобуків, татар і турків поставали українцями, що вся українська культура - від тюрків, проте реальність завжди боляче б’є цих брехунів в опецькувате рило...

номады, Туреччина, тюрки, краєзнавча бридятина, українці, традиційна культура, антифашизм, огузи, украинофобия, запорожцы, Азия, соседи славян, фото, оселедець, пантюркизм на марше, кінець пантюркізму, культура, унтерменши, украинская история, турки, кочевники, зачіски, традиционное общество, традиции, Украина, альтернативная история, украинцы, Україна, антропология, культурологія, персы, традиция, османи

Previous post Next post
Up