З вівторка по п'ятницю Троєщина пережила мою ранкову моніторингову атаку, націлену на заповненість громадського транспорту, який прямує на правий берег міста. І у висновок напросився маршрут що вже колись курсував...
Сюжет перший. Під прицілом - зупинки "вул. Олександра Сабурова" маршрутів тролейбусів №№ 30,31 (по проспекту Маяковського), автобусів №№ 21,73 (по вул. Оноре Де Бальзака) та автобусів №№ 100,101 (по вул. Миколи Закревського).
Паралельно робились відмітки щодо таксамоторів, тролейбусів маршрутів №46, автобусів №№60,61 та трамваїв №№4,5,28,35.
Загальна статистика по всьому транспорту має такий сумний вигляд:
- Мінімальне заповнення салону будь-якого транспортного засобу становить 70% (окрім автобусного маршруту №100, кількох таксамоторів та трамваїв маршрутів №№28,35 де вона дещо менша - від 54%).
Тобто, рухомий склад розрахований на 200 осіб вже зібрав як мінімум 140 пасажирів від кінцевої (мікроавтобус на 50 пасажирів - від 27 осіб). І зможе прийняти на своєму шляху не більше 60 (23) пасажирів (якщо не буде пасажирів на висадку). - Три з чотирьох одиниць рухомого складу вже не можуть приймати нових пасажирів як мінімум на одні двері. Призводить до збільшення часу простою рухомого складу на зупинці через ускладення процесу посадки пасажирів.
Це демонструє нераціональність заповнення салону самими пасажирами: накопичувальні майданчики навпроти дверей перевантажені пасажирами, що або збираються скоро висаджуватись, або тими, хто фізично не може (чи просто не хоче) просуватись далі в салон (у цей же час прохід по салону може бути вільним).
З іншого боку це натякає, що частота відбору пасажирів з попередніх зупинок недостатня для повноцінної роботи даного маршруту. І наявність дублюючого таксамоторного маршруту не є виходом для пасажирів з проїзними картками! - Через затримки під час висадки-посадки можливі "захаращення" зупинок кількома різними одиницями рухомого складу (наприклад, тролейбус + кілька таксамоторів, що зупинились, як їм зручно), що ускладнює рух іншого транспорту по магістралі.
Сюжет другий: кінцеві зупинки на вулиці Милославській.
Тут статистика вказала, що на маршрути громадського транспорту набирається від 10 до 40 осіб. Незначна частина з них сідає на маршрутки-дублери.
Ну і сюжет третій: зупинка ж\м "Райдужний". Тут можна годинами дивитись на забиті тролейбуси та автобуси вбік Петрівки. Якщо вдається сісти, то це на таксамотор до Петрівки/Оболоні з боку Воскресенки/Дарниці чи тролейбус 29 маршруту.
Ось така ситуація, за вікном ще початок вересня. За наступні кілька тижнів кількість пасажирів ще зростатиме...
Наслідком введення виділеної смуги проспектом Генерала Ватутіна анонсовано збільшення частоти відбору пасажирів на маршрутах №№21,30,31,101. В результаті ці маршрути разом з таксамоторами зможуть підвозити більшу кількість пасажирів. Але це лише частина шляху пасажирів, бо маршрути підвозять пасажирів до станцій метрополітену "Петрівка" та "Оболонь", звідки пасажири їдуть на метро. А збільшення кількості пасажирів призведе до додаткового навантаження на Куренівсько-Червоноармійську лінію метрополітену. В першу чергу - збільшення часу висадки і посадки пасажирів на станції та збільшення кількості пасажирів у вагонах.
Беремо за основу вже фактичне навантаження метрополітену, додаємо описане щойно перенавантаженя, доповнюємо фактом, що "надлишкові пасажири надають перевагу ємнісному громадському транспорту, а не маршрутному таксамотору", і прикрашаємо страву "вбитою" схемою громадського транспорту міста.
Одним варіантом буде доволі цікава пропозиція на кшталт експресу до
Європейської чи Контрактової площі без заїзду до станції метро "Петрівка". Особисто мені важко сказати, наскільки успішною буде остання пропозиція, оскільки це лише розвантажує ділянку лінії метрополітену.
Другий варіант, у нашому випадку орієнтований на рознесення висадки пасажирів вже існував чверть століття тому - тролейбусний маршрут №33 ("вул. Олександра Сабурова - ст. шв. трам. "Індустріальна""). Сьогодні його траса входить до складу таксамотору №550 (див. схему нижче):
(Автор в курсі, що 550 та 551 таксамоторні маршрути кілька років тому об'єднались, і після Севастопольської площі таксамотор прямує на Кадетський Гай. ;-) )
Маршрут піковий. Так само, як і залізниця, націлений розподіляти пасажирів по інших доцентрових напрямках - трамвайних маршрутах по вул. Фрунзе, Дегтярівській та Борщагівській, а також Сирецько-Печерській та Святошинсько-Броварській лініях метрополітену.
Цей маршрут виділятиме альтернативні шляхи до центру міста а також місць прикладання праці жителів Троєщини у правобережній частині Києва. У доцентровому напрямку: по часу може бути нераціональним для офісів безпосередньо у центрі міста і привабливою альтернативою у разі розташування робочого місця ніж центром та Малим Київським Кільцем (вулицях Теліги, Довженка, Вадима Гетьмана), може зменшити на вже існуючі маршрути громадського транспорту на МКК. Зрештою, на МКК вздовж траси маршруту розташовані промислові зони у яких розташована значна кількість робочих місць.
Введення маршрут буде доцільним за умови критичного перевантаження таксамотору №550 або за малопривабливістю останнього у пасажирів.
Деталі:
- Імовірно, що на маршруті курсуватиме автобус, або тролейбус із додатковою контактною мережею;
- Аби вберегти Петрівку від заповнення з цього маршруту можна заборонити зупинки "завод Промзв'язок" та ст. м. "Петрівка". Хоча тут потрібні інші запобіжні заходи;
- Маршрут на правому березі може функціонувати у вигляді експресу на відрізках від вул. Фрунзе до просп. Перемоги (залишаються зупинки лише біля Кирилівської церкви, ст. м. "Дорогожичі", вул. Івана Гонти та біля ст. м. "Шулявська", 550-й зупинятиметься на всіх зупинках);
- На відрізку виділеної смуги в межах проспектів Червоних Козаків-Генерала Ватутіна зупинятиметься лише біля заводу "Маяк", проспекту Героїв Сталінграду, ст. шв. трам. "Генерала Ватутіна" та ж/м "Райдужний";
- Можна ввести єдиний квиток на проїзд у швидкісному трамваї та даному тролейбусному маршруті...
..ще щось хотів додати, але поки що це все. Читачі, поповнюйте деталі ідеями! Давайте поки немає метрополітену на Троєщині спростимо собі життя, це не так складно.